Dzisiaj jest 19 kwietnia 2024, 23:54

FORUM.FIREBLADE.PL

Forum miłośników Hondy FireBlade CBR1000RR-R | CBR1000RR | CBR954RR | CBR929RR | CBR900RR | SC82 | SC77 | SC59 | SC57 | SC50 | SC44 | SC33 | SC28

Oceniamy ogłoszenia z internetu - sc57

Tematy dotyczące ogólnych zagadnień Hondy Fireblade CBR1000RR SC57 2004-2007

Moderatorzy: maciekx, Tytus

Awatar użytkownika
 
Posty: 99
Rejestracja: 07 stycznia 2008, 18:57
Lokalizacja: WWL
Motocykl: CBR 929
Rok produkcji: 2000

Post » 15 października 2009, 02:06

A.S. pisze:.. to lambda jest po to żeby mierząc temp. spalin komputer mógł za pomocą map wtrysku (zależnych oczywiście od wielu tez innych czynników ) mógl optymalnie dozować paliwo ... Za uboga mieszanka ( gorąca ) wypali pół głowicy ... za bogata ( zimna ) powoduje że silnik się muli nie przepalając prawidłowo wszystkiego


Dla ścisłości lambda mierzy poziom tlenu w spalinach a nie ich temperaturę i między innymi na tej podstawie komputer dobiera skład mieszanki.
P.S. wiesz ze biją dzwony tylko nie wiesz w którym kościele, tak bym nazwał ta wypowiedz.
Bez urazy oczywiście.
Pozdro.
Zbyszek

Awatar użytkownika
 
Posty: 245
Rejestracja: 05 marca 2009, 00:33
Lokalizacja: śląsk
Pochwały: 3
Motocykl: ZX-10R
Rok produkcji: 2007

Post » 15 października 2009, 10:17

Witam!!
Heheh .. fakt :-) ... a zmylił mnie post jednego mechanika ( bez nazwisk :-) ) który pisał cytuję : " sonda NIE WĄCHA spalin tylko mierzy ich temperaturę "
A jednak okazuje się że wącha :-) .. i to porównuje jeszcze ze składem powietrza poza układem wydechowym. Kto by pomyślał że powyżej 300 stopni ceramiczna otoczka elektrod pod osłonką staje się przepuszczalna dla cząstek tlenu ;-) ... Ale tak czy inaczej nie zmienia to faktu że napisałem bzdurę a sonda to jakby OCZY dla kompa przy wtrysku .. więc jak chodzi komp bez lambdy ?? opiera się tylko na czujniku położenia przepustnicy i obrotach ?? nawet jak dodamy do tego bieg na którym jedziemy to i tak mało to ma do tego co sie dzieje w silniku czy ściślej > cylindrach ....
Owszem .. tutaj sond bada skład po wszystkich 4 cylindrach .... jeśli w jednym jest zbyt uboga a w drugim za bogata to sonda i tak pokaże że wszytko gra :-( .... no ale jak nie ma jej wcale to jak to działa ?
Do danych można dodać jeszcze przepływkę ( tak mi się wydaje że to jest przepływomierz >> to białe na górnej obudowie Airboxu przy dolotach do przepustnic ) ... może na podstawie ilości powietrza komp widząc pozostałe dane ustala ilość wtryśniętego paliwa ??
W sumie to dziwi mnie bardzo że nie ma takiej pierdołki w wersji USA ... Tutaj wymogi stawiają jeszcze organizacje ochrony środowiska .. i że co ?? w USA ich nie ma ??
O co kaman ?? :/

 
Posty: 408
Rejestracja: 25 czerwca 2008, 22:57
Lokalizacja: Lublin
Pochwały: 3
Motocykl: sc57 04'
Rok produkcji: 0

Post » 15 października 2009, 12:48

a mi się wydaję że te sondy lambada są głównie po to żeby maszyna spełniała odpowiednie wymogi dotyczące emisji spalin. skład mieszanki jest dobierany tak aby spaliny były jak najmniej toksyczne, no a że US and A jest jednym z największych (albo i największym) trucicielem świata to mało ich to obchodzi czy spaliny są mniej czy bardziej toksyczne.

Awatar użytkownika
 
Posty: 628
Rejestracja: 18 stycznia 2009, 18:55
Lokalizacja: Gliwice
Pochwały: 3
Motocykl: cbr 929
Rok produkcji: 2000

Post » 15 października 2009, 13:19

Sterowanie wtryskiem odbywa się na podstawie info z różnych czujników takich jak: MAP sensor, TP sensor, IAT sensor, ECT sensor, czujnika prędkości i położenia wału (może coś pominąłem). Jest to tak zwane sprzężenie zwrotne lub też sterowanie w pętli zamkniętej czyli parametry pracy są dobierane do aktualnie panujących warunków (odczyty z czujników). Wydaje mi się że: sonda lambda jest konieczna w przypadku gdy mamy wsadzony katalizator czyli istnieje konieczność monitorowania spalin, żeby nie zasyfić kata.
W motocyklach rzadko stosuje się (znów moje przypuszczenie) lambdę z uwagi na jej niewystarczające właściwości dynamiczne (długi czas pomiaru) w samochodach się sprawdza, a w moto gdzie prędkości obrotowe silnika są często 2x większe czas odp jest niewystarczający, aczkolwiek są motocykle mające lambde, a powyższe wywody są moimi przypuszczeniami.

Awatar użytkownika
 
Posty: 34
Rejestracja: 08 kwietnia 2009, 21:35
Lokalizacja: Olsztyn
Pochwały: 1
Motocykl: CBR 929 RR
Rok produkcji: 2001

Post » 15 października 2009, 16:31

No wszystko fajnie-wiedza u kolegów na wysokim poziomie ale odbiegacie od tematu hihi: Ja tez szukam 1000 bo chce się przesiąść z 929 i wertuję opinie,rady i sugestie. Więc podpisuję się pod pytaniem czy Europa czy USA?? Jak z częściami? Pomijam temat okazji bo każdy ma do tego indywidualne podejście. Jak z awaryjnością bo słyszałem,że to nie jest już ta sama dobra bezawaryjna szkoła Hondy. Nie chciałbym zamienić siekierki... :diabel:
CBR 929 RR Xenon,Carbon, Akropovic, Stalowe oploty, K&N, D.I.D.,Crash Pady,Michelin Pilot Sport,

 
Posty: 408
Rejestracja: 25 czerwca 2008, 22:57
Lokalizacja: Lublin
Pochwały: 3
Motocykl: sc57 04'
Rok produkcji: 0

Post » 15 października 2009, 17:53

ja mam usa, nie narzekam, zrobiłem chyba 4 tys jak narazie i nic sie nie zapsuło. co do części to praktycznie wszystko to samo (ECU, instalacja elektr, kolektory wydechowe napewno inne).

Awatar użytkownika
 
Posty: 245
Rejestracja: 05 marca 2009, 00:33
Lokalizacja: śląsk
Pochwały: 3
Motocykl: ZX-10R
Rok produkcji: 2007

Post » 16 października 2009, 00:47

Witam!!
Ja mam EUR i zrobiłem 10 tyś .... i tylko opony wymieniam ;-) ..
Co wy z ta awaryjnością ?? Że 2 czy 3 kolegów na grube setki 1000RR maiło problem z alternatorem to jest powód żeby w ogóle mówić o czymś takim jak AWARYJNOŚĆ ??
Gdzie ta awaryjność ... dawać ją tu !!! Zaraz wpierrr... dostanie :D
Po raz setny :-) .. dobry motor = dobry motor ale NIE = tani :-) .. i to tyle z ta awaryjnością
Przeczytajcie podpis Czikena ..... chłopak wie co pisze ;)

Awatar użytkownika
 
Posty: 560
Rejestracja: 19 czerwca 2008, 19:49
Lokalizacja: KALETY /
Pochwały: 15
Motocykl: Komar
Rok produkcji: 0

Post » 16 października 2009, 14:55

Logiczne jak się moto qpi 1000RR za 14/15k to nie można liczyć na to ze będzie bezawaryjny.

Ale aby nie odbiegać od tematu widział z was ktoś na żywo te moto ??

http://www.allegro.pl/item784144197_hon ... _uszk.html

http://www.allegro.pl/item778899732_hon ... 4_rok.html

Nie chodzi mi tu o wróżenie z zdjęć,czy hasła typu za 14/15k dać sobie spokój.Tylko czy był to ktoś z was je oglądać.Moto nie do mnie tylko ziomal chce jakąś 1000RR po szlifie.Pozdro :piwo:

 
Posty: 8
Rejestracja: 03 grudnia 2009, 20:48
Lokalizacja: Manieczki
Motocykl: CBR 1000 RR
Rok produkcji: 2006

Post » 03 grudnia 2009, 20:56

Witam. Sid26 jak potrzebujesz RR 06 w malowaniu Repsol Rossi Valencia to mam na sprzedaż. Unikat i prawdopodobnie jedna sztuka w Polsce:) Wszystkich chetnych proszę o kontakt na email bkokot83@interia.pl, mogę wysłać fotki.Pozdrawiam

Awatar użytkownika
 
Posty: 36
Rejestracja: 13 stycznia 2009, 15:12
Lokalizacja: Lubin
Motocykl: CBR 954 :D
Rok produkcji: 0

Pomoc w kupnie

Post » 07 stycznia 2010, 15:00

Zna ktoś może ten motocykl http://www.otomoto.pl/index.php?sect=show&id=M1677362 lub go ktoś oglądał ?? Motorek podobno miał wymienioną czachę na oryginalną w malowaniu i wylądował na boku przez co zdarty jest dekielek i ma lekkie ryski na prawej stronie.

Awatar użytkownika
 
Posty: 900
Rejestracja: 07 września 2007, 23:16
Lokalizacja: Rzeszów
Pochwały: 15
Motocykl: RN19 (Były SC:33,57a,59)
Rok produkcji: 2007

Post » 07 stycznia 2010, 21:47

Mieszkam teraz w Rzeszowie ale nigdy jej nie widziałem... Początkiem sezonu jak szukałem moto dla siebie to była w tym malowaniu ale wersja USA praktycznie bez przebiegu podobno igiełka ale jak dla mnie cena wtedy była za wysoka. Jak to stoi gdzieś w samym Rzeszowie to mogę coś pomóc obadać - gdyż teraz mam mało czasu to nie mogę nic obiecać.

Awatar użytkownika
 
Posty: 128
Rejestracja: 27 stycznia 2009, 22:31
Lokalizacja: Lublin
Motocykl: 1000 RR
Rok produkcji: 7

Post » 09 stycznia 2010, 12:26

Wczoraj ogladalismy to moto.
Silnik pracuje ladnie nie mozna mu nic zarzucic. A co do reszty to niby nie mozna mu wiele zarzucic ale ma pare dziwnych rzeczy. Najwieksza to cofnieta chlodnica prawym dolnym rogiem prawie do kolektora nie wiadomo z jakiego powodu. Niby jest maly slad na chlodnicy jakby po oponie ale nie widac zupelnie innych uszkodzen swiadczacych o schowaniu sie tego kola. Druga rzecz to wlacza sie wentylator nie wiedziec czemu na chwile podczas rozgrzewania moto. Lampa przednia jest do wymiany !! Klosz po lewej jest matowy i dziwny nie ma oprawek zarowek. Koles twierdzil ze byl xenon i wymontowal a tylko wsadzil jedna zarowke luzem do klosza. A i odblysnik w prawej jest jakos przestawiony mocno do gory chyba wyrwany.
Brak jest czesci wypenien ale sa praktycznie niewidoczne, troche nieorginalnych srubek z przodu. Przedni stelaz minimalnie przesuniety w lewo ale prawie niewidoczne. Kiera prawa lekko skrzywiona i klamka hamilca przedniego i noznego tez. Jakis dziwny jest tez zbiornik tzn oslona. Po lewej jakby lakierowana byla ale w sumie nic wiecej nie widac , Prawa wyglada dobrze i moze poprostu to tylko przewrazliwienie przy kupnie.
Nie dalo rady sie przejechac bo wiadomo jaka pogoda wiec nie wiadomo jak sie prowadzi.
Ogolnie moto nie jest zle jak za te pieniadze. Trzeba sie troche w zimie pobawic zeby byla lala. I najwazniejsze. Cene udalo nam sie zbic do 21700 ale mysle ze jakby wylozyc kase na stol to dalo by rade za 21500 zabrac.
My nie wzielismy bo ogladalismy pozniej inny sprzet i tamten zostal zakupiony (nie honda :) )
to chyba tyle.

PoprzedniaNastępna

Wróć do Ogólne (CBR1000RR SC57)

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 3 gości