» 18 lutego 2009, 23:02
problemow moze byc kilka , ale :
nawet jesli zuzyje sie tarcza hamulcowa i klocek to nie ma znaczenia na ruch klamka, pompa pobiera plyn ze zbiorniczka przekazuje go na zaciski, w miare zuzywania sie tarczy i klocka wiecej plynu "zostaje" w zacisku a wiec ruch klamki powinien byc taki sam zarowno na zuzytych jak i swiezych klockach, widac to wyraznie po poziomie plynu w zbiorniczku, gdy mamy zuzyte tarcze lub klocki plynu jest zauwazalnie mniej w zbiorniczku a przeciez nie wyciekl - jest w zacisku, czesto dolewamy wtedy plyn i gdy przyjdzie zakladac nowe klocki okazuje sie ze nie idzie cofnac tloczka - powod prosty jest za duzo plynu i nie ma gdzie sie cofnac - prosciej nie potrafie tego napisac
sytuacja duzego ruchu klamki moze byc spowodowana krzywymi tarczami ktore odpychaja rozbijaja klocki - tloczki szerzej niz powinny - ruch klamki do zacisniecia klockow na tarczy jest wiekszy
miekka klamka moze miec przyczyne zuzytej pompy hamulcowej - jej uszczelek lub zacisku - uszczelek zacisku, plyn hamulcowy zmieniamy co dwa lata, po tym czasie moze nie pracowac prawidlowo
zagotowany plyn w ukladzie hamulcowym moze miec wplyw na elastyczne przewody hamulcowe, byc moze niezbedna jest wymiana
mechanikiem nie jestem ale nic innego nie przychodzi mi w tej chwili do glowy - byc moze sie myle, czesc z tych rzeczy juz przerabialem osobiscie
ps. najlepszym sposobem wymiany plynu hamulcowego jest wcisniecie go pod cisnieniem od strony odpowietrzenia zacisku - bedzie pewnosc ze wszystko jest okej, w kazdym powaznym warsztacie powinni miec takie urzadzonko, a jesli nie to mozna je nawet niedrogo kupic
Proste drogi sa dla szybkich motocykli... kręte drogi są dla szybkich kierowców... ja wole kręte