Dzisiaj jest 09 grudnia 2019, 04:15

FORUM.FIREBLADE.PL

Forum miłośników Hondy FireBlade CBR1000RR | CBR954RR | CBR929RR | CBR900RR | SC59 | SC57 | SC50 | SC44 | SC33 | SC28

Ogłoszenie Admina
BRELOKI HONDA FIREBLADE.PL cena dla forumowiczów 10zł info na PW

Wywaliło uszczelke

Tematy dotyczące usterek lub awarii Hondy Fireblade CBR929RR SC44 2000-2001

Moderatorzy: maciekx, Tytus

Awatar użytkownika
 
Posty: 9
Rejestracja: 11 maja 2015, 22:25
Motocykl: HONDA CBR 929rr Fireblade
Rok produkcji: 200

Re: Wywaliło uszczelke

Post » 13 maja 2015, 10:37

Hej chłopaki.
Też mi wywalilo uszczelke pod pokrywa zaworowa. Opisalam to w nowym temacie.
Sprawdziłam ladowanie jest 13,6-13,7... czy rzeczywiscie to wina alternatora? Jakie wy mieliście ładowanie w tej sytuacji?

Awatar użytkownika
 
Posty: 1535
Rejestracja: 18 maja 2011, 20:50
Lokalizacja: Mrągowo
Pochwały: 16
Motocykl: 929 -> GSX-R 1000 k5
Rok produkcji: 2005

Re: Wywaliło uszczelke

Post » 13 maja 2015, 14:00

no ale zobacz co wcześniej chłopaki pisali ze też mieli ładowanie w porządku a nagle bum i poszła uszczelka pod pokrywą.
ja wswojej 929 miałem ładowanie ponad 14,5V proszę filmik https://www.youtube.com/watch?v=LbV5Px2sLUQ
ale u mnie nie było bum do momentu sprzedaży i nowy właściciel nadal jeździ i jest wszystko ok.

Awatar użytkownika
 
Posty: 9
Rejestracja: 11 maja 2015, 22:25
Motocykl: HONDA CBR 929rr Fireblade
Rok produkcji: 200

Re: Wywaliło uszczelke

Post » 14 maja 2015, 10:49

mierzyli jeszcze raz i teraz było 14V, międzyfazowe też idealne... czyli co lepiej od razu alternator zmieniać?
Czytałam poprzednie posty i każdy pisał, żeby ładowanie sprawdzić i to jest jakby tego wyznacznikiem. Bo skoro coś jest nie tak z alternatorem to chyba widać to po ładowaniu. Czy wywalenie uszczelki będzie tym sygnałem? Mi się dalej wydaje, że to też może być problem z nowymi torowymi owiewkami....

Awatar użytkownika
 
Posty: 1535
Rejestracja: 18 maja 2011, 20:50
Lokalizacja: Mrągowo
Pochwały: 16
Motocykl: 929 -> GSX-R 1000 k5
Rok produkcji: 2005

Re: Wywaliło uszczelke

Post » 14 maja 2015, 13:08

owiewki torowe nie mają tutaj znaczenia bo niby jakie?
jeżeli chcesz być pewna czy to alternator czy nie to nie ma innej opcji jak rozebranie go i oblukaniu w jakim jest stanie, ewentualnie profilaktycznie oddać do firmy gdzie przezwajają silniki aby pokryli go nową wartswą lakieru żeby byl dobrze zaizolowany lakierem na nowo

Awatar użytkownika
 
Posty: 9
Rejestracja: 11 maja 2015, 22:25
Motocykl: HONDA CBR 929rr Fireblade
Rok produkcji: 200

Re: Wywaliło uszczelke

Post » 19 maja 2015, 18:58

to tak samo można powiedzieć jakie powiązanie ma alternator z uszczelką pod zaworami... i to dziwne i to dziwne. Na razie moto złożony, z alternatorem nie robiłam nic. Okaże się.....

Awatar użytkownika
 
Posty: 1535
Rejestracja: 18 maja 2011, 20:50
Lokalizacja: Mrągowo
Pochwały: 16
Motocykl: 929 -> GSX-R 1000 k5
Rok produkcji: 2005

Re: Wywaliło uszczelke

Post » 20 maja 2015, 10:52

no tutaj akurat trochę się mylisz, ale patrze że na siłę próbujesz być mądrzejsza i pozostajesz przy swoim chociaż życie i wszyscy mówią inaczej. Sam miałem w swojej 929 owiewki torowe więc trochę mogę się wypowiedzieć, ale to już jakby nie ma znaczenia.

alternator akurat ma do tego że wywalilo uszczelkę pod pokrywą zaworów, musisz zgłębić bardziej tajniki mechaniki, alternator jest w kąpieli olejowej gdy uszkodzi się na nim izolacja zacznie iskrzeć co spowodouje zapłon oparów oleju i eksplozje która spowoduje wywalenie uszczelki pod pokrywą zaworów.

 
Posty: 529
Rejestracja: 30 stycznia 2011, 23:28
Lokalizacja: WLKP Kalisz
Pochwały: 7
Motocykl: była cbr 954 jest ZX10R
Rok produkcji: 2008

Re: Wywaliło uszczelke

Post » 20 maja 2015, 19:17

Maciek dobrze prawi według mnie to rozebrać pomierzyć,jeśli nie ma przebicia na masę to oddać altka do ponownego zalania złożyć i po sprawie.koszt bardzo mały każdy warsztat to zrobi co przewija silniki. :)

 
Posty: 17
Rejestracja: 24 czerwca 2011, 13:23
Lokalizacja: Warszawa
Motocykl: honda 929
Rok produkcji: 2000

Re: Wywaliło uszczelke

Post » 01 lipca 2015, 11:07

Miałem dokładnie to samo akurat po kupnie motocykla, wymieniłem uzwojenie alternatora i od 3 lat jest ok.

 
Posty: 2
Rejestracja: 20 kwietnia 2018, 14:30
Motocykl: HONDA CBR 929RR
Rok produkcji: 2000

Re: Wywaliło uszczelke

Post » 05 maja 2018, 22:12

Potwierdzam teze powodu wywalenia uszczelki z pod dekla a winowajca był alternator który iskrzył i podpalał opary oleju. Wymieniłem i jest pięknie nie wywala. Polecam Gywer z Gogolowa świetny fachowca od przewijania 170zl i po spr. LWG

Poprzednia

Wróć do Usterki/awarie (CBR929RR SC44)

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość