Dzisiaj jest 06 czerwca 2025, 05:16

FORUM.FIREBLADE.PL

Forum miłośników Hondy FireBlade CBR1000RR-R | CBR1000RR | CBR954RR | CBR929RR | CBR900RR | SC82 | SC77 | SC59 | SC57 | SC50 | SC44 | SC33 | SC28

Przerywacz - problem z kierunkami?

Tematy dotyczące usterek lub awarii Hondy Fireblade CBR900RR SC33 1996-1999

Moderatorzy: maciekx, Tytus

 
Posty: 108
Rejestracja: 26 listopada 2009, 22:32
Lokalizacja: Strzegom
Pochwały: 1
Motocykl: Honda CBR 900RR SC 33
Rok produkcji: 1996

Post » 12 stycznia 2012, 23:12

A ja mam tak samo, jak zimno migają z opóźnieniem, jak ciepło migają normalnie. Ja myślę, takie jest moje przypuszczenie ,że odpowiedzialne są styki w przełączniku, one są smarowane jakimś smarem dla lepszego poślizgu, i pewnie jak zimno stawia większy opór prądowi. Ja akurat nie jeżdżę jak jest poniżej 10 stopni, więc nie wymieniałem przerywacza, a tego smaru też nie czyściłem ;)

Awatar użytkownika
 
Posty: 151
Rejestracja: 08 listopada 2010, 09:12
Lokalizacja: CHEŁM
Motocykl: Cbr sc33 & CBR sc28 :)
Rok produkcji: 1999

Post » 13 stycznia 2012, 00:50

I u mnie jest to samo heh, w lewo ze sporym opóźnieniem a w prawo normalnie.
Wskazówka na blacie w strefie czerwonego pola...

Awatar użytkownika
 
Posty: 64
Rejestracja: 17 sierpnia 2011, 12:19
Lokalizacja: Wlkp
Motocykl: CBR 900RR SC 33
Rok produkcji: 1999

Post » 13 stycznia 2012, 01:22

Ja też miałem ten sam problem :)
Zapodałem troche jakieś oliwki w przekaźnik i hula aż miło :)

 
Posty: 1036
Rejestracja: 24 kwietnia 2008, 21:04
Lokalizacja: Łódź
Pochwały: 43
Motocykl: SC33
Rok produkcji: 99

Post » 13 stycznia 2012, 14:03

"oliwką" przesmarowales same piny przerywacza - te ktore wpina sie w instalacje, czy rozlozyles go i od srodka jakos zapodałes na styki. ??
Niestety jest to dosc czesta przypadlosc rocznika 98-99, jak narazie praktycznie kazdy egzemplarz z jakim sie spotkałem mial taka akcje w niskich temperaturach wiec trzeba sie chyba przyzwyczaic albo wymienic przerwacz na nowy i dodatkowo dobrze wyczyscic wszystkie zlaczki na drodze przerywacz - kierunki - wlacznik-aku. Ja w poprzednim moim egzemplarzu fajera wymieniłem na uzywke bo akurat blisko gosc mial czesci i o dziwo działało bez zarzutu do konca jak go mialem. W obecnej maszynie tego narazie nie ruszałem... ale znajac moj pedantyzm jesli chodzi o moto to pewnie na wiosne wybule dwie paki w aso na nowke.

Awatar użytkownika
 
Posty: 64
Rejestracja: 17 sierpnia 2011, 12:19
Lokalizacja: Wlkp
Motocykl: CBR 900RR SC 33
Rok produkcji: 1999

Post » 13 stycznia 2012, 14:37

Tak jak kolega "Kriss" pisał. Ten smar w niższych temp. stawia większy opór prądowi.

Ja nic nie rozbierałem. Zaraz pod przełącznik od kierunków zapodałem mu tej oliwki ( coś a'la WD40 ) ale nie do końca. Nie pamiętam jak to sie nazywało. Ale ogólnie opis działąnia miało taki, że czyści, zabezpiecza przed korozją i smaruje. Wydaje mi się, że zbędna jest wymiana przerywacza. Moim zdaniem wystarczy tylko dobrze styki odtłuścić, przeczyścić i nasmarować jakimś innym specyfikiem

Awatar użytkownika
 
Posty: 344
Rejestracja: 06 czerwca 2007, 20:12
Lokalizacja: Warszawa
Pochwały: 3
Motocykl: Bmw S1000 RR
Rok produkcji: 2010

Post » 13 stycznia 2012, 17:53

Wymieniłem przerywacz na nowy taki sam jak oryginał:

http://allegro.pl/przerywacz-kierunkows ... 42457.html

i powiem że jest ciut lepiej, bo może 1/3 raza szybciej się włącza kierunek, ale problem jak był - dalej jest. Więc musze stwierdzić że ten typ tak chyba ma i to chyba "wada" fabryczna Bladego. Mówię tak, bo też tak mam że prawa szybciej łapie, a na lewą strone trzeba dłuzej czekać..
Jedyne o co jeszcze moge spytać, to jakie macie kierunki u siebie? Fabryczne OEM "klocki" czy jakieś zmienione na mniejsze, tak jak u mnie "kocie łezki" ?

http://www.bikepics.com/pictures/1520124/

 
Posty: 46
Rejestracja: 07 kwietnia 2009, 10:07
Lokalizacja: Krosno Od
Motocykl: Honda CBR 1000RR HRC
Rok produkcji: 0

Post » 14 stycznia 2012, 11:10

wd-40 w rękę...psiknąć w środek przełącznika kierunkowskazów [bez rozbierania] w kilku kierunkach aby wszędzie dotarł [będzie wyciekać - wiec szmatka w pogotowiu]. po tym zabiegu styki włącznika będą miały znów dobrą przewodność i problem powinien ustąpić.

Awatar użytkownika
 
Posty: 344
Rejestracja: 06 czerwca 2007, 20:12
Lokalizacja: Warszawa
Pochwały: 3
Motocykl: Bmw S1000 RR
Rok produkcji: 2010

Post » 15 stycznia 2012, 01:25

Ja ostatnio psikałem specjalnym preparatem w spray'u do styków i elektroniki - "Kontakt" i dalej to samo, więc sam WD40 nic raczej nie ździała ;)

Awatar użytkownika
 
Posty: 820
Rejestracja: 16 czerwca 2008, 12:23
Lokalizacja: Olsztyn
Pochwały: 10
Motocykl: SC33
Rok produkcji: 0

Post » 15 stycznia 2012, 23:43

rozwiązanie już jest na forum > http://forum.fireblade.pl/postlink/82319.htm#82319
Proste drogi sa dla szybkich motocykli... kręte drogi są dla szybkich kierowców... ja wole kręte :)

Poprzednia

Wróć do Usterki/awarie (CBR900RR SC33)

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] i 3 gości