Strona 1 z 3

brak pradu!!;/

Post: 01 czerwca 2015, 08:13
autor: Gruby84
Witam! Ludziska potrzebuje pomocy z elektryka a mianowiicie wczoraj chcialem polatac odpalam sprzet a tu zonk brak pradu :/ wiec podlaczylem prostownik naladowalem i heja po przejechaniu 10km moto padlo ... jakos udalo mi sie go odpalic wylaczylem swiatla i heja ddo domu i sprawa jest taka bez swiatel jedzie nie gasnie zalacze swiatla i mot gasnie tak elektryka wiem tylko czy ktos powoe mi gdzie szukaac ?? Dodam ze aku ma okolo roku i ze jestem ZIELONY!!:/ jesli chodzi o elektryke dzieki pozdrawiam ;)

Re: brak pradu!!;/

Post: 01 czerwca 2015, 09:06
autor: barg32
Pewnie alternator, i jak masz światła załączone, to spada napięcie ładowania akumulatora

Wysłane z mojego HTC One X przy użyciu Tapatalka

Re: brak pradu!!;/

Post: 01 czerwca 2015, 09:57
autor: Gruby84
Padl by tak z dnia na dzien ... dodam ze przed tym jak to sie stalo maszyna byla dobrze myta karsherem i myslalem ze moze to jakies zwarcie gdzies sie zrobilo;/ no nic dzisiaj popatrze moze cos tam znajde ... dzieki

Re: brak pradu!!;/

Post: 01 czerwca 2015, 11:07
autor: toper-utl
Na dzień dobry zdejmij prawa owiewke zadupka - pod nia znajduje się regulator napięcia, sprawdz czy nie masz popalonej wtyczki lub przewodów które do niego wchodzą.

Re: brak pradu!!;/

Post: 02 czerwca 2015, 08:07
autor: Gruby84
No wczoraj nie mialem czasu ale dzisiaj to zbadam ... i jesscze taka pogoda masakra . A czy gdyby to byl.altelnatorr to czy moto po rozladowaniu aku ni powinno zgasnac ?

Re: brak pradu!!;/

Post: 02 czerwca 2015, 10:05
autor: Ziutek
Nie powinno, przestaną działać tylko odbiorniki prądu. W moim przypadku alternator padł mi w trasie, za każdym razem jak stawaliśmy i trzeba było zgasić moto to odpalałem go najzwyczajniej w świecie na "pycha".

Re: brak pradu!!;/

Post: 04 czerwca 2015, 10:59
autor: Gruby84
Hej ludziska na poczatek chciale podziekowac Toperowi faktycznie we wtyczce od regulatora byl przejarany jeden przewod noestety nie mam koncowek zeby wymienic i sprawdzic czy bedzie ok i noe mam moernika tak.wiec dopiero jutro przetestuje tylko zastanawiam.sie skad to zwarcie i czy reg jest caly ale to juz moernikiem soe ogarnie dzieki pozdrawim

Re: brak pradu!!;/

Post: 04 czerwca 2015, 16:22
autor: exodus
Np luźne połaczenie wtyczek, trzeba podoginac, albo zle przylega regler do ramy i nie chlodzi sie odpowiednio. Polecam odkrecic, przeczyscic miejsce na ramie i posmarowac porzadnie masta termoprzewodzaca. Do kupienia w kazdym komputerowym

Re: brak pradu!!;/

Post: 05 czerwca 2015, 15:32
autor: Ziutek
Ja kable też miałem zjarane przy regulatorze, a padł alternator, także nie ma reguły... co ciekawe, regulatorowi się nic nie stało.

Re: brak pradu!!;/

Post: 05 czerwca 2015, 19:55
autor: Gruby84
Witam ludziska a wiec tak zrobilem nowy kabelek podlaczylem odpalilem sprzet i na mierniku ladowanie pokazuje 11,76 i pomalu spada jak wlacze swiatla. To szybciej leci w dol teraz czy to wina alternatora czyregulatora? Wlasnie mam reg na stole. Ale nic mi to nie daje bo nie wiem jakie wartosci maja byc na mierniku badajac reg moze ktos wie ?? Dzieki pozdrawiam

Re: brak pradu!!;/

Post: 05 czerwca 2015, 21:56
autor: exodus
Poszukaj tematu o regulatorze w dziale ustetki, opisalem tam ja i kilku kolegow sposob pomiaru i prawidlowe odczyty

Re: brak pradu!!;/

Post: 05 czerwca 2015, 23:05
autor: 350ts
Gruby84 pisze:Witam ludziska a wiec tak zrobilem nowy kabelek podlaczylem odpalilem sprzet i na mierniku ladowanie pokazuje 11,76 i pomalu spada jak wlacze swiatla. To szybciej leci w dol teraz czy to wina alternatora czyregulatora? Wlasnie mam reg na stole. Ale nic mi to nie daje bo nie wiem jakie wartosci maja byc na mierniku badajac reg moze ktos wie ?? Dzieki pozdrawiam


Na początek sprawdź altek.

Rozepnij kostkę z trzema żółtymi kabelkami idącymi od niego, miernik ustaw na zmienne napięcie, zakres 200V, uruchom piec i na obrotach wolnego biegu/jałowe/1100obr/min. powinieneś mieć we wszystkich kombinacjach pomiaru V między tymi kabelkami wartości 26 - 30V i powinny być jednakowe.
Jeśli są mniejsze lub różnią się między sobą o kilka V to prawdopodobnie masz uszkodzony altek.

Zakładam że kostka altka jest sprawna...

Jak tu będzie ok to wtedy możesz obadać regler...