Strona 1 z 1

male pytanko odnosnie sondy

Post: 11 lutego 2010, 10:41
autor: bodzenty
witam jaks juz czas temu zamatowalem kompletnego akrapovicza do swojego moto,z braku miejsca w wydechu na sonde lambda postanowilem ja wypiac i teraz pytanie czy niebedzie jakis skutkow ubocznych w silniku i wogle bez tej sondy czy poprostu zrobic otwor i wkrecic ja w ten wydech i jesazcze jedno skoro niemam exapu to klapka ktora znajduje sie w airboxe nie otwiera sie i niezamyka czy powinienem ja calkiem usunc czy.... ,pozdr

Re: male pytanko odnosnie sondy

Post: 11 lutego 2010, 12:38
autor: Martin.B.M.
Co do klapki w air boxie to najlepiej ją usunąć,a jak założysz sondę do sportowego układu to dużo Ci nie pomoże taki układ z sondą bo sonda nie pozwoli na większą dawkę paliwa.A jak ją wywalisz to moto będzie palić jak smok.Dynojet robi eliminatory sondy lambda nazywa się : Dynojet O2 sensor eliminator.Do tego musisz mieć jakiś power commander i sportowy filtr i zestroić moto pod te bajery.Najlepiej zadzwonić do dyno techu wszystko Ci ładnie powiedzą.. :piwo:

Post: 11 lutego 2010, 13:26
autor: PS BXL
a jakby w miejsce sondy dac zwykly opornik (tylko dobrac odpowiednia opornosc aka jak ma sonda w normalnych warunkachpodczas jazdy) ???

Post: 11 lutego 2010, 13:40
autor: orzech
PS BXL pisze:a jakby w miejsce sondy dac zwykly opornik

sonda lambda nie jest czujnikiem rezystnacyjnym...
z wiki: "Spiek ceramiczny dwutlenku cyrkonu w temperaturze powyżej 300°C staje się swoistym elektrolitem zdolnym do przewodnictwa jonowego. (...) Warstwy platyny na jego powierzchni pełnią rolę elektrod, przy czym ich potencjał elektryczny jest funkcją stężenia tlenu w gazach, z którymi się stykają. Przy dużej różnicy stężenia tlenu po obu stronach ogniwa generuje ono siłę elektromotoryczną dochodzącą do 1 V."
Czyli sonda lambda to takie małe ogniwo które generuje napięcie w zależności od stężenia O2 w spalinach. Nie da się jej zastąpić rezystorem... co najwyżej bateryjką :diabel:

Post: 11 lutego 2010, 13:53
autor: bodzenty
filtr sportowy juz mam moze jak bym ja(sonde) zamontowal do tego ukladu to i moze niepozwoli na wieksza dawke paliwa ale skoryguje mieszanke, teraz do zapalenia sie rezerwy robie jakies 140 km ale byc moze przesta klapke ktora byla prawie zamknieta niedostawl wystarczajacej ilosci powietrza i przesto to spalanie

Post: 11 lutego 2010, 14:03
autor: PS BXL
orzech pisze:
PS BXL pisze:a jakby w miejsce sondy dac zwykly opornik

sonda lambda nie jest czujnikiem rezystnacyjnym...
z wiki: "Spiek ceramiczny dwutlenku cyrkonu w temperaturze powyżej 300°C staje się swoistym elektrolitem zdolnym do przewodnictwa jonowego. (...) Warstwy platyny na jego powierzchni pełnią rolę elektrod, przy czym ich potencjał elektryczny jest funkcją stężenia tlenu w gazach, z którymi się stykają. Przy dużej różnicy stężenia tlenu po obu stronach ogniwa generuje ono siłę elektromotoryczną dochodzącą do 1 V."
Czyli sonda lambda to takie małe ogniwo które generuje napięcie w zależności od stężenia O2 w spalinach. Nie da się jej zastąpić rezystorem... co najwyżej bateryjką :diabel:

mozesz miec racje,
o ntym oprniku to tylko tu na forum czytalem ze ktos zastepowal bodajze w 929 lub 954 ale to moze ten ktos racjii niemial wiec pewnosci do tego niema