Strona 1 z 2

Wymiana oleju co i jak ?

Post: 21 grudnia 2011, 17:02
autor: ZłotyFireBlade
Witam,chce sam wymienic w Fajerku olej mowa o 1000 rr 04rok ale nie bardzo wiem jak sie za to zabrac,tym bardziej ze mechanik nastraszyl mnie ze sa rózne filtry oleju,ze trzeba odpowietrzac uklad itd.

Tu na forum na pewno ktos to juz robił wiec moze mi ktos to opisac krok po kroku co i jak zrobic zeby bylo wszysko ok? :)
Dzieki i Pozdrawiam

Re: Wymiana oleju co i jak ?

Post: 21 grudnia 2011, 17:14
autor: Martin.B.M.
ZłotyFireBlade pisze:Witam,chce sam wymienic w Fajerku olej mowa o 1000 rr 04rok ale nie bardzo wiem jak sie za to zabrac,tym bardziej ze mechanik nastraszyl mnie ze sa rózne filtry oleju,ze trzeba odpowietrzac uklad itd.

Tu na forum na pewno ktos to juz robił wiec moze mi ktos to opisac krok po kroku co i jak zrobic zeby bylo wszysko ok? :)
Dzieki i Pozdrawiam


Masakra,to Cie nastraszył,w 929 koszt wymiany ok 15zł .Filtr oleju masz do wyboru hf204 kn204 lub miw.olej 5100/castrol 10w40 itp 4l wystarczy w zupełności.
Normalnie odkręcasz śrubkę oleju na dole w misce zlewasz olej (uprzednio zagrzany piec),filtr oleju można nawet zdemontować bez demontażu pługu,zależy jaki masz klucz do filtra.Nowy ma już nasmarowaną uszczelkę ,przeczyść chłodnicę oleju z resztek oleju zanim nowy wkręcisz rękoma na maxa.Zakręć śrubkę spustu oleju i wlej pod max oleju.Jak odpalisz moto poziom powinien być na środku oczka.Możesz też jak już nic kapać nie będzie wlać 50-100ml świeżego oleju do pieca aby resztkę syfu zleciało.I to tyle z trudnej wymiany oleju. ;)

Ps; źle spojrzałem ale 1000rr ma ten sam filtr co 929 z tym że olej możesz wlać 100% synt jak masz mały przebieg,resztę robisz tak samo.

Post: 21 grudnia 2011, 17:17
autor: Bombel
tak jak napisal Martin :)
Dasz rade tez mam dwie lewe rece w tych sprawach ale to naprawde jest proste :)

Post: 21 grudnia 2011, 17:34
autor: ZłotyFireBlade
Rozumiem :) motorek mam rozebrany wiec dojście jest bez problemu :) nie wiem czy nie sfotografować wszystkiego po kolei dla innych userów? co o tym sadzicie? :)

Post: 21 grudnia 2011, 17:52
autor: Martin.B.M.
ZłotyFireBlade pisze:Rozumiem :) motorek mam rozebrany wiec dojście jest bez problemu :) nie wiem czy nie sfotografować wszystkiego po kolei dla innych userów? co o tym sadzicie? :)


Haha możesz ale większość forumowiczów jak już kolega wyżej napisał ,to umie ;p .A jak masz już rozebrany moto to wymiana oleju serio banalna.

Post: 21 grudnia 2011, 18:10
autor: wiertło
ZłotyFireBlade, he he zmien mechanika stary :D ale sie usmialem. Rozumiem ze Ty nie wiesz bo nie musisz wiedziec tyle rzeczy co i jak kazdy sie uczy ale mechanik takie bajki Ci wciska rotfl2:

Post: 21 grudnia 2011, 21:35
autor: marcinSC33
Złoty - najlepiej to nie odwiedzaj więcej tego "mechanika" , ewentualnie zapytaj go co pali :D
"Odpowietrzać układ smarowania" w bladym ... niezły bajkopisarz!
Martin B.M wszystko fajnie opisał , możesz jeszcze dodatkowo przesmarować uszczelkę gumową nowego filtra olejem przed wkręceniem go.

Tak poza tym powinieneś się pochwalić , którą sztukę kupiłeś ? Bo trochę ich wrzucałeś na forum podczas poszukiwań.

Post: 21 grudnia 2011, 23:05
autor: Bombel
wlasnie czekamy na foty :)

Post: 21 grudnia 2011, 23:58
autor: diobol
banalna sprawa, mnie by było nawet wstyd się o takie rzeczy pytać;) - wolałbym swoją niewiedze uzupełnić studiując serwisówkę. Ale i tak nie wszystko ci poradzili tutaj w tej sprawie. Od siebie dodam:
-w sc57 nie da się wymienić oleju bez ściągania pługu
-stary filtr można odkręcić zwykłą żabą do rur hydraulicznych, pognieciesz trochę ale i tak filtr jest do wyrzucenia
- uszczelkę nowego filtra przesmarować nowym olejem a do filtra przed wkręceniem wlać trochę oleju. Jest to lepsze rozwiązanie niż czekać aż wciągnie przy rozruchu.
-jak pierwszy raz to robisz to po odpaleniu silnika spanikujesz ze coś się jara - to olej na kolektorach które uwalisz ściągając filtr.
- nowy filtr wystarczy wkręcić dość konkretnie ręką, nie trzeba mieć klucza do filtrów.

Post: 22 grudnia 2011, 11:32
autor: ZłotyFireBlade
Własnie nie wierzylem w to dlatego zapytalem was tutaj ot tyle,wymienialem olej w róznych moto ale nie w fajerze dlatego zapytałem on mi podkrecał ze jacys kolesie kupili r6 sami olej wymieniali olej i sie zatarla bo nie odpowietrzyli czy cos dlatego z ciekawosci zapytalem was i zeby sie upewnic :) KTO PYTA NIE BŁADZI :)

Post: 22 grudnia 2011, 12:43
autor: diobol
może źle usłyszałeś. Przy nieumiejętnym wymianie płynu chłodniczego, może dojść do zapowietrzenia układu a jazda na takim powoduje przegrzanie silnika i jest ryzyko zatarcia. Pewnie o to chodziło.

Post: 23 grudnia 2011, 03:18
autor: ZłotyFireBlade
Zadałem laickie pytanie ale takiego debila ze mnie nie musisz robic... jakbym nie byl pewien do konca to bym nie pisal tego....