Dzisiaj jest 28 marca 2024, 10:45

FORUM.FIREBLADE.PL

Forum miłośników Hondy FireBlade CBR1000RR-R | CBR1000RR | CBR954RR | CBR929RR | CBR900RR | SC82 | SC77 | SC59 | SC57 | SC50 | SC44 | SC33 | SC28

Regulator czy Alternator ??

Tematy dotyczące usterek lub awarii Hondy Fireblade CBR929RR SC44 2000-2001

Moderatorzy: maciekx, Tytus

 
Posty: 7
Rejestracja: 18 lipca 2012, 17:57
Lokalizacja: Podkarpac
Motocykl:

Regulator czy Alternator ??

Post » 05 sierpnia 2012, 21:43

Witam ostatnio w mojej 929 nie ma ładowania. A wyglada to tak ze w czasie jazdy zaczyna przygasac caly panel az nawet sie wylacza, wtedy zaczyna wariowac silnik wogole nie ma wolnych obrotow na wysokich jeszczee jakos jedzie ale slabo. Moje pytania brzmi jak najszybciej zdiagnozowac co nawalilo regulator czy alternator ???. Dodam ze z elektryki nie jestem asem dlatego poprosze o wyrozumialosc

[ Dodano: Nie Sie 05, 2012 10:16 pm ]
dodam ze jeszcze gosciu od ktorego kupowalem motocykl przewijal alternator. I dwa dni po kupnie moto juz nie odpalilo podładowalem aku zrobilem jakies 300 km i znowu trzeba bylo ladowac . Teraz jak podladuje aku to nawet 20 nie zrobie i moto zdecha
Honda cbr 929

Awatar użytkownika
 
Posty: 1546
Rejestracja: 18 maja 2011, 20:50
Lokalizacja: Mrągowo
Pochwały: 20
Motocykl: 929 -> GSX-R 1000 k5
Rok produkcji: 2005

Post » 06 sierpnia 2012, 10:01

poszukaj na forum było już na ten temat napisane wieeeele postów

Awatar użytkownika
 
Posty: 560
Rejestracja: 19 czerwca 2008, 19:49
Lokalizacja: KALETY /
Pochwały: 15
Motocykl: Komar
Rok produkcji: 0

Re: Regulator czy Alternator ??

Post » 06 sierpnia 2012, 10:10

Tomek34 pisze:Witam ostatnio w mojej 929 nie ma ładowania.


Jak nie ma ładowania na kablach co idą do aku to nic innego jak sprawdzić napięcie na kostce z alternatora i będzie wiadomo co padło.

 
Posty: 7
Rejestracja: 18 lipca 2012, 17:57
Lokalizacja: Podkarpac
Motocykl:

Post » 06 sierpnia 2012, 17:13

jak powinno byc napiecie na wyjsciu z alternatora 12 v czy wiecej ?

[ Dodano: Pon Sie 06, 2012 6:15 pm ]
sprawdzilem napiecie na tej kostce z trzema bodajze kablami przy wyjsciu z alternatora na mase i nic zero napiecia czyli wychodzi na to ze walniety alternator :(
Honda cbr 929

Awatar użytkownika
 
Posty: 136
Rejestracja: 29 marca 2010, 16:27
Lokalizacja: Dolnośląskie
Pochwały: 3
Motocykl: Sprzedany
Rok produkcji: 2002

Post » 06 sierpnia 2012, 22:28

A jaki prąd mierzyłeś? trzeba miernik na prąd zmienny ustawić, włączyć światła i obroty powyżej 2500 i wtedy mierz, poniżej nie wskaże ładowania, podobnie jak Ty właśnie walczę z podobnym tematem, alternator już ostatkiem sił żyje, ale już do wymiany idzie...

 
Posty: 1036
Rejestracja: 24 kwietnia 2008, 21:04
Lokalizacja: Łódź
Pochwały: 43
Motocykl: SC33
Rok produkcji: 99

Post » 06 sierpnia 2012, 23:55

Warto przed pomiarem napiec sprawdzic czy jest przebicie cewki na mase - ustawic miernik na pomiar oporu i sprawdzic czy jest przejscie pomiedzy kazdym z 3 zołtych a masa - jesli jest przejscie to altek do roboty i nawet dalej nie trzeba sprawdzac.
Jesli nie ma przebicia to:
Jak alternator odlaczony to swiatła tez odłączone, zapalamy je tylko do pomiaru ładowania a nie napiecia na alternatorze. Na mierniku ustawiamy pomiar napiecia zmiennego - ale mierzymy je pomiedzy kazda z kombinacji trzech zółtych przewodow - a nie masa !!! sa trzy mozliwosci i beda trzy wyniki, najwazniejsze zeby byly w kazdej z kombinacji bardzo podobne - mierzone na tych samych obrotach, w zdrowym altku roznica napiec na cewkach to max kilka procent. W zaleznosci od obrotow moze byc to od okolo 30 do jakis 70 V. Miernik ustaw na zakres do okolo 100V.

Awatar użytkownika
 
Posty: 679
Rejestracja: 09 lipca 2011, 18:40
Lokalizacja: Gubin
Motocykl: Honda cbr 929 rr
Rok produkcji: 2000

Post » 07 sierpnia 2012, 10:38

Tomek34, siema

to napewno bedzie altek... ja u siebie w tym roku tez mialem tego psikusa z altkiem :)... gosciu ktory mi przewijal mowil ze w 929 sa one słabe sa wyliczone prawie na styk... jak cos to moge ci dac nr tel. do goscia ?
Pale Gume, a nie dusze

 
Posty: 7
Rejestracja: 18 lipca 2012, 17:57
Lokalizacja: Podkarpac
Motocykl:

Post » 07 sierpnia 2012, 20:47

sprawdzalem napiecie miedzy fazowe pomiedzy trzema kablami i zero wyciagnalem juz altek jutro jade do goscia co przewija.
Honda cbr 929

Awatar użytkownika
 
Posty: 679
Rejestracja: 09 lipca 2011, 18:40
Lokalizacja: Gubin
Motocykl: Honda cbr 929 rr
Rok produkcji: 2000

Post » 07 sierpnia 2012, 22:20

Tomek34,

no to git ja tez mam swoj po przewinieciu i wszystko hullla

pamietaj ze musisz miec dobry akumulator, dobry to taki gdy po naładowaniu nie przekracza 1A bo gdzy przekracza 1 A to alternator doładowywuje na sile aku i jest bardziej obciazony..

ja jak przeiwnolem altka i sprawdzielm swoj aku to byl za słaby i kupilem nowy i teraz wszystko gra ;)

pozdro
Pale Gume, a nie dusze

 
Posty: 4
Rejestracja: 12 kwietnia 2011, 16:36
Lokalizacja: Brzeg
Motocykl: CBR 929 RR Fireblade
Rok produkcji: 2001

Post » 04 września 2012, 22:28

Witam.
Niestety dolączylem do ekipy ze spalonymi alternatorami. Po przejrzeniu tematów z tym problemem związanych, skłaniam sie raczej ku przewinieciu mojego altka i teraz moje pytanie : czy możecie polecić jakiś sprawdzony warsztat najlepiej w okolicach Opola lub Wrocławia, który zajmuje sie przewijaniem alternatorów ?

Awatar użytkownika
 
Posty: 679
Rejestracja: 09 lipca 2011, 18:40
Lokalizacja: Gubin
Motocykl: Honda cbr 929 rr
Rok produkcji: 2000

Post » 04 września 2012, 22:38

ada$,

siema ja moge ci polecic gościa ktory mi przewijał gosc kumaty no i do dzisiaj latam i jest wszystko ok gosc daje gwarancje itd
Pale Gume, a nie dusze

 
Posty: 4
Rejestracja: 12 kwietnia 2011, 16:36
Lokalizacja: Brzeg
Motocykl: CBR 929 RR Fireblade
Rok produkcji: 2001

Post » 04 września 2012, 22:47

siema, dzięki za tak szybki odzew, jak mozesz to poślij mi namiary tego typka na gg 8408144 lub na priv

Następna

Wróć do Usterki/awarie (CBR929RR SC44)

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości