Dzisiaj jest 15 maja 2024, 02:30

FORUM.FIREBLADE.PL

Forum miłośników Hondy FireBlade CBR1000RR-R | CBR1000RR | CBR954RR | CBR929RR | CBR900RR | SC82 | SC77 | SC59 | SC57 | SC50 | SC44 | SC33 | SC28

gotowanie wrzenie płynu chłodniczego

Tematy dotyczące usterek lub awarii Hondy Fireblade CBR929RR SC44 2000-2001

Moderatorzy: maciekx, Tytus

 
Posty: 789
Rejestracja: 20 lipca 2008, 16:42
Lokalizacja: krasnysta
Pochwały: 22
Motocykl: w narzędziach to z 5x929
Rok produkcji: 2000

Post » 19 czerwca 2013, 07:33

zmiękł bo guma się rozgrzała a w układzie brak ciśnienia. fiksuje korek bądź zdeformowana chłodnica pod korkiem.
wciąż zajmuję się serwisem

 
Posty: 30
Rejestracja: 20 października 2010, 20:46
Lokalizacja: re
Motocykl: CBR 929 RR
Rok produkcji: 0

Post » 19 czerwca 2013, 18:16

ok, czyli jak wina korka to wystarczy go wymienić. A jak ten drugi przypadek to chłodnica do wymiany?

Wczoraj po tym rozgrzewaniu, plynu naszlo do wyrównawczego dosc duzo. Dzisiaj na zimnym juz bylo ponizej kresek. Jak otwarłem korek od chłodnicy, to płynu było pod samą szyjką.

EDIT:

heh kurna może źle przypuszczam ale to wszystko to była chyba wina niedokręconego korka chłodnicy. Trochę takiego nagaru jakby było po uszczelką. Wyczyściłem zakręciłem dokładnie i od dziwo przy 105-109 st zadnego bulgotu.

Od razu nasunął mi się jeszcze jeden wniosek. A mianowicie, że to mogło nie gotować tego płynu, a tylko puszczało bańki tym wężykiem, który idzie od szyjki chłodnicy i wchodzi od spodu do zbiornika wytrównawczego, moze po prostu jakies powietrze z chłodnicy/wężwa pchało do zbiorniczka i wyglądało to jakby się gotowało. Niestety nie mam termometra z takim zakresem temperatur. Ale będę obserwował co się będzie działo w praktyce na drodze.

 
Posty: 44
Rejestracja: 03 czerwca 2013, 23:57
Lokalizacja: warmińsko mazurskie
Pochwały: 1
Motocykl:

Post » 20 czerwca 2013, 02:40

Siema A czujnik wentylatora sprawdziłeś Panie? Przy jakiej temperaturze załącza Ci się wiatrak?

[ Dodano: Czw Cze 20, 2013 11:51 am ]
Sorka Jeslibto 929 to pewnie już komputer steruje wiatrakiem, nie czujnik bimetalowy...

 
Posty: 30
Rejestracja: 20 października 2010, 20:46
Lokalizacja: re
Motocykl: CBR 929 RR
Rok produkcji: 0

Post » 20 czerwca 2013, 17:32

Adam1000rr

wydaje mi się, że pierwsza opcja, ale to zgaduje, trzebaby masterów pytać.


co do zachowania moto to wygląda, że już jest w porządku jeśli chodzi o ten niepokojący bulgot. Zastanawiam, się tylko czy nie kombinować czegoś z tym właśnie czujnikiem so sterowania wentylatorem. Mógłby się okolo 100 st załączyć, a nie dopiero na 106. Gdzieś chyba widziałem posta jak ktoś opisywał, że zamontował jakiś czujnik od chyba samochodu ciężarowego i że wcześńiej się mu wentylator uruchamia. Co radzicie?

 
Posty: 44
Rejestracja: 03 czerwca 2013, 23:57
Lokalizacja: warmińsko mazurskie
Pochwały: 1
Motocykl:

Post » 20 czerwca 2013, 19:19

Siemano No ją z swojego skromnego doświadczenia powiedział bym że 106℃ to definitywnie za daleko aby ruszyć wentylator... Przyznam że nie widziałem jeszcze sprzeta w którym działo by się to aż tak późno... Kumpel ma 600 K3 i działanie wentylatora jest identyczne czyli start 103℃ a 99℃ stop Dowiedz się dokładnie jak tam w 929 sprawa dokładnie wygląda z tym czujnikiem Jak chcesz to prawdopodobnie będę jutro w Hondzie tu w mieście gdzie pracuje to mogę zapytac zobaczymy co mi powiedzą Ok?

Awatar użytkownika
 
Posty: 492
Rejestracja: 12 listopada 2011, 21:22
Lokalizacja: Utr
Pochwały: 9
Motocykl: CBR 929
Rok produkcji: 2001

Post » 20 czerwca 2013, 22:33

...z Liaza czujnik podchodzi... :mrgreen: ale kombinujecie... :D a co do temp.włączania to 106 st C nie jest tragedia nie przesadzaj Adam1000rr,

Awatar użytkownika
 
Posty: 422
Rejestracja: 20 grudnia 2011, 19:55
Lokalizacja: Cieszyn
Pochwały: 11
Motocykl: SC-57
Rok produkcji: 2004

Post » 20 czerwca 2013, 22:39

Mi w Hondzie kiedyś powiedzieli ze czujnik moze przekłamywać 2-3 stopnie (stad u jednych załącza sie przy 103 u innych 104 czy 106). Jak Ci nie dobija do 120 stopni, to nie ma sie czym przejmowac, jesli nie wypluwa płynu

 
Posty: 44
Rejestracja: 03 czerwca 2013, 23:57
Lokalizacja: warmińsko mazurskie
Pochwały: 1
Motocykl:

Post » 20 czerwca 2013, 22:53

Skoro kolega Czarny ma tak samo i wszystko hula to w takim razie powinno być git Sorka za niewłaściwe przypuszczenia Jutro zapytam fachmanów w Hondzie Zobaczę co mi powiedzą...

[ Dodano: Pią Cze 21, 2013 2:49 am ]
Jeszcze szybko powracając do tematu Dziś w nocy wróciłem z pracy i te temperatury nie dawały mi spokoju Jako że sprzęt trochę rozpruty bo trzeba bylo się do świec dogrzebac odpalilem i poczekalem aż obroty spadną i okazała się nowa prawda Wentylator stał dopóki nie dałem lekko gazu, tak do około 3,5 tys. Po kilku sekundach wiatrak się wlaczyl a na piecu zaledwie niecałe 60℃... Puscilem manetke wiatrak się wyłączył Temperatura sięgnęła około 70 stopni, znów lekko gazu i wiatrak znów ruszył Puscilem gaz i znów stop... Dopiero przy 103℃ ruszył przy wolnych obrotach i stanął jak zwykle przy 99ciu Czy to byłoby normalne że wentylator startuje po dodaniu gazu czy coś jest nie halo? Jak myślicie? Zaobserwował ktoś kiedyś taką kolej rzeczy? To jest mój pierwszy wtryskowy sprzęt Wcześniejsza F4 nigdy nie okazywała takich objawów Proszę o komentarze Pozdrawiam ;-)

[ Dodano: Pią Cze 21, 2013 2:54 am ]
A co do czujnika to nie baw się w jakieś przerabiane z Liazów czy innych Krazów Plastek Wszystko potrzebuje swego Może z innej Hondy coś podejdzie ale już takie pracę artystyczne raczej opadają kolego...

[ Dodano: Pią Cze 21, 2013 2:57 am ]
A co do czujnika to nie baw się w jakieś przerabiane z Liazów czy innych Krazów Plastek Wszystko potrzebuje swego Może z innej Hondy coś podejdzie ale już takie pracę artystyczne raczej opadają kolego...

Awatar użytkownika
 
Posty: 422
Rejestracja: 20 grudnia 2011, 19:55
Lokalizacja: Cieszyn
Pochwały: 11
Motocykl: SC-57
Rok produkcji: 2004

Post » 21 czerwca 2013, 09:42

Na zimno przy odpaleniu może załączać się wiatrak w tych moto

 
Posty: 44
Rejestracja: 03 czerwca 2013, 23:57
Lokalizacja: warmińsko mazurskie
Pochwały: 1
Motocykl:

Post » 21 czerwca 2013, 10:50

Aha No to się uspokoiłem skoro tak Jeszcze dla pewności trzeba bedzie '07kę kumpla przebadać i sprawdzić komputer u mnie Póki co dzięki

Awatar użytkownika
 
Posty: 1546
Rejestracja: 18 maja 2011, 20:50
Lokalizacja: Mrągowo
Pochwały: 20
Motocykl: 929 -> GSX-R 1000 k5
Rok produkcji: 2005

Post » 21 czerwca 2013, 11:13

plastek87 pisze:ok, czyli jak wina korka to wystarczy go wymienić. A jak ten drugi przypadek to chłodnica do wymiany?

Wczoraj po tym rozgrzewaniu, plynu naszlo do wyrównawczego dosc duzo. Dzisiaj na zimnym juz bylo ponizej kresek. Jak otwarłem korek od chłodnicy, to płynu było pod samą szyjką.

EDIT:

heh kurna może źle przypuszczam ale to wszystko to była chyba wina niedokręconego korka chłodnicy. Trochę takiego nagaru jakby było po uszczelką. Wyczyściłem zakręciłem dokładnie i od dziwo przy 105-109 st zadnego bulgotu.

Od razu nasunął mi się jeszcze jeden wniosek. A mianowicie, że to mogło nie gotować tego płynu, a tylko puszczało bańki tym wężykiem, który idzie od szyjki chłodnicy i wchodzi od spodu do zbiornika wytrównawczego, moze po prostu jakies powietrze z chłodnicy/wężwa pchało do zbiorniczka i wyglądało to jakby się gotowało. Niestety nie mam termometra z takim zakresem temperatur. Ale będę obserwował co się będzie działo w praktyce na drodze.


bulgotało i wrzało bo układ był bez ciśnienia bo korek był otwarty i po prostu płyn wrzał powyżej 100st C chociaż masz płyn dynagel więc powinien wrzeć przy wyższej temperaturze ale moze to co producent podaje na opakowaniu to podaje w układzie zamknietym z ciśnieniem a przy ciśnieniu atmosferycznym wrze normalnie jak woda.

 
Posty: 44
Rejestracja: 03 czerwca 2013, 23:57
Lokalizacja: warmińsko mazurskie
Pochwały: 1
Motocykl:

Post » 21 czerwca 2013, 17:57

Witam ponownie No więc nie byłem w Hondzie ale dzwoniłem do nich na chwilę Koleś mi powiedział że 106℃ to zupełnie normalny próg zalaczania wiatraka Mówił że jedną czujka siedzi w bloku a druga już nie doslyszałem bo przerwało Później już nie mogłem się połączyć ale wcześniej powiedział że te czujki zazwyczaj się nie pie..lą i żeby sprawdzić najpierw blaszki w chłodnicy czy nie pogięte i czy między nie syfu nie nalazło tak jak już ktos wspomniał we wcześniejszym poscie Później spróbować zalać nowy płyn i zobaczyć co się będzie dziać także do dzieła i powodzenia Plastek Ile mogłem tyle póki co pomoglem...

PoprzedniaNastępna

Wróć do Usterki/awarie (CBR929RR SC44)

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości