Dzisiaj jest 11 maja 2024, 20:24

FORUM.FIREBLADE.PL

Forum miłośników Hondy FireBlade CBR1000RR-R | CBR1000RR | CBR954RR | CBR929RR | CBR900RR | SC82 | SC77 | SC59 | SC57 | SC50 | SC44 | SC33 | SC28

Spalona instalacja

Tematy dotyczące usterek lub awarii Hondy Fireblade CBR900RR SC33 1996-1999

Moderatorzy: maciekx, Tytus

 
Posty: 9
Rejestracja: 12 kwietnia 2015, 13:12
Motocykl: Honda CBR 900 RR
Rok produkcji: 1999

Spalona instalacja

Post » 13 kwietnia 2015, 20:11

Witam,

Posiadam Honde 900 RR z 1999, sprawa wygląda tak motor zgasiłem pod sklepem wyłączyłem stacyjkę i w momencie otwarcia podnóżki zauważyłem dym myślałem że olej ale to od czujnika stopki zaczął się palić w nerwach zaczełem rwać od niego przewód ale płomień poszedł dalej do góry zanim zerwałem kanapę spaliło się około 15 cm wiązki dodam że bezpiecznik przy przekaźniku całkiem stopiony :((
Co mogło być powodem? Mam na oku nową wiązkę z alledrogo ale facet mówi że jest z motoru z 97, Pytanie będzie pasować do 99? Musze się facetowi określić jeszcze dziś czy ją chcę, wiec dajcie znać szybko :)
Myślicie że wymiana samej wiązki i przekaźnika rozusznika wystarczy? niżej zdjęcia spalonej wiązki
Obrazek

Obrazek

Obrazek

z góry dzięki za pomoc !

 
Posty: 538
Rejestracja: 19 marca 2013, 21:09
Lokalizacja: gdańsk
Pochwały: 7
Motocykl: sc33,f4i,
Rok produkcji: 1999

Re: Spalona instalacja

Post » 13 kwietnia 2015, 20:38

Wiązka nie jest taka sama :( chyba że chcesz z 2 jedną zrobić

Awatar użytkownika
 
Posty: 670
Rejestracja: 01 października 2011, 08:51
Lokalizacja: Śląsk Bytom
Pochwały: 10
Motocykl: 1000rr sc57a
Rok produkcji: 4

Re: Spalona instalacja

Post » 13 kwietnia 2015, 20:41

Regulator napięcia mógł w dziwny sposób zakończyć żywot
Wypnij go i pomierz go według serwisówki
Akumulator jest przez bezpiecznik połączony z regulatorem i nadmierny pobór prądu przez regulator mógł spowodować pożar prąd był za mały żeby bezpiecznik przeszedł
Ale to tylko teoria ciężko to tak bez mierzenia stwierdzić
Równie dobrze mógł być słaby styk w kostkach i one zrobiły swoje

 
Posty: 9
Rejestracja: 12 kwietnia 2015, 13:12
Motocykl: Honda CBR 900 RR
Rok produkcji: 1999

Re: Spalona instalacja

Post » 13 kwietnia 2015, 21:02

duża różnica z przed lifta z tą wiązką jest? może faktycznie da rade zrobić z 2 jedna ?Czyli i regulator mógł zakończyć żywot? po wymianie wiązki można bez obaw podłączyć cały układ? żeby znów płomień mnie nie zaskoczył :///

 
Posty: 9
Rejestracja: 12 kwietnia 2015, 13:12
Motocykl: Honda CBR 900 RR
Rok produkcji: 1999

Re: Spalona instalacja

Post » 18 kwietnia 2015, 10:40

Witam, instalacja wymieniona problem tego typu zaczęło iskrzyć jak podłączam plus do aku, odłączyłem regulator napięcia przestało iskrzeć, oznaka walniętego regulatora? druga sprawa nie pali się kontrolka luzu, czujnik jest z lewej strony silnika pod wajchą biegów prawda? tylko że odchodzi tam przewód jedno żyłowy który nie jest do niczego podłączony, niema nigdzie w okolicy żadnego wolnego kabelka. Jakieś sugestie gdzie podłączyć. Motor w ogóle nie reaguje nie kręci :(

 
Posty: 9
Rejestracja: 12 kwietnia 2015, 13:12
Motocykl: Honda CBR 900 RR
Rok produkcji: 1999

Re: Spalona instalacja

Post » 18 kwietnia 2015, 15:12

wyeliminowałem problem czujnika luzu, kontrolka się pali rozrusznik kręci, ale tak jak by iskry nie było, jakieś propozycje?

 
Posty: 29
Rejestracja: 02 maja 2011, 10:41
Lokalizacja: Orzesze
Motocykl: Fireblade 900rr sc33
Rok produkcji: 1999

Re: Spalona instalacja

Post » 18 kwietnia 2015, 22:12

Lec zgodnie ze schematem. Ja to wlasnie zrobilem, znalazlem przy okazji pare felerow i poprawilem;) z tego co na schematach pisze do 97-99r to dokladnie to samo. Ale znawca nie jestem.
Dobrze spioles cewki?

 
Posty: 9
Rejestracja: 12 kwietnia 2015, 13:12
Motocykl: Honda CBR 900 RR
Rok produkcji: 1999

Re: Spalona instalacja

Post » 19 kwietnia 2015, 18:36

Sprawdziłem wszystko po kolei rozrusznik kreci ale to ewidentny brak iskry cewki podłączone dobrze zrobiłem zdjęcie, napięcie na cewce do czarnego i masy 11.4 sprawdziłem oporność impulsatora przy zakresie 200k miernik wskazuje 0.4omha, nie wiem co mam jeszcze sprawdzić, czujnik stopki zmostkowany bezpieczniki ok. Może to moduł ? jak go sprawdzić?

 
Posty: 9
Rejestracja: 12 kwietnia 2015, 13:12
Motocykl: Honda CBR 900 RR
Rok produkcji: 1999

Re: Spalona instalacja

Post » 20 kwietnia 2015, 16:55

ktoś coś jeszcze dopowie ?

 
Posty: 1036
Rejestracja: 24 kwietnia 2008, 21:04
Lokalizacja: Łódź
Pochwały: 43
Motocykl: SC33
Rok produkcji: 99

Re: Spalona instalacja

Post » 20 kwietnia 2015, 18:55

Jeśli poszło przepiecie na instalacje, to modul jak najbardziej mogl oberwac... ale najpierw sprawdz jeszcze diode zenera pod stacyjką.

 
Posty: 9
Rejestracja: 12 kwietnia 2015, 13:12
Motocykl: Honda CBR 900 RR
Rok produkcji: 1999

Re: Spalona instalacja

Post » 21 kwietnia 2015, 21:39

sprawdziłem dioda padła, wymieniłem na 3.6 V ale co mnie zdziwiło :ooo: po tym zabiegu od razu po przekręceniu zapłonu wywaliło mi bezpiecznik główny 30 A !! Co jest :?? wlutowałem tak jak poprzednia była, teraz zbaraniałem ;/////// help....

Plus diody ma być po której stronie patrząc na stacyjkę od dołu przymocowaną do półki. Ja przylutowałem plus do prawej nóżki, ktoś może potwierdzić czy dobrze?

 
Posty: 1036
Rejestracja: 24 kwietnia 2008, 21:04
Lokalizacja: Łódź
Pochwały: 43
Motocykl: SC33
Rok produkcji: 99

Re: Spalona instalacja

Post » 22 kwietnia 2015, 17:42

Nie pamietam dokladnie w ktora strone zamontowac ta diode, tylko raz w zyciu ja wymieniałem w maszynie znajomka - jakies 7 lat temu... Sprawdz czy wywala glowny bezpiecznik po wypięciu regulatora napiecia - czesto to wlasnie on powoduje przepalanie 30A

Następna

Wróć do Usterki/awarie (CBR900RR SC33)

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 3 gości