Strona 1 z 2

929 też coś stuka

Post: 10 maja 2008, 19:10
autor: miko
co może tak stukać w tym silniku?
Odpala dobrze chodzi równo f1 się nie zapala a między 4500 a 5500 obrotów pojawia się stukanie raczej dzwonienie (jakby lużnych blach) rezonans .
Co może tak dzwonić w tym silniku ?
zaznaczam że to tylko przy tych obrotach .
Mam wrżenie że motocykl słabo idzie z dołu a na wysokich jest ok

Post: 10 maja 2008, 20:39
autor: lukaszcbr
Exup. mam to samo tylko kontrolka sie nie zapala a brzeczenie jest. wiec moje pytanie czy cos trzeba z tym zrobic czy nieprzejmowac si ebrzeczeniem i latac??

Post: 10 maja 2008, 22:43
autor: Bidziu
Żeby 929 chodziła równo to pierwsze słysze.
Wszystkie 929 którymi jeździłem miała to stukanie, jadna mocniejsze druga delikatne. Wydaje mi się że jest to wina przepustnic, klapek otwierających dopływ powietrza do "gaźników" ...czy tam wrysków nie wiem jak to nazwać...

Post: 11 maja 2008, 04:52
autor: miko
Bidziu pisze:Żeby 929 chodziła równo to pierwsze słysze.
Wszystkie 929 którymi jeździłem miała to stukanie, jadna mocniejsze druga delikatne. Wydaje mi się że jest to wina przepustnic, klapek otwierających dopływ powietrza do "gaźników" ...czy tam wrysków nie wiem jak to nazwać...




czy ten CENZURA exap jest do wymiany czy można go wyrególować a może wogóle go wypier>>>>
to blaszane stuknie rzeczywiście jakby pochodziło od przepustnic .

Post: 11 maja 2008, 07:49
autor: Lodzia
exup mozna wyregulować i troche poprawia to sytuację lecz ogólnie to trzeba nauczyc się z tym żyć. Ja w 954 wyregulowałem exup i stukanie troche ucichło lecz nie całkiem. Taka uroda tych maszyn :lol:

Post: 11 maja 2008, 15:55
autor: miko
czyli zlikwidować się tego nie da ?
Wątpię czy ktoś zechce kupić taki motor exup chodzi głośniej od reszty przynajmniej w zakresie 4500-5500
Totalny laik pomyśli że to silnik się CENZURA>>>>>>

Post: 11 maja 2008, 17:36
autor: LOLO
miko NIE PRZEJMOWAC się tylko latac, latac , la........ Nie martwic się na zapas sprzedażą, bo jak przyjedzie lalik to pokażesz mu stronke TYTUSA i wszystkie posty w tym temacie i po sprawie!!!! Szerokości!!!!

Post: 21 maja 2008, 13:40
autor: gogo_one
generalnie to napierdziela tak exup albo rozrząd. exup'em sie jednak musisz przejmowac - sprawdzone i juz tlumacze dlaczego:

mialem dokladnie tak samo, szybka decyzja - CENZURA exup. po tym 'zabiegu' okazalo sie, ze moto wogole nie ma mocy do 6tyś obr/min, jedzie jak 600-tka. CENZURA z grzybnią i tyle. kupilem uzywany exup (stary sie CENZURA), zalozyl mi typ i.. CENZURA z grzybnią nadal. tzn. moto wstaje na gume tak samo jak kiedys (czyli z 4tyś obr) ale przy 7tyś obr dostaje zadyszki i przez jakas 1sekunde przerywa - tzn brak mocy, szarpanie, brak mocy i spowrotem jedziemy. masakra. typ co mi to wkładał - nie ma pojecia ocb.

kolega z serwisu hondy powiedzial mi, ze to kwestia regulacji przepustnic na exup'ie (a dokladniej na zaworze motylkowym - bo w cbr nie ma czegos takiego jak exup). ma mi instrukcje jak to zrobic napisac na meila - wiec jesli bede posiadal to sie podziele. a jak sie CENZURA na max to po prostu pojade do niego..

Post: 21 maja 2008, 18:27
autor: cziken
jak ustawisz dobrze zawór zwany potocznie exup-em (nazwa zastrzeżona przez YAMAH-ę ogólnie zapożyczona do wszystkich marek po ta, aby szybko kojarzyć o czym mowa) musisz to zrobić dokładnie. Codzi o zgodność znaków, napięcie linek, nie dopuszczenie do oparcia na ograniczniku. Potem trzeba się pokusić o ustawienie podciśnienia na przepustnicach. Po tych zabiegach motocykl naprawdę jest przyjemny. Sam robiłem i sam czerpię z tego same korzyści :D Niestety wciąż ta paskudna pogoda...aż szkoda opon na tym postoju w garażu :(

Post: 23 maja 2008, 14:57
autor: gothan
trzeba trochę więcej na forum poszperać to sie znajdzie jak H-VIX (exup) ustawić

Post: 23 maja 2008, 21:57
autor: gogo_one
jakby kogoś to interesowało to mam opisane szczegółowo krok po kroku jak wyregulować ten exup.. od mechanika z ASO Hondy. jutro o 11 oddaje moto do serwisu na tą regulację i jak nadal nie będzie dokurwiać to się zdecydowanie bardzo zdenerwuję..

pzdr

Post: 28 maja 2008, 01:15
autor: kler
akby kogoś to interesowało to mam opisane szczegółowo krok po kroku jak wyregulować ten exup.. od mechanika z ASO Hondy

gdybyś gdzieś wrzucił to jestem tym bardzo zainteresowany