It is currently 16 November 2025, 14:09

FORUM.FIREBLADE.PL

Forum miłośników Hondy FireBlade CBR1000RR-R | CBR1000RR | CBR954RR | CBR929RR | CBR900RR | SC82 | SC77 | SC59 | SC57 | SC50 | SC44 | SC33 | SC28

Wymiana łożysk główki ramy

Tematy dotyczące usterek lub awarii Hondy Fireblade CBR929RR SC44 2000-2001

Moderators: maciekx, Tytus

User avatar
 
Posts: 682
Joined: 27 December 2012, 15:32
Location: Starachowice
Points: 4
Motocykl: SC59
Year production: 2008
Samochód: E61 525d

Wymiana łożysk główki ramy

Post » 14 February 2014, 15:48

Witajcie! :)

Jak widać za oknem wiosna tuż, tuż. Na dworku coraz cieplej, więc można pogrzebać trochę przy sprzęcie, co by na sezon był gotowy. Dopadł mnie problem m.in. załamywania się moto w zakrętach, stukaniu w kierownicy przy hamowaniu, więc przyszedł czas na wymianę łożysk główki ramy.

Do rzeczy, ma ktoś jakiś szybki i bezbolesny sposób na wymianę, żeby nie trzeba było rozbierać pół motocykla, zaoszczędzić sobie kłopotów itp.? Nie mam dwóch lewych rąk, pomoc drugiej osoby też się znajdzie, zestaw kluczy również posiadam :)

Łożyska już mam, tematów trochę przeczytałem, ale w większości są to porady jakie łożyska kupić, jakie są oznaki zużycia łożysk, ew. dyskusja się na Nie przenosi... ;)

Stawiam browara, a i może jakaś fotorelacja będzie, żeby było dla potomnych.

User avatar
 
Posts: 151
Joined: 24 October 2011, 18:39
Location: Jarosław
Points: 4
Motocykl: SC44
Year production: 0

Post » 14 February 2014, 17:28

Wymiana łożysk jest bardzo prosta. Pierwsze co musisz zrobić to musisz pomyśleć jak postawić motocykl żeby można było zdemontować cały przód. Ja to robiłem tak ,że z tyłu stawiałem na stojaku i przód również podnosiłem na stojaku. Później podkładałem coś pod kolektory i zabierałem stojak z przodu. Z tyłu stojak został bo całość stoi wtedy stabilnie. Jak nie masz stojaków to można skorzystać z podnośnika samochodowego. Lepiej mieć wtedy kogoś do pomocy i trzeba jakoś zabezpieczyć motocykl żeby nie wpadł na którąś stronę.

Jak już będziesz miał przód w górze. Ściągasz od koła przez hamulce i resztę po kolei. Później odkręcasz górną półkę. Po jej zdemontowaniu będziesz miał dwie nakrętki, które trzeba rozkontrować ,ale wcześniej musisz zabrać taką blaszkę/zabezpieczeni. Jak masz oryginalne klucze to ten hakowy Ci się przy tym przyda. Przy odkręcaniu uważaj żeby dolna pólka Ci nie wypadła. Wyciągasz wszystko z łożyskami. Z ramy wybijasz stare bieżnie łożysk. W ramie są takie specjalne wycięcia po dwóch przeciwnych stronach. Później w to miejsce wbijasz nowe. Na dolnej półce też musisz wybić i wbić od nowa część łożyska. Tu już będzie trochę trudniej. Jak już to zrobisz to smarujesz wszystko. Dajesz nowe uszczelniacze które powinny być w komplecie i zabierasz się za składanie :dance:

User avatar
 
Posts: 492
Joined: 12 November 2011, 21:22
Location: Utr
Points: 9
Motocykl: CBR 929
Year production: 2001

Post » 14 February 2014, 20:28

Ziutek, Nie ma szybszego sposobu,bo odkręcasz tylko to co trzeba :) plastików nie ruszasz.
Ja robiłem tak jak johny89, z tym że na boki dodatkowo złapałem pasami transportowymi i było ok. niestety foto relacji już nie mam :|

User avatar
 
Posts: 682
Joined: 27 December 2012, 15:32
Location: Starachowice
Points: 4
Motocykl: SC59
Year production: 2008
Samochód: E61 525d

Post » 15 February 2014, 11:56

Dzięki wielkie, na tygodniu się za to zabiorę. Dzisiaj idę wymienić uszczelkę od alternatora ;)

[ Dodano: Sob Mar 08, 2014 12:43 pm ]
Wymieniłem łożysko, ale dalej jest coś nie tak... mianowicie:

Podczas jazdy mam wrażenie, że lepiej się prowadzi, kładzie się w zakręty, ale tak ok. 30 km/h jak puszczę kierownicę to zaczyna pływać, bujać(coś ala shimmy) przednie koło. Co to może być? Guma? Wcześniej tego mogło nie być, bo łożysko było rozbite? Za mocno dokręcam, za lekko?
Yamaha R1 RN22 !

User avatar
 
Posts: 492
Joined: 12 November 2011, 21:22
Location: Utr
Points: 9
Motocykl: CBR 929
Year production: 2001

Post » 13 March 2014, 22:19

Ziutek, Jeżeli podczas jazdy np.przy 70 km/h (puszczona wolno kiera) nie ma żadnych dziwnych drgań i moto prosto idzie to chyba wszystko jest ok :) przy małych predkościach to normalne że musi weżykować :)
Chyba że to ''pływanie '' jest czymś innym... / możliwe że opona jest płaska z opadów...??
lub źle wbita bieżnia łożyska....

 
Posts: 660
Joined: 13 August 2013, 11:00
Location: Tarnów
Points: 20
Motocykl: CBR1100XX
Year production: 2001

Post » 14 March 2014, 02:21

blady tak ma że przy około 30km/h traci stabilnośc koła maja za mała moc żyroskopową i moto buja na boki :P

User avatar
 
Posts: 1040
Joined: 12 July 2009, 11:36
Location: Oberschlesien
Points: 5
Motocykl: CBR 900 RR, CBR 1100 RR
Year production: 1997

Post » 16 March 2014, 09:58

Ciśnienie w oponach sprawdzałeś po zimie?

User avatar
 
Posts: 682
Joined: 27 December 2012, 15:32
Location: Starachowice
Points: 4
Motocykl: SC59
Year production: 2008
Samochód: E61 525d

Post » 17 March 2014, 14:10

Czarny, przy tej prędkości jest jak najbardziej ok, nic się nie dzieje ;)

Ciśnienie sprawdzałem, naładowałem do 2.5, ale dalej było to samo. Założyłem inną oponę, ale niestety pogoda nie pozwala na testowanie. Jutro spróbuję się coś przejechać do południa, bo później idę do pracy.
Yamaha R1 RN22 !


Return to Usterki/awarie (CBR929RR SC44)

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 2 guests