Strona 1 z 5

Mruga czerwona kontrolka + swici FI + problem z air cleaner

Post: 14 czerwca 2010, 12:56
autor: klimszynson
Witam.
Wie ktoś co moze być przyczyną tego??
Te air cleaner co to jest dokladnie?? bo wiem ze wychodzą z tego 3 linki i 2 idą do wydechu a jedna gdzies tam pod filtr powietrza i jak włączam zapłon to wtryski normalnie sie odpalaja czyli włączają, podaja paliwo i wyłączą a te air nonstop rzępoli tak jak by jakieś trybka w tym były urwane takie odgłos sie z tego wydobywa takie głuche rzępolenie tak jak by sie nonstop cos tam kręciło.
Czy idzie to jakos rozebrac i jakos naprawicz??
I czy to jest przyczyna ze na wyswietlaczu swiece te FI i mruda czerwona kontrolka??
W załączniku przesyłam to co mi rzępoli.
Dzieki z góry z odp i pozdrawiam.

Post: 14 czerwca 2010, 13:06
autor: LOLO
Zatarte trybka w silniczku sterującym zaworem EGCV w kolektorze wydechowym!!! Kontrolka FI na wyświetlaczu będzie się świecić (mrugać) do momentu usunięcia awarii!! Silniczek raczej do wymiany!!

Post: 14 czerwca 2010, 14:28
autor: klimszynson
No dokladnie. Rozebrałem ten silniczek i tam są jakies plastikowe trybka które sie porozpadywały. Czy idzie kupic same te trybka??
I co mogł byc przyczyną tego?? czy cos moglo sie zablokowac i tamu to sie rozpadlo?? czy co??
Jak to robierałem to chcialem pokrecic tą klapką w kolektorze na sucho bez linek i sie nie dało a czy powino sie tym dec kręcic w ogole?? Czy mzoe wlasnie przez to ze to jest zablokowane to te trybka sie rozpadły?

Post: 14 czerwca 2010, 14:59
autor: BAX
nie kupisz samych trybek.
tak ta klapka powinna dac sie otwierać recznie.
jezeli sie nie otwiera, to strzeliły tryba przez nią. pzdr

Post: 14 czerwca 2010, 22:53
autor: klimszynson
to co moglo sie z tym stac znowu ze tego obracac nie idzie?

[ Dodano: Czw Cze 17, 2010 1:37 pm ]
a czy moge to w ogole wymontowac?? tą linke z airboxa i te 2 z przepustnicy w rurze wydechowej z ta przepustnicą??
Slyszałem ze tak robią czy to jest dobry pomysl??
Tylko ze jak podpinam sam silniczek bez linek to dalej mi swiieci Fi i czerwona kontrolka idzie to jakos zmostkowac czy cos w tym stylu?

Post: 30 lipca 2010, 08:52
autor: adipaw
Bez exupa można pomykać ale nie słyszałem o sposobie pozbycia się mrygającego fi!!

TAK DLA POTOMNYCH JAK MOTOR CHODZI I NAGLE ZACZNIE WYMRYGIWAĆ BŁĘDY TO JE SPISAĆ I ZROBIĆ RESET BŁĘDÓW, A MARTWIĆ SIĘ JAK PO RESECIE ZACZNIE WYMRYGIWAĆ TO SAMO!!!

Ja ostatnio po deszczu tak miałem wymrygał mi 9,11,34,35 nagle więc zrobiłem reset i dałem mu wyschnąć i wszystko ustąpiło jak ręką odjął.

Post: 30 lipca 2010, 15:17
autor: sasza_19
bez exupu bedzie moto troche gorzej chdozic na niskich,
mialem taki przypadek u kolegi w929 zakladalem mu caly ten zawor bo mial wyciagniety i po wlozeniu osad czy co blokowalo toto... wyjalem przeczyscilem i sie ladnie krecilo...

Post: 14 sierpnia 2010, 10:08
autor: adipaw
klimszynson pisze:No dokladnie. Rozebrałem ten silniczek i tam są jakies plastikowe trybka które sie porozpadywały. Czy idzie kupic same te trybka??
I co mogł byc przyczyną tego?? czy cos moglo sie zablokowac i tamu to sie rozpadlo?? czy co??
Jak to robierałem to chcialem pokrecic tą klapką w kolektorze na sucho bez linek i sie nie dało a czy powino sie tym dec kręcic w ogole?? Czy mzoe wlasnie przez to ze to jest zablokowane to te trybka sie rozpadły?


Który tryb ci się obrócił?? Ja po kupnie moto miałem od razu zrobić czyszczenie exupa ale się nie wyrobiłem :( też mi się zmielił tryb, szukam drugiego silniczka ale może tobie zmielił się inny tryb niż mi to może się dogadamy!! Daj fotkę tych twoich trybów.

[ Dodano: Sob Sie 14, 2010 10:12 am ]
klimszynson pisze:to co moglo sie z tym stac znowu ze tego obracac nie idzie?

[ Dodano: Czw Cze 17, 2010 1:37 pm ]


U mnie exup się obracał ale się przycinał i też się zmielił tryb :(
Wyjęcie i czyszczenie to nie taka tragedia! Da się zrobić samemu jak rozbierzesz to druciak i papier i ogień. Ja już wyczyściłem i znowu jest luzik ale silnik już padł.

Post: 15 sierpnia 2010, 12:35
autor: Wariat79
Co prawda nie w sc44 a sc50 ale wyświetla mi błąd nr35, ale może po kolei.
Wczoraj na ślubie kolegi jakieś półtorej godziny jazdy z prędkościami ok 30 - 40 km/h przyszło wracać do domu. Jadąc już normalnym tępem zaświeciła mi czerwona kontrolka więc się zatrzymałem i sprawdziłem nr. błędu tel do kolegi z serwisu i sprawdził, że to coś z EGCV. Praca motocykla się nie zmieniła wszystko jest tak samo, nie zamula się ani nic z tych rzeczy. I tak moto idzie do serwisu ale pytanie jak zresetować błędy, bo może przez te kulanie się z zawrotnymi prędkościemi coś mu się popier....ło ;)
Z góry dzięki za podpowiedzi.

Post: 15 sierpnia 2010, 13:02
autor: adipaw
Zresetować zawsze można spróbować. u mnie raz pomogło,ale zawór mógł się zanieczyścić i zaciąć na chwilę i dlatego wywaliło błąd. Proponuje rozebrać zawór i wyczyścić.

Post: 15 sierpnia 2010, 13:09
autor: Wariat79
Zaraz po zakupie moto było na serwisie i był czyszczony więc nie sądzę aby po 3tys. km się już tak zabrudził ale i tak to sprawdzę ;) a co z resetem ?

Post: 15 sierpnia 2010, 15:37
autor: adipaw
nie wiem jak się robi reset w 954 ale w 929 to pikuś, ups sory Pan Pikuś. Zobacz w manualu bo powinno być.