Dzisiaj jest 06 grudnia 2019, 23:20

FORUM.FIREBLADE.PL

Forum miłośników Hondy FireBlade CBR1000RR | CBR954RR | CBR929RR | CBR900RR | SC59 | SC57 | SC50 | SC44 | SC33 | SC28

Ogłoszenie Admina
BRELOKI HONDA FIREBLADE.PL cena dla forumowiczów 10zł info na PW

Sączący się olej z uszczelki wałka zmiany biegów w 929

Tematy dotyczące usterek lub awarii Hondy Fireblade CBR929RR SC44 2000-2001

Moderatorzy: maciekx, Tytus

 
Posty: 4
Rejestracja: 12 maja 2012, 11:25
Lokalizacja: Poznań
Motocykl:

Sączący się olej z uszczelki wałka zmiany biegów w 929

Post » 14 maja 2012, 12:21

Witam! mam problem z coraz mocniej pocącą się uszczelką przy wałku zmiany biegów..
foto: http://img151.imageshack.us/img151/6592 ... biegwb.jpg
znalazłem podobny temat, lecz tyczący się CBR954, więc nie wiem czy jest tam wszystko tak samo. Potrzebowałbym info, czy można tą uszczelkę od zewnątrz jakoś wydłubać i wcisnąć nową?
Z góry dzięki!

 
Posty: 3403
Rejestracja: 19 grudnia 2010, 13:40
Lokalizacja: Piechcin
Pochwały: 104
Motocykl: CBR125,f4i,sc44,sc57A,ZX10R,Cb,sc57A :)
Rok produkcji: 2005
Samochód: Seat leon 1 1.9 Tdi :)

Post » 14 maja 2012, 18:56

siem tu masz wszystko http://czescihonda.motorista.pl/szukaj/ ... 0(CBR929RR),SI,Y124
lub kupisz w dobrym sklepie z łożyskami
Oddam nerkę za cbr :)

 
Posty: 1092
Rejestracja: 24 kwietnia 2008, 21:04
Lokalizacja: Łódź
Pochwały: 43
Motocykl: SC33
Rok produkcji: 99

Post » 14 maja 2012, 19:34

Z zewnatrz wszystko robisz, kilka minut prostej roboty, jest tak samo jak w 954

 
Posty: 4
Rejestracja: 12 maja 2012, 11:25
Lokalizacja: Poznań
Motocykl:

Post » 14 maja 2012, 23:02

Dziękować za odpowiedź:) już myślałem, że będę musiał się zagłębiać gdzieś wewnątrz moto..
Pozdr

Awatar użytkownika
 
Posty: 163
Rejestracja: 24 października 2011, 18:39
Lokalizacja: Jarosław
Pochwały: 4
Motocykl: SC44
Rok produkcji: 0

Post » 14 lipca 2013, 17:12

Ostatnio zauważyłem, że u mnie też zaczyna się lekko pocić w tym miejscu. Ciężko to wymienić? bo nie wiem czy jest sens ruszać?

 
Posty: 1092
Rejestracja: 24 kwietnia 2008, 21:04
Lokalizacja: Łódź
Pochwały: 43
Motocykl: SC33
Rok produkcji: 99

Post » 14 lipca 2013, 17:13

mega łatwo

Awatar użytkownika
 
Posty: 163
Rejestracja: 24 października 2011, 18:39
Lokalizacja: Jarosław
Pochwały: 4
Motocykl: SC44
Rok produkcji: 0

Post » 14 lipca 2013, 22:22

toper-utl, możesz napisać co i jak żeby było łatwiej :P Najgorzej to chyba wyciągnąć stary a później już tylko równo wbić nowy?

 
Posty: 1092
Rejestracja: 24 kwietnia 2008, 21:04
Lokalizacja: Łódź
Pochwały: 43
Motocykl: SC33
Rok produkcji: 99

Post » 15 lipca 2013, 19:56

1. Odkrecasz biegajke z wieloklina wałka zmiany biegów.
2. Odkrecasz srube trzymajaca zabezpieczenie simera przed wypadaniem i zdejmujesz zabezpieczenie.
3. Wyciagasz stary simering - mega delikatnie i uwaznie aby nie porysowac wałka i gniazda. Nalezy tez dokładnie oczyscic gniazdo jak i wałek, zeby nowy uszczelniacz dobrze trzymał.
4. Montujesz nowy uszczelniacz i wszystko skrecasz z wyczuciem - szczegolnie srube trzymajaca zabezpieczenie - aby nie zerwac gwintu !!. Ja zazwyczaj uzywam kawałka papieru owinietego na wałek aby zabezpieczyc nowy simering przed uszkodzeniem o frezy wałka przy jego zakładaniu.

Nowy simering zazwyczaj wchodzi bardzo lekko - praktycznie palcami lub z niewielka dobitką.

Sugeruje kupic oryginalny simering w aso, koszt to okolo 7 pln. Robota mega banalna, wiec na pewno dasz rade

 
Posty: 4
Rejestracja: 12 maja 2012, 11:25
Lokalizacja: Poznań
Motocykl:

Post » 16 lutego 2014, 12:44

Ja musiałem postąpić trochę oszczędniej, a nawet powiedziałbym sknerowato:) Z faktu, że wyjąłem stary simer, a w sklepie nie mieli akurat na miejscu nowego, to postanowiłem spróbować wykorzystać go ponownie. Otóż po wydłubaniu starego simera dokładnie go obejrzałem, wyczyściłem, włożyłem na chwilę do gorącej wody (nie wrzątku), szybko osuszyłem szmatką i delikatnie wcisnąłem go ponownie w otwór. 1,5 roku po zabiegu i ani kropelka się nie wysączyła. Czas całej operacji dla laika to ok. 20 minut.

 
Posty: 23
Rejestracja: 12 sierpnia 2016, 15:47
Motocykl: SC 44
Rok produkcji: 2001

Re: Sączący się olej z uszczelki wałka zmiany biegów w 929

Post » 12 sierpnia 2016, 15:59

Witam.
Dziś zauważyłem, że mam ten sam problem. Doradźcie proszę, czy do wymiany tego uszczelniacza spuszczać olej?

 
Posty: 3403
Rejestracja: 19 grudnia 2010, 13:40
Lokalizacja: Piechcin
Pochwały: 104
Motocykl: CBR125,f4i,sc44,sc57A,ZX10R,Cb,sc57A :)
Rok produkcji: 2005
Samochód: Seat leon 1 1.9 Tdi :)

Re: Sączący się olej z uszczelki wałka zmiany biegów w 929

Post » 12 sierpnia 2016, 18:30

Nie. Normalnie ściągnąć i wybić.
Oddam nerkę za cbr :)

 
Posty: 23
Rejestracja: 12 sierpnia 2016, 15:47
Motocykl: SC 44
Rok produkcji: 2001

Re: Sączący się olej z uszczelki wałka zmiany biegów w 929

Post » 12 sierpnia 2016, 23:53

Dzięki za odpowiedź. Zabiore sie za to jak tylko uda mi się zdobyc uszczelniacz.
A znasz moze wymiary uszczelniacza? Bo nie mam w pobliżu aso...

Następna

Wróć do Usterki/awarie (CBR929RR SC44)

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość