Dzisiaj jest 29 marca 2024, 06:35

FORUM.FIREBLADE.PL

Forum miłośników Hondy FireBlade CBR1000RR-R | CBR1000RR | CBR954RR | CBR929RR | CBR900RR | SC82 | SC77 | SC59 | SC57 | SC50 | SC44 | SC33 | SC28

Gaźniki, przerywanie, sklad mieszanki,regulacje itd.

Tematy dotyczące usterek lub awarii Hondy Fireblade CBR900RR SC33 1996-1999

Moderatorzy: maciekx, Tytus

Awatar użytkownika
 
Posty: 21
Rejestracja: 13 marca 2016, 23:48
Lokalizacja: Lubelskie
Motocykl: SC33 919- naked wydumka
Rok produkcji: 1999

Re: Gaźniki, przerywanie, sklad mieszanki,regulacje itd.

Post » 03 czerwca 2016, 21:11

ehh. :D hajka turbo to hajka turbo a fajer to fajer, ze tam tak bylo nie znaczy ze i tu tak jest, myslalem ze konkretnie gdzies o fajerze tak pisalo bo nie spotkalem sie z tym,żeby w moto ustawialo sie na wew garach inny sklad. ustawialem juz ZZR 600 metodą prób i blędów i się udało, pod przelotem MIVV. VFR 750 pod calkiem pustym wydechem też, jedynie z tym fajerem mam problem. A dla ciekawostki mam swiece colortune, ale ku... jest tak trudno z tym współpracować, że nie mam pytań :D zobaczyć coś tam to trzebaby w nocy grzebać bo garazu ciemnego nie mam :) zawiodlem sie troche na niej, no ale cóż chyba po nią sięgne tak czy siak ktoregos dnia. Moto wkoncu nie oddalem do mechanika bo musialem dzisiaj odespać porządnie nocke w robocie i nie mialem kiedy. Jutro w dzień zrzuce bak, airbox i porobie foty może coś żle podpiąłem w gaźnikach? Przy okazji, airboxa macie jakos uszczelnianego na łączeniu pokrywy i dołu? u mnie jest zaklejone jakby takim czyms gąbkowatym czarnym po szczelinie do okoła.

 
Posty: 1036
Rejestracja: 24 kwietnia 2008, 21:04
Lokalizacja: Łódź
Pochwały: 43
Motocykl: SC33
Rok produkcji: 99

Re: Gaźniki, przerywanie, sklad mieszanki,regulacje itd.

Post » 03 czerwca 2016, 22:36

Jesli chodzi o airbox, to tak, sa tam dwie uszczelki, po jednej na góre i dół, sa one wcisniete w szczeline w ktora wchodzi filtr powietrza, wymieniam je przy kazdej zmianie filtra powietrza.

Awatar użytkownika
 
Posty: 670
Rejestracja: 01 października 2011, 08:51
Lokalizacja: Śląsk Bytom
Pochwały: 10
Motocykl: 1000rr sc57a
Rok produkcji: 4

Re: Gaźniki, przerywanie, sklad mieszanki,regulacje itd.

Post » 04 czerwca 2016, 01:59

Porównaj najpierw dysze główne czy czasem w nowym nie są mniejsze
Potem sprawdź na którym ząbku są iglice w starym i w nowym
Śrubką regulacji składu mieszanki regulujesz mieszankę na wolnych obrotach i w zależności od gaźnika to do 1/8 otwarcia przepustnicy to spełnia swoją rolę, potem już mieszanką zajmują się dysze i iglice .
Popatrz jeszcze czy dobrze paliwo leci z kranika.
Moja sugestia na początek
Dysze główne dać jak w starym gaźniki były, potem dać iglice i ząbek wyżej niż w starym gaźniku . Skład mieszanki ustaw na dwa obroty odpal zagrzej i zostaw go na kilkanaście minut niech stoi i się grzeje . Przez ten czas świece nabiorą koloru i już będziesz wiedział gdzie na wolnych masz za za ubogo czy bogato.
A mając colortune to powinieneś wolne ustawić idealnie chociaż nie mam pojęcia jak zajrzyj w tą świece skoro musisz mieć air box założony heh może jakaś kamerka taka mała??

Awatar użytkownika
 
Posty: 21
Rejestracja: 13 marca 2016, 23:48
Lokalizacja: Lubelskie
Motocykl: SC33 919- naked wydumka
Rok produkcji: 1999

Re: Gaźniki, przerywanie, sklad mieszanki,regulacje itd.

Post » 04 czerwca 2016, 11:03

nowa obserwacja, ustawilem wszedzie 2obroty i moto sie nie ksztusi, na niskich do 4tys zamula nagle dostaje strzala. zamula tzn odwijam a on sie nie bardzo wkreca ale nie prycha juz. jak dam no 2 z malym bonusem to już zaczyna kaszlec. nauczylem sie krecic srubami mieszanki bez zdejmowania baku itd, tak jak stoi gotowy do jazdy :D ustawie te 2 i zmienie filtr powietrza i wtedy bede krecil

Awatar użytkownika
 
Posty: 21
Rejestracja: 13 marca 2016, 23:48
Lokalizacja: Lubelskie
Motocykl: SC33 919- naked wydumka
Rok produkcji: 1999

Re: Gaźniki, przerywanie, sklad mieszanki,regulacje itd.

Post » 09 czerwca 2016, 04:10

lece z tematem od nowa, wg serwisówki POCZĄTKOWA wartosc to 1 i 5/8 obrotu co daje nieco ponad 1,5 obr ( ~1,6) i od tj wartości dopiero zaczyna się zabawa z regulacja... a dokładniej ustawienie 1100-1200 rpm dla tych ustawień i kręcenie skladem 3ciego gara az obroty przestana rosnąć itd itd mam screen tej str z manuala ale z tel nie moge dodac. ogólnie wychodzi initial 1 5/8 + final 3/4 obr co daje razem ok 2 i 3/8 obr . - nastawy fabryczne, biorąc pod uwagę ze jest to nieco mniej niz 2,5 a ja mam przelot to na 2,5 obr powinno hulac jako tako... teoria swoje praktyka swoje, jak zmienie filtr to biore sie za ustawianie. wcześniej synchro zrobie na ustawieniu initial


edit: jednak zle rozkminialem, finalne 3/4 trzeba odkrecic dopiero od tej pozycji ktorą wyregulujemy. no nic, kupa roboty i pewnie i tak nie bedzie jezdzic jak trzeba ale bede wiedzial ze zrobilem co moglem hehe dysze tez sprawdze jakie tam siedza ale mysle ze wsszystko ori

edit : do dupy z tym wszystkim :D chcialem zrobic synchro dzisiaj.... nie da sie. Doszedłem do tego, że jeden gaźnik klepie bo ma luz na ośce przepustnicy. na szczescie mój stary gaźnik akurat ten był dobry to go podmienie dzisiaj. Myślę,że między innymi w tym może być przyczyna. Druga sprawa gaźniki mają jakis wężyk przelewowy czy co to jest? wychodzi na prawo od garów dokladnie, nie połączony z niczym taki grubszy, w manualu tez nie widze zeby gdzies byl połączony. podmienie gar, przy okazji sprawdze dysze itd bo stare juz rozebralem i mialy fabryczne 120 bodajze, ciekawe jak te. Powoli do przodu mam nadzieje. I kasa w kieszeni i nowe doswiadczenie.

edit2: dysze w tych gazniorach były 126... zamiast 120. Podmieniłem, podmieniłem też cały gar który klepał. Zobaczymy co teraz będzie. skład na 2 i 1/4 dałem póki co, jutro synchro zrobie bo musialem srubke wykrecic zeby gary rozdzielic i wkrecic na jana.

Awatar użytkownika
 
Posty: 21
Rejestracja: 13 marca 2016, 23:48
Lokalizacja: Lubelskie
Motocykl: SC33 919- naked wydumka
Rok produkcji: 1999

Re: Gaźniki, przerywanie, sklad mieszanki,regulacje itd.

Post » 12 lipca 2016, 07:01

No siema Pany, moto odebralem z serwisu z 2tyg temu, jak była dziura tak dalej jest. Mówili, że na wolno wszystko poustawiane git. ale dziura jak była tak jest od ruszenia aż do 2,7k rpm. Zmieniłem nawet puche na normalnej dlugosci przelot zamiast tego ogryzka mojego i dziura dalej jest, tylko nie wiem czy za mało wachy leci czy za mało powietrza...wracam do punktu wyjscia. reklamował już nie będę bo byłem tam, mówiłem co i jak i z rozmowy wnioskuje, że mogą przyjąć i podlubac ale to CENZURA zmieni (w domyśle ustawią tak samo). także.. ASO omijam od teraz szerokim łukiem. Nawet nie podpowiedzą czy dysze trzeba zmienic czy co żeby to jechało.. jeszcze zostaje moto ker w lubartowie a jak nie to chicken juz chyba tylko pomoze.

Awatar użytkownika
 
Posty: 21
Rejestracja: 13 marca 2016, 23:48
Lokalizacja: Lubelskie
Motocykl: SC33 919- naked wydumka
Rok produkcji: 1999

Re: Gaźniki, przerywanie, sklad mieszanki,regulacje itd.

Post » 21 sierpnia 2018, 20:34

ODGRZEWAM SWOJEGO KOTLETA

Problem został ogarnięty częściowo jakos w 2017 ale nie bywałem na forum. Otóż w gaźnikach były po 2 lub 3 ( juz nie pamietam dokladnie) podkładki pod iglicami, a gdzies na grupie CBR na fejsie powiedzieli mi,że fabrycznie była tylko jedna taka mała. U mnie były ze 2 grube i 1 mała bodajże. Zostawiłem tylko tą małą i moto odżyło. Lekka dziura z dołu jest, ale podejrzewam, że to już kwestia doregulowania. Dodatkowo okazało się, że serwis poleciał sobie ostro w chu.. i wyszło pare bubli wykonanej usługi także nie polecam sokoła w LU.

Poprzednia

Wróć do Usterki/awarie (CBR900RR SC33)

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość