Dzisiaj jest 29 marca 2024, 09:29

FORUM.FIREBLADE.PL

Forum miłośników Hondy FireBlade CBR1000RR-R | CBR1000RR | CBR954RR | CBR929RR | CBR900RR | SC82 | SC77 | SC59 | SC57 | SC50 | SC44 | SC33 | SC28

Dziwne działanie lag

Lagi

Tematy dotyczące usterek lub awarii Hondy Fireblade CBR929RR SC44 2000-2001

Moderatorzy: maciekx, Tytus

 
Posty: 19
Rejestracja: 18 listopada 2015, 10:06
Motocykl: HONDA CBR SC44 929
Rok produkcji: 2001

Dziwne działanie lag

Post » 14 stycznia 2016, 21:04

Witam, ostanio wykonalem zmianie uszczelniaczy olejowych oraz oleju w lagach w swojej 929. Po zmontowaniu wszystkiego zauwazylem dziwną sprawe, gdyz jedna z lag dziala troche inaczej niz druga. Mowiąc dokladniej jedna laga odbija troche szybciej od drugiej( sprawdzane recznie bez montowania w polkach). Dodam ze wszysko zrobionie dokladnie tak samo w jednej jak i w drugiej, zaworki wstepnego dobicia ustawione na gorze tak samo, dolna regulacja ustawiona na fabryke( ustawione na wytloczony punkt), ilosc oleju wlana w kazdej tak samo( mierzone strzykawką ok 488 ml) Sprawdzilem tez dlugosc sprezyny i miesci sie w normie z serwisowki z duzym zapasem, a roznicy miedzy jedna a drugą jest minimalna, wykonałem tez wstepne odpowietrzanie z odkreconymi korkami Niestety nie sprawdzilem ich dzialania przed zmiana uszczelniaczy, stad moje pytanie. Mial ktos cos podobnego ?

Awatar użytkownika
 
Posty: 1546
Rejestracja: 18 maja 2011, 20:50
Lokalizacja: Mrągowo
Pochwały: 20
Motocykl: 929 -> GSX-R 1000 k5
Rok produkcji: 2005

Re: Dziwne działanie lag

Post » 15 stycznia 2016, 09:18

jestes pewien że napięcie wstępne jak i identyczna ilość obrotów na tlumieniach dobicia i odbicia jest taka sama w obu lagach ? troche to dziwne nie powinno byc tak, chyba ze coś się przypchało jakiś zaworek od tłumienia któregoś, gdy wlałeś nowy olej ciągałeś tłumikiem (amorkiem) góra dół zeby zassał oleju i nie bylo powietrza?

 
Posty: 19
Rejestracja: 18 listopada 2015, 10:06
Motocykl: HONDA CBR SC44 929
Rok produkcji: 2001

Re: Dziwne działanie lag

Post » 15 stycznia 2016, 11:28

Jestem pewny, gdy robilem to z kumplem to po zlozeniu pierwszej odkrecilismy ją jeszcze raz zeby zobaczyc n a jakiej wyskosci gwintu na gorze zostala zakontrowana( liczylismy zwoje poprzez wykrecania ze skarjnej pozycji, zeby w drugiej zrobic tak samo, nie wiem czy da sie bardziej dokladnie. Roznica w ich działaniu jest w sumie nie wielka, ale one chyba powinny pracowac tak samo, prawda ? a opcje dostania sie jakiegos bruda tez bym wykluczyl bo cala lagi 3-krotnie zostaly plukana naftą, a sztyca przedmuchana sprezarka to wylabia calego starego oleju. Moze to kwestia jeszcze lepszego odpowietrzenia ?

 
Posty: 3350
Rejestracja: 19 grudnia 2010, 13:40
Lokalizacja: Piechcin
Pochwały: 104
Motocykl: CBR125,f4i,sc44,sc57A,ZX10R,Cb,sc57A :)
Rok produkcji: 2005
Samochód: Seat leon 1 1.9 Tdi :)

Re: Dziwne działanie lag

Post » 15 stycznia 2016, 12:23

Dobre odpowietrzenie to jest podstawa.
Druga to jaki olej jest wlany
Oddam nerkę za cbr :)

 
Posty: 19
Rejestracja: 18 listopada 2015, 10:06
Motocykl: HONDA CBR SC44 929
Rok produkcji: 2001

Re: Dziwne działanie lag

Post » 15 stycznia 2016, 14:09

Olej zalany to repsol fork oil 10 W. A jak wy odpowietrzacie lagi ? I kiedy wiadomo ze sa odpowiednio odpowietrzone ?

 
Posty: 3350
Rejestracja: 19 grudnia 2010, 13:40
Lokalizacja: Piechcin
Pochwały: 104
Motocykl: CBR125,f4i,sc44,sc57A,ZX10R,Cb,sc57A :)
Rok produkcji: 2005
Samochód: Seat leon 1 1.9 Tdi :)

Re: Dziwne działanie lag

Post » 15 stycznia 2016, 14:41

Ja to robiłem w 929 tak długo pompowałem aż sztycą tą częścią co pompujesz leciał olej.
A dokładniej tam gdzie jest ten biały plastik co go suwam i odkręcasz dwoma kluczami.

Dokładnie o to mi chodzi
https://www.youtube.com/watch?v=e5K-Or9jOXM

6.30 min
Oddam nerkę za cbr :)

Awatar użytkownika
 
Posty: 1546
Rejestracja: 18 maja 2011, 20:50
Lokalizacja: Mrągowo
Pochwały: 20
Motocykl: 929 -> GSX-R 1000 k5
Rok produkcji: 2005

Re: Dziwne działanie lag

Post » 15 stycznia 2016, 15:11

dokladnie jak wiertło pisze w serwisowce jest pieknie pokazane i napisane ze trzeba samym tłumikiem ruszać góra dół aż będzie bardzo cieżko chodził i nie bedzie słychać zasysanego i wypluwanego powietrza

 
Posty: 3350
Rejestracja: 19 grudnia 2010, 13:40
Lokalizacja: Piechcin
Pochwały: 104
Motocykl: CBR125,f4i,sc44,sc57A,ZX10R,Cb,sc57A :)
Rok produkcji: 2005
Samochód: Seat leon 1 1.9 Tdi :)

Re: Dziwne działanie lag

Post » 15 stycznia 2016, 15:15

maciekx pisze:dokladnie jak wiertło pisze w serwisowce jest pieknie pokazane i napisane ze trzeba samym tłumikiem ruszać góra dół aż będzie bardzo cieżko chodził i nie bedzie słyszać zasysanego i wypluwanego powietrza


No chyba że tak jak napisałeś coś przypchało zaworek i ma kolega taki efekt
Oddam nerkę za cbr :)

 
Posty: 19
Rejestracja: 18 listopada 2015, 10:06
Motocykl: HONDA CBR SC44 929
Rok produkcji: 2001

Re: Dziwne działanie lag

Post » 15 stycznia 2016, 16:28

Ok, wiec sproboje je odpowietrzyc jeszcze raz. Jak to pomoze, lub znajde cos innego to napisze. Narazie dzieki za pomoc :)

 
Posty: 19
Rejestracja: 18 listopada 2015, 10:06
Motocykl: HONDA CBR SC44 929
Rok produkcji: 2001

Re: Dziwne działanie lag

Post » 21 lutego 2016, 16:11

Co do lag, wyszło ze podczas kontrowania dwóch wewnętrznych nakrętek, w jednej z lag była różnica na wysokości zakontrowania . Po dokładnym ustawieniu w dwóch po raz kolejny, działają poprawnie :-)


Wróć do Usterki/awarie (CBR929RR SC44)

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google Adsense [Bot] i 3 gości