Dzisiaj jest 19 kwietnia 2024, 07:52

FORUM.FIREBLADE.PL

Forum miłośników Hondy FireBlade CBR1000RR-R | CBR1000RR | CBR954RR | CBR929RR | CBR900RR | SC82 | SC77 | SC59 | SC57 | SC50 | SC44 | SC33 | SC28

Rozrzad czy zawory ?

Tematy dotyczące usterek lub awarii Hondy Fireblade CBR900RR SC33 1996-1999

Moderatorzy: maciekx, Tytus

 
Posty: 38
Rejestracja: 14 czerwca 2014, 22:13
Motocykl: CBr 900 RR
Rok produkcji: 1997

Rozrzad czy zawory ?

Post » 14 czerwca 2014, 22:35

Hej mam niewielki problem. Otóż kupiłem niedawno "Bladego" lecz w silnku słychać brzęczenie. W motocyklu na bank są do roboty gaźniki ale nie wiem czy też nie rozrząd lub luz zaworowy. Nagrałem filmiki z dziwiękiem pracującego silnika abście też mogli posłuchać. Jeśli to rozrząd to czy wymieniać w komplecie też ślizgi oraz napinacz, Trochę kiepsko narazie u mnie z kasą i jeśli można to chciał bym trochę zaoszczędzić. Przebieg to teoretycznie 57000 km. Moam jeszczepytanie odnośnie tylnej opony. Ktoś założył oponę 200/50/17 i trochę dziwnie się jeżdzi na takim "kapciu". Co sadzicie zostawić tak jak jest czy założyć nominalny wymiar 180/55/17 .
https://www.youtube.com/watch?v=o3g50M7 ... e=youtu.be
https://www.youtube.com/watch?v=Mk9XxGv ... e=youtu.be
https://www.youtube.com/watch?v=3o7E9eo ... e=youtu.be

 
Posty: 21
Rejestracja: 28 lutego 2014, 20:23
Lokalizacja: poznan
Motocykl: 929rr
Rok produkcji: 2001

Re: Rozrzad czy zawory ?

Post » 15 czerwca 2014, 10:30

''Ten film jest prywatny. '' --- takze musisz go udostepnic dla wszystkich puki co nie działa

Awatar użytkownika
 
Posty: 670
Rejestracja: 01 października 2011, 08:51
Lokalizacja: Śląsk Bytom
Pochwały: 10
Motocykl: 1000rr sc57a
Rok produkcji: 4

Re: Rozrzad czy zawory ?

Post » 15 czerwca 2014, 11:37

u mnie rozrząd skończył się przy 48tys ale jeszcze nic mi nie sutkało bo jeszcze trochę bym napięty
jeśli moto kupiony od przeciętnego polaka to pewnie do roboty masz wszystko

 
Posty: 38
Rejestracja: 14 czerwca 2014, 22:13
Motocykl: CBr 900 RR
Rok produkcji: 1997

Re: Rozrzad czy zawory ?

Post » 15 czerwca 2014, 14:34

Sorry za te filmiki nie zauważyłem że trzeba je opublikować, powinno być już ok.

 
Posty: 14
Rejestracja: 19 maja 2014, 09:14
Motocykl: Honda cbr fireblad sc33
Rok produkcji: 1998

Re: Rozrzad czy zawory ?

Post » 15 czerwca 2014, 17:21

Kolego a zobacz czy ci wszystkie gary chodzą... i Daj znać bo ja miałem podobny dzwięk!!!!

 
Posty: 38
Rejestracja: 14 czerwca 2014, 22:13
Motocykl: CBr 900 RR
Rok produkcji: 1997

Re: Rozrzad czy zawory ?

Post » 15 czerwca 2014, 17:36

Jak silnik jest zimny to słychac na początku że któraś świeca przerywa i dopiero jak sie rozgrzeje pracuje równo na wszystkie cylindry aczkolwiek nawet na ciepły słychać że czasami na jałowym któryś nie zaskakuje, Jest to wina swiec i zasyfionych gaźników do których dawno nikt nie zaglądał. Mi chodzi o ten szum bzyczenie czy jak to nazwać. Musiał bym posłuchać innej hondy z takim silnikiem aby stwierdzic czy to normalne. Miałem wczesniej FZR 1000 kocie oczy z przelotowym wydechem i po prostu trochę inaczej brzmiał w nim silnik poza tym przelot zagłuszał wszystkie dzwieki dobiegające z silnika. Nie wiem czy ten szum to efekt tego że w silniku przeniesienie napedu w silniku jest na zebatkach a nie jak w FZR na wielorzędowym łańcuchu ( który też zazwyczaj słychać tylko troche inaczej). Jeśli trzeba moge nagrać inny filmik jakąś dobrą kamerą aby było lepiej słychać(ten nagrałem telefonem). Wydaje mi sie że rozrząd brzmiał by inaczej ale nie jestem pewien.
Nie chce jechac do serwisu ponieważ mechanicy nigdy nie są do końca sczerzy. Chyba że ktoś zna jakiegos dobrego fachowca z Wrocławia który to obejrzy.

 
Posty: 14
Rejestracja: 19 maja 2014, 09:14
Motocykl: Honda cbr fireblad sc33
Rok produkcji: 1998

Re: Rozrzad czy zawory ?

Post » 15 czerwca 2014, 19:11

Słuchaj też małem ten sam problem nie działał mi 1 gar i silnik chodzil jak stary traktor w którym wszysto się trzęsie i zaraz odpadnie... Panowie z tego forum udzielili mi pomocy takiej abym przeczyscił gaziory... Problem się rozwiązał... teraz chodzi jak zegareczek,normalnie bez żadnych stukań,pukań... Przeczyść gaziory i daj znać.

 
Posty: 38
Rejestracja: 14 czerwca 2014, 22:13
Motocykl: CBr 900 RR
Rok produkcji: 1997

Re: Rozrzad czy zawory ?

Post » 15 czerwca 2014, 19:43

Wiem że do roboty są gaźniki i na pewno jak tylko bede miał pewnosc co z rozrzadem to trafią na stół do mechanika, po prostu słychac w silniku dziwny szum który na bank nie jest spowodowany nie paleniem na jeden cylinder. Nie wiem tylko czy ten typ tak ma czy jednak rozrzad jest do roboty dlatego pytam na forum. Chciałem aby ktos posłuchał tego moto i powiedział mi czy rozrzad jest ok czy może już nadaje się do wymiany, dlatego też nagrałem film i wrzuciłem na forum. Musze zamówic częsci które bedą mi potrzebne miedzy innymi łożyska koła, naped, gumy zabieraka, i jeszcze pare innych dupereli i nie wiem czy mam zamawiac również łańcuch rozrządu czy na razie sobie odpuścić. Wydaje mi się że rozrzad słychać inaczej aczkolwiek do tej pory w żadnym moto nie miałem z nim problemu i chciał bym otrzymać rzeczową odpowiedź.

 
Posty: 38
Rejestracja: 14 czerwca 2014, 22:13
Motocykl: CBr 900 RR
Rok produkcji: 1997

Re: Rozrzad czy zawory ?

Post » 19 czerwca 2014, 17:40

widze że nikt nie powie mi czy na filmi słychać rozrząd czy nie. Przeglądałem wiele filmów w internecie i wydaje mi sie że poza nirówną pracą spowonowana zasyfionymi gaźnikami wszystko jest ok ale chciał bym poznać opinie kogoś kto miał do czynienia ze zurzytym rozrzadem w cbr 900 i wie jak to brzmi.

 
Posty: 141
Rejestracja: 08 lipca 2013, 16:36
Lokalizacja: RMI
Pochwały: 1
Motocykl: sc33
Rok produkcji: 1998

Re: Rozrzad czy zawory ?

Post » 19 czerwca 2014, 20:55

Strasznie kiepskiej jakości dźwiek na tych filmach, ale coś tam daje sie usłyszeć.
Świst to normalna sprawa - bo kola zebate z przeniesienia tak gwiźdzą. A jakbys uslyszal VFR'e lub VTR'r sp1/2 które mają rozrząd na kołach zebatych to jest dopiero świt/ lub dla innych muzyka dla ucha :D
Ale 1 co wychwycilem - to nagłe stuki odzywające sie przy nagłym odkreceniu manetki z niskich obrotow- też u mnie czasami takie coś sie pojawia ale wyąlcznie przy zimnym silniku (i przy niskich temperaturach otoczenia), (ale jak już zlapie tak z 50'C to tego nie słychać)
Jeżeli strzela ci tak przy każdym dodaniu gazu z niskich obrotów , nawet jak silnik ma 80' ? Jesli tak to na bank albo napinacz albo napinacz + łancuch rozrządu/ slizgi do sprawdzenia /lub ew wymiany.

Co do opony napisz coś wiecej co jest nie tak - jakie masz odczucia -źle sie prowadzi?, czy trze o łancuch /wahacz?

 
Posty: 38
Rejestracja: 14 czerwca 2014, 22:13
Motocykl: CBr 900 RR
Rok produkcji: 1997

Re: Rozrzad czy zawory ?

Post » 22 czerwca 2014, 12:27

Dzięki za jakieś wskazówki. Co do opony w wymiarze 200/50/17 to jeździło sie na tym fatalnie. Poprzedni właściciel przesunał delikatnie kolo w prawo aby łańcuch nie ocierał co w efekcie doprowadziło do zniszczenia łożyska oraz gum zabieraka. Kupiłem oponke Battlax BT 012R w rozmiarze 180/55/17 wcześniej miałem BT 020R 200/50/17 i mogę śmiało powiedzieć że różnica jest ogromna. Zakładanie opon o innych wymiarach niż fabryczne do "Bladego" to głupota. Motocykl prowadzi sie genialnie i poprawianie fabryki w tym przypadku to idiotyzm tak samo jak montaż 17 calowej fegi od F3 . Miałem wcześniej FZR 1000 "Kocie oczy" i róznica w prowadzeniu jest tak duża że cieżko jest ją wyrazić słowami. To najlepszy motocykl jakim do tej pory jeździłem. Ekstra się prowadzi i w dodatku świetnie wygląda. Moim zdaniem SC 33 a w szczególnosci model po lifcie (98-99) to jeden z najładnieszych motocykli sportowych jaki kiedykolwiek wyprodukowano.

 
Posty: 141
Rejestracja: 08 lipca 2013, 16:36
Lokalizacja: RMI
Pochwały: 1
Motocykl: sc33
Rok produkcji: 1998

Re: Rozrzad czy zawory ?

Post » 22 czerwca 2014, 13:26

Z tym prowadzeniem to sie mylisz - zasiądź za kierownicą jakiegoś nowego gixa 600/750 po 2004r to zobaczysz co to jest super prowadzenie.
niestety waga i gabaryty robią to ze rrką cieżej sie jeździ po winklach. Duzy wpływ ma też niewyruchane zawieszenie m.in tylny amor ale niestety u nas ludzie na tym jeźdzą i dalej sobie chwala mimo iż amortyzator już wogole nic nie tłumi albo tłumi moze z 10% i motor lujowo sie prowadzi. - Sorry za OT .

A jak tam stuki?

Następna

Wróć do Usterki/awarie (CBR900RR SC33)

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości