Strona 1 z 1

POMOCY!! ZNOWU PROBLEM Z MOJA NIUNIA

Post: 15 czerwca 2011, 21:39
autor: pawcio929
Witam.
Znowu mam problem z moim firebladem a konkretniej sprawa wyglad tak:
Pare dni tem podczas postoju na swiatlach zauwazylem takie dziwne klekotanie z lewej strony silnika ktore zalanczalo sie tak przy okolo 40C i podczasz zwiekszania obrotow klekotalo szybciej i tak przez pare dni jezdzilem az pewnego dnia zaniklo jak reka odja i wtedy zaczely sie problem z temperatura zaczela sobie skakac i falowac ze 100 na 80 i odwrotnie a podczas jazdy w miscie po okolo 10km silnik potrafil sie nagrzac do 128C az zapalila sie alarmowa lampka i nagla spasc do 112 a puzniej 98 i znowu przy postoju na swiatlach rosla na 127C. Czy macie jakis pomysl?. Dodam ze wentylator wlancza sie przy troche ponad 100 C i caly czas chodzi. Z mojego zakresu wiedzy wysle ze moze mi pompa wodna pierdzielneta i niema cyrkulacji albo termostat. Co wy na to?. Pozdrawiam i czekam na odp.

Honda fireblade 929 z 2000r
Przebieg ponad 30 000
[fade][/fade]

Post: 16 czerwca 2011, 00:39
autor: wiertło
ty lepiej sprwadz czy woda jest i czy nie znika a pozniej dalej szukac

Post: 16 czerwca 2011, 20:07
autor: pawcio929
w zbiorniczku wyrownawczym wszstko sie zgadza

Post: 16 czerwca 2011, 20:11
autor: wiertło
a w chlodnicy ??

Post: 16 czerwca 2011, 20:31
autor: pawcio929
a mozesz mi podpowiedziec jak konkretnie mam to sprawdzic czyli na zimnym czy cieplym silniku i ile powinno byc tam tej wody????

Post: 16 czerwca 2011, 20:35
autor: wiertło
najpiew sprawdz tak czy jest pelna na zimnym czy nie brakuje

Post: 16 czerwca 2011, 20:38
autor: pawcio929
aha czyli tak na zimnym powinna chlodnica byc pewna a zbiorniczek wyrownawczy pomiedzy max z min tak??

Post: 16 czerwca 2011, 20:50
autor: wiertło
tak dokladnie a jak nie to serwisowka i masz opisane

Post: 16 czerwca 2011, 21:39
autor: pawcio929
wiesz teraz na szybkiego sprawdzilem poziom plynu w zbiorniczku wyrownawczym i prwde mowiac mam tak okolo 4 cm ponad kreske max na zbiorniczku a co do wlewu do chlodnicy to nie moglem znales pewnie bede musial odkrecici wypelnienie w owiewce bo bez tego nic nie widac

Post: 16 czerwca 2011, 22:47
autor: wiertło
tak jest i boczek wtedy dojdziesz i zobaczysz

Post: 19 czerwca 2011, 11:05
autor: pawcio929
siemano wiertlo podajmi swoje gg albo napisz mi gedzie znajduje sie czujnik tem. silnika i czy jeszcze jest jakis czujnik ktory moze mi mieszac

Post: 19 czerwca 2011, 11:25
autor: robson1903
Jeżeli Ci tak skacze temperatura to czujnik temperatury szwankuje.
Oczywiście możesz także sprawdzić układ chłodzący czy dobrze działa tak jak kolega pisał sprawdź wszystkie poziomy na zimnym silniku bo jak na gorącym odkręcisz kurek to miło nie będzie.
Klekotanie w silniku prawdopodobnie nie ma nic wspólnego z tym chodź też jest niepokojące.
Czujnik temperatury oleju jest w silnik kręcony znaczy jak tu :
http://www.sklep.motorista.pl/ wpisz model swój i poszukaj rysunku silnika. Jak odpalisz rysunek masz każdą część podpisaną znajdź czujnik tem. oleju. (obok btw masz cene ale na nią nie patrz) i wtedy już wiesz gdzie. Szukaj generalnie tam w rejonach pompy oleju, pompy wody itd

Jakbyś miał jakieś pytania pisz śmiało.