Dzisiaj jest 29 marca 2024, 13:02

FORUM.FIREBLADE.PL

Forum miłośników Hondy FireBlade CBR1000RR-R | CBR1000RR | CBR954RR | CBR929RR | CBR900RR | SC82 | SC77 | SC59 | SC57 | SC50 | SC44 | SC33 | SC28

Problem tarcze hamulcowe.

Tematy dotyczące usterek lub awarii Hondy Fireblade CBR900RR SC33 1996-1999

Moderatorzy: maciekx, Tytus

 
Posty: 53
Rejestracja: 06 października 2012, 22:37
Lokalizacja: Sokółka
Motocykl:

Problem tarcze hamulcowe.

Post » 27 lipca 2015, 17:09

Witam mam problem przy jeździe honda szumią mi głośno przednie klocki wnioskuje że tłoczki nie odpuszczają. Czytałem już gdzieś na necie że trzeba przeczyścić tłoczki hamulcowe z syfu zrobiłem to poprawiło się trochę, mogę już pokręcić trochę kołem ale dalej to nie jest to samo. Cały układ również dobrze odpowietrzony. Zastanawiam się gdzie leży problem czy to nie cofające się tłoczki czy też krzywe tarcze (które kupowałem jakiś czas temu używane) Dodam że po zdjęciu całych zacisków koło swobodnie się kręci, a przy hamowaniu na przedni niema żadnego problemu.

 
Posty: 660
Rejestracja: 13 sierpnia 2013, 11:00
Lokalizacja: Tarnów
Pochwały: 20
Motocykl: CBR1100XX
Rok produkcji: 2001

Re: Problem tarcze hamulcowe.

Post » 27 lipca 2015, 18:42

Pytanie jak czyściłeś tłoczki ??
O ile przy wymianie klocków warto wyczyścić tłoczki z brudi oraz zaciski to w twoim przypadku i tym pdoobnym należy przeprowadzić serwis zacisków .
Mianowicie rozebrać je wyczyścić i w razie potrzeby zastosować nowe uszczelnienia a na pewno uszczelnienie połówek zacisków.

 
Posty: 928
Rejestracja: 13 lutego 2011, 15:44
Lokalizacja: Żory
Pochwały: 22
Motocykl: Cbr 900rr
Rok produkcji: 1999

Re: Problem tarcze hamulcowe.

Post » 27 lipca 2015, 20:21

Zalozyles moze jakies pseudo tuningowe klamki???

 
Posty: 3350
Rejestracja: 19 grudnia 2010, 13:40
Lokalizacja: Piechcin
Pochwały: 104
Motocykl: CBR125,f4i,sc44,sc57A,ZX10R,Cb,sc57A :)
Rok produkcji: 2005
Samochód: Seat leon 1 1.9 Tdi :)

Re: Problem tarcze hamulcowe.

Post » 27 lipca 2015, 20:48

Zapowietrzona pompa. I tak jak koledzy piszą. Może być kilka opcji i trzeba to sprawdzić
Oddam nerkę za cbr :)

 
Posty: 2
Rejestracja: 23 marca 2019, 23:26
Motocykl: Honda CBR 900 rr SC33A W
Rok produkcji: 1998

Re: Problem tarcze hamulcowe.

Post » 23 marca 2019, 23:56

Część podłączam się do tematu, miałem problem na koniec sezonu że szarpało mi kierownicą ogólnie :ooo: .
Rozebrałem zaciski wyczyściłem, naprawde się do tego przyłożyłem, zaciski z czarnych zrobiły się czysto srebrne :D kupiłem zestaw naprawczy i obydwa zaciski dostały komplet uszczelek, tłoczki były OK więc tylko pastą lekko ścierną je przeleciałem, kolcki też założyłem nowe odpowietrzyłem najpier pompe potem zaciski , (zaczołem od dalszego) , przejechałem się z 200 metrów i połapałem że tarcze zagrzane są dobrze, klocki nie odbiły i trzymają tarcze lewą jak i prawą, czy to może być wina pompy ?? czy gdzieś dałem ciała ?? :/

 
Posty: 501
Rejestracja: 30 lipca 2014, 09:17
Lokalizacja: pl
Pochwały: 3
Motocykl: .
Rok produkcji: 2000

Re: Problem tarcze hamulcowe.

Post » 24 marca 2019, 09:41

może być wina pompy

Awatar użytkownika
 
Posty: 670
Rejestracja: 01 października 2011, 08:51
Lokalizacja: Śląsk Bytom
Pochwały: 10
Motocykl: 1000rr sc57a
Rok produkcji: 4

Re: Problem tarcze hamulcowe.

Post » 24 marca 2019, 19:34

Te gumki które są między zaciskiem a tłoczkiem te □ringi , one odpowiadają za to żeby tłoczek się cofal .
Pompa z klamką otwarta jest jakby z otwartym zaworem do zbiorniczka i jeśli możesz rozepchać tłoczki że płyn wraca do zbiorniczka to pompa nie stoi na drodze i zostają te gumki w zaciskach , może użyłeś jakiegoś złego smaru przy składaniu albo one są stare

 
Posty: 2
Rejestracja: 23 marca 2019, 23:26
Motocykl: Honda CBR 900 rr SC33A W
Rok produkcji: 1998

Re: Problem tarcze hamulcowe.

Post » 12 kwietnia 2019, 07:51

Rozwiązałem problem, sorry wogóle zapomniałem napisać co było.
A więc tak, problem leżał w pompie, kupiłem zestaw naprawczy pompy i zabrałem się do jej regeneracji, czyszczenie itp.. z początku jak ją rozebrałem wydawało się wszystko ok :ooo: stare elementy pracowały według mnie ok , ale i tak stare uszczelki, tłoczek i sprężyna zrobiły wylot i założyłem nowe, i jednak pompa chodziła podobnie ale jednak jakaś różnica była, nie byłbym sobą jakbym olał sprawe i zaczołem ogarniać temat dlaczego itp... sprężyna w pompie osłabła oraz uszczelki trochę spuchły na 1 rzut oka nie zauważyłem tego, możecie mi wierzyć lub nie ale spuchły dosłownie minimalnie. po założeniu pompy i ponownym odpowietrzeniu układu Hamulce działają jak ŻYLETKI :dance:
P.S. Wielkie dzięki za wszelką informacje :)


Wróć do Usterki/awarie (CBR900RR SC33)

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Bing [Bot] i 3 gości