Dzisiaj jest 29 marca 2024, 06:38

FORUM.FIREBLADE.PL

Forum miłośników Hondy FireBlade CBR1000RR-R | CBR1000RR | CBR954RR | CBR929RR | CBR900RR | SC82 | SC77 | SC59 | SC57 | SC50 | SC44 | SC33 | SC28

Ciężko odpala na ciepłym silniku

Tematy dotyczące usterek lub awarii Hondy Fireblade CBR929RR SC44 2000-2001

Moderatorzy: maciekx, Tytus

 
Posty: 25
Rejestracja: 15 kwietnia 2012, 19:21
Lokalizacja: Zielona G
Pochwały: 1
Motocykl:

Ciężko odpala na ciepłym silniku

Post » 24 maja 2014, 15:11

Witam. Problem przedstawia się następująco. W baku były jakieś, może trzy setki paliwa, nigdy nie jeździłem z tak małą ilością benzyny. Jechałem na cpn. Po drodze stałem w małym korku na skrzyżowaniu i z obawy, że nie dojadę zgasiłem silnik, podczas próby odpalenia, musiałem dodać gazu, bo inaczej nie chciał załapać, próbował, ale bez gazu nic z tego. Myślałem, że już paliwo się kończy. Gdy zatankowałem do pełna, pod sam korek, dalej tak samo. Jak rano odpalam i jest zimny to pali od strzała, ale jak już nabierze temp. to przy odpalaniu trzeba delikatnie dodać gazu. Mam wrażenie , że pompa paliwa wydaje nieco inny dźwięk, ale pewien nie jestem. I tak sobie myślę, czy właśnie pompa mogła się np. przytrzeć, przegrzać od braku paliwa ? To stało się z dnia na dzień, poza tym jeździ dobrze. Powiem od razu, że luzy zaworowe są ok, i nic się nie odłączyło. Choć z drugiej strony chyba trochę ciężko, żeby pompę szlag trafił, bo jak by komuś zabrakło w drodze paliwa to już by się spaliła ?

 
Posty: 25
Rejestracja: 15 kwietnia 2012, 19:21
Lokalizacja: Zielona G
Pochwały: 1
Motocykl:

Re: Ciężko odpala na ciepłym silniku

Post » 25 maja 2014, 11:30

Trochę pogrzebałem i na pracującym silniku, gdy odłączę czujnik przepustnic to nic się nie dzieje, żadnej zmiany. Z podłączonym, czy też odłączonym czujnikiem odpala tak samo i reakcja na gaz też taka sama, a jakaś zmiana po odłączeniu chyba powinna być ? mie wiem jak to się ma do tego co wcześniej pisałem.

 
Posty: 25
Rejestracja: 15 kwietnia 2012, 19:21
Lokalizacja: Zielona G
Pochwały: 1
Motocykl:

Re: Ciężko odpala na ciepłym silniku

Post » 26 maja 2014, 21:34

Dziś został sprawdzony czujnik położenia przepustnic i działa, wartości są prawidłowe. Zauważyłem, że jak zgaszę i od razu odpalę silnik to jest ok, ale jak minie parę minut to ma problem z odpaleniem. Podobnie jest też gdy, włączę i wyłączę np. trzy razy pod rząd przycisk na kierownicy włączający pompę. Tak jak by paliwo pod ciśnieniem się przedostawało i lekko zalewało motor.

 
Posty: 660
Rejestracja: 13 sierpnia 2013, 11:00
Lokalizacja: Tarnów
Pochwały: 20
Motocykl: CBR1100XX
Rok produkcji: 2001

Re: Ciężko odpala na ciepłym silniku

Post » 26 maja 2014, 23:05

A sprwadź łądowanie i podmień aku na taki który jest pewny . Czasem zdaża sie tak że na cieplym ciężko pali z winy padającego już aku .

 
Posty: 25
Rejestracja: 15 kwietnia 2012, 19:21
Lokalizacja: Zielona G
Pochwały: 1
Motocykl:

Re: Ciężko odpala na ciepłym silniku

Post » 26 maja 2014, 23:17

Ta możliwość raczej odpada, bo mam alternator i akumulator wymienione na nowe jakieś dwa miesiące temu, jednak dzięki za podpowiedź jutro sprawdzę.

 
Posty: 25
Rejestracja: 15 kwietnia 2012, 19:21
Lokalizacja: Zielona G
Pochwały: 1
Motocykl:

Re: Ciężko odpala na ciepłym silniku

Post » 27 maja 2014, 19:46

Ładowanie jest ok. Zdemontowałem pompę z baku. Wnętrze baku prawie nie posiada ognisk korozji, natomiast cała pompa i jej mocowania strasznie skorodowane. Pod pompą, tam gdzie paliwo jest zasysane, była garść brudu i rdzy. Cały ten jakby to nazwać smok ssawny był przykryty brudem. Wszystko wyczyszczę i zobaczę czy coś się zmieni.

 
Posty: 660
Rejestracja: 13 sierpnia 2013, 11:00
Lokalizacja: Tarnów
Pochwały: 20
Motocykl: CBR1100XX
Rok produkcji: 2001

Re: Ciężko odpala na ciepłym silniku

Post » 27 maja 2014, 22:38

To raczej nie będzei przyczyną jakby pompa nie mogła zassać paliwa to moto straciłoby na mocy i v-maxie

 
Posty: 25
Rejestracja: 15 kwietnia 2012, 19:21
Lokalizacja: Zielona G
Pochwały: 1
Motocykl:

Re: Ciężko odpala na ciepłym silniku

Post » 06 czerwca 2014, 20:14

Dziś wymieniłem listwę wtryskową wraz z wtryskiwaczami i jest dobrze. Myślę, że gdy bak już był prawie pusty jakieś osady zostały zaciągnięte przez pompę, filtr ich nie zatrzymał i dostały się do wtryskiwaczy. Może dostały się pod igłę rozpylacza i wtrysk "lał" . W każdym razie motor pracuje jak należy.


Wróć do Usterki/awarie (CBR929RR SC44)

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 3 gości