Strona 2 z 3

Post: 17 lutego 2014, 01:30
autor: stashekcn
Ja mam Pilot Powery 3 tylko 50tke z tyłu i szału z tą oponą nie ma jakoś... na Qualifierze II lepiej mi się jeździło, aczkolwiek nie mówię że P3 jest złe.

Post: 17 lutego 2014, 11:03
autor: pit
Ja zacząłem jeździć na 55 bo po prostu łatwiej taką kupić, przy pierwszej zamianie musiałem łyknąć z 50 zakrętów żeby się przyzwyczaić.
Teraz mam z tyłu Pirelli Diablo Rosso Corsa trzyma super.
Nic nie zamieniałem w ustawieniach napędu itp. tylko ciśnienie mam niższe, ale to już kwestia przyczepności, zużycia i stylu jazdy właściciela.

Post: 17 lutego 2014, 21:55
autor: Czarny
ble2u pisze:
allferdas@wp.pl pisze:hah w sumie chyba skłonię się na 55 po tym wszystkim
pilot power 3 mi po głowie chodzi


a z przodu masz tez pilot power 3?

Opona z przodu i tylu MUSI byc tego samego rodzaju.


co przez to chcesz powiedzieć że firma ma być ta sama? :D bo z tym musi to troche chyba przesadzasz :)

Post: 17 lutego 2014, 23:12
autor: ble2u
Czarny pisze:
ble2u pisze:
allferdas@wp.pl pisze:hah w sumie chyba skłonię się na 55 po tym wszystkim
pilot power 3 mi po głowie chodzi


a z przodu masz tez pilot power 3?

Opona z przodu i tylu MUSI byc tego samego rodzaju.


co przez to chcesz powiedzieć że firma ma być ta sama? :D bo z tym musi to troche chyba przesadzasz :)


Wiedza o oponach lezy. Mnie to rozwala jak ludzie pisza ze ta to trzyma tamta nie w ogolnie wiedza 0 o oponach motocyklowych. Najgorsze ze nikt nie chce sie na tym poznac.

Wytlumacze co to znaczy rodzaj.
Opony dziela sie na 2 kategorie. Twarde jak kamien ze nie mozna je scisnac w zaden sposob pod naporem ciala i takie ktore sa wrecz miekkie jak szmaty.
Zwykly test to: opona zdjeta z felgi pod naporem ciala latwo sie zapadnie. Tak ze bedzie wklesla.
I tutaj odrazu mozna podac pirelli diablo supercorsa (bardzo miekka) i dunlop qualifier (miekka). I takie opony sie inaczej pompuje . Kolega wyzej trafnie napisal ze dunlopa sie mocno nie pompuje a ja dodam ze pirelli jeszcze mniej. (nie to co pisza w katalogu lol)
Opona twarda to np Bridgestone. Przy tej oponie wiecej pracuje zawieszenie . Daje ona duzy feedback kierowcy. Czuje sie kazda dziure .
Ktore lepsze? Te ktore kazdemu lepiej odpowiadaja

Teraz jaka jest opona Pilot? Nie wiem . Nie mialem jej w rekach.
Zastanow sie czy chcesz miksowac opony o dwoch charakterystykach i czy ma to sens.
No NIE MA. To tylko pogorszy prace zawieszenia.

Jak chesz zalozyc mix pirelli i dunlop to to ma sens. Ale Bridgestone z pirelli nie zadziala.
Wiem ze to takie "polskie" zakladac to co dostalo w dobrej cenie.

Dodajmu jeszcze fakt ze niektóre opony miekkie maja twarde boki . Wtedy tylna opona tez musi byc odpowiednia.


ps. to nie moja wiedza tylko Dava Mossa.

pozdrawiam.

Post: 18 lutego 2014, 00:14
autor: tomekn
ble2u pisze:Dodajmu jeszcze fakt ze niektóre opony miekkie maja twarde boki


hmm... bardzo ciekawa teoria, możesz podać przykład opony z bokami twardszymi niż środek

Post: 18 lutego 2014, 10:40
autor: ble2u
tomekn pisze:
ble2u pisze:Dodajmu jeszcze fakt ze niektóre opony miekkie maja twarde boki


hmm... bardzo ciekawa teoria, możesz podać przykład opony z bokami twardszymi niż środek


np bridgestone bt016 przod.
To nie teoria tylko wiedza a zrodlo to Dave Moss.

https://www.facebook.com/davemosstuning?fref=ts
http://www.ustream.tv/recorded/6189441 tutaj byl jak Dave testowal opony. Nie wiem czy ten link jeszcze dziala. Naszczescie mam go na twardym dysku i wrzuce na chomikuj

Post: 18 lutego 2014, 19:52
autor: ferdas
batalax s20 jest już chyba nawet 3 składnikowa od czoła twardsza i coraz miększa na boki.
mieszanka pilot power 3 jest dwu składnikowy z tego dopisek 2CT
opony oczywiście tej samej firmy tego samego modelu i nawet jednocześnie kupione żeby były jak najbliższe siebie datą produkcji :p

Post: 18 lutego 2014, 21:23
autor: Czarny
np bridgestone bt016 przod.
To nie teoria tylko wiedza a zrodlo to Dave Moss.

i tylko taki przykład ,bo tylnej gumy do sporta nie znajdziesz z twardszymi bokami .. :)

Post: 19 lutego 2014, 00:06
autor: ble2u

Post: 19 lutego 2014, 08:52
autor: maciekx
teoria teorią :D i może jak ktoś jest super rajderem walczy o jakieś tam ułamki sekund na torze itp to może będzie czuł różnice, ale dla 99% nas tutaj założysz dwie różne ale markowe sportowe opony ewentualnie pogrzebiesz troche w ustawieniach zawieszenia i przecietny kowalski będzie zapie... aż miło i do głowy nie brał że z tyłu ma battlaxa a z przodu corse.
ja tam nie jestem jakiś super szybki najwolniejszy tez nie, (biała podlaska 2:13) a zjeździlem tyle opon i różnic nie czułem czy ona miękka czy twarda na bokach a dopiero teraz mam pierwszy raz odkąd jeżdże motocyklem 2 opony tej samej firmy i modelu na przodzie i tyle. i zawsze pompuje opony tak jak fabryka każe na ulice 2.5 2.9 na torze troche upuszczałem.

Re: jaki profil opony ?

Post: 04 lipca 2014, 16:45
autor: AdamSsS
Witajcie . Do tej pory śmigałem na seryjnym rozmiarze oponki w sc 44 czyli 190/50 , teraz zamontowałem o profilu 55 .
Pierwsze co to widać że jest wyższa ma większy profil bo musiałem zdemontować huggera bo się nie mieścił .

Natomiast w jeździe moto jest mniej zadziorne czuć że koło ma większą średnicę , nie wstaje tak ochoczo oraz ma gorsze przyśpieszenie . Też to odczuliście ?? sprawdzał ktoś o ile spadło przyśpieszenie ?

Re: jaki profil opony ?

Post: 04 lipca 2014, 17:09
autor: Tytus
ewidentnie oryginalny profil 190/50 w motocyklach zawsze bedzie mial lepsze przyspieszenie niz 190/55 i to nie malo! na kazdym biegu predkosc maxymalna jest wieksza miedzy 5-10km/h.
Przyklad sc59 na 190/50 wg oryginalnych przelozen ma vmax 297km/h a na profilu 190/55 to juz ponad 306... i to czuc przy stawianiu na gume na wyzszych biegach :)

mozna sobie wszystko dokladnie przeanalizowac na http://www.gearingcommander.com/