Dzisiaj jest 18 kwietnia 2024, 19:21

FORUM.FIREBLADE.PL

Forum miłośników Hondy FireBlade CBR1000RR-R | CBR1000RR | CBR954RR | CBR929RR | CBR900RR | SC82 | SC77 | SC59 | SC57 | SC50 | SC44 | SC33 | SC28

jaki profil opony ?

Tematy dotyczące ogólnych zagadnień Hondy Fireblade CBR1000RR SC57 2004-2007

Moderatorzy: maciekx, Tytus

Awatar użytkownika
 
Posty: 670
Rejestracja: 01 października 2011, 08:51
Lokalizacja: Śląsk Bytom
Pochwały: 10
Motocykl: 1000rr sc57a
Rok produkcji: 4

jaki profil opony ?

Post » 12 lutego 2014, 09:16

no hej remont maszyny kończę zostanie mi pieniążków na opony i zastanawiam sld nad profilem czy lepiej 50 czy też 55 jeżdżę różnie ostatnio otwarli u mnie fajne zjazdy i spędzam tam trochę czasu . oponę tył w mojej sc33 zamknięty

Awatar użytkownika
 
Posty: 938
Rejestracja: 31 grudnia 2008, 16:05
Lokalizacja: W-wa
Pochwały: 11
Motocykl: SC57a
Rok produkcji: 2004

Post » 12 lutego 2014, 10:04

im wyższy profil tym większa powierzchnia styku w złożeniu. Zwiększenie profilu zmniejszy przyspieszenie i zmieni wskazania prędkościomierza. Warto w takim przypadku dołożyć z 2 zęby w tylnej zębatce, lub odjąć jeden w przedniej, a najlepiej i to i to ;)

 
Posty: 147
Rejestracja: 02 maja 2011, 11:35
Lokalizacja: Elbląg
Pochwały: 4
Motocykl: sc57b oraz suzuki rm 125
Rok produkcji: 2007

Post » 12 lutego 2014, 10:52

Blzezej33 tradnie wskazuje na anomalie z liczikiem (przeklamuje zanizajac predkosc)
i problem z przekladnia bo zmiekszasz srednice kola tylnego.

jakiej firmy opony masz?
profil 50 vs 55 to opona w ksztalcie C a o ksztalcie V
Rozmiar czasem sie mocno nie rozni . Trzeba wziasc miarka pomierzyc obwod i promien oponny 55 i 50 tej samej marki.
Przy oponach pirelli diablo nie trzzeba za duzo kombinowac.
Najwiejszy problem to to ze tyl motocykla stoi wyzej. To powoduje ze przod motocykla przy duzych predkosciach "jedzie w glab asfaltu" . Poprostu psuje sie geometie zakladajac wieksza opone jak np 55.
Tak jak mowilem w przy pirrelli wielkiej roznicy nie ma. Ja sobie poradzilem podnoszac przod motocykla o 4 mm zeby to wszsytko wyporsotwac. Dodatkowa jestem lekki to SAG mam na 38mm . Dzieki temu widelec prawidlowo pod moim ciezarem pracuje.

Wszytko sie rozzchodzi o rozmiar opony i wplyw na geometie motocykla.

Awatar użytkownika
 
Posty: 670
Rejestracja: 01 października 2011, 08:51
Lokalizacja: Śląsk Bytom
Pochwały: 10
Motocykl: 1000rr sc57a
Rok produkcji: 4

Post » 12 lutego 2014, 11:37

w sumie ciekawa sprawa z tym łącznikiem nie pomyslalem nad tym,
chyba zostanę przy standardowym ogumieniu a za rok jak będę wymieniał napęd to może wtedy pomyśle z innym profilem

 
Posty: 147
Rejestracja: 02 maja 2011, 11:35
Lokalizacja: Elbląg
Pochwały: 4
Motocykl: sc57b oraz suzuki rm 125
Rok produkcji: 2007

Post » 12 lutego 2014, 11:44

namawiam na 55 . To swietny profil. Szybko przedkla sie motocykl ze strony na strone.
Wieksza powierzchnia styku przy pochylonym mottocyklu.

 
Posty: 1
Rejestracja: 13 lutego 2014, 02:42
Lokalizacja: Poznań
Motocykl:

Post » 13 lutego 2014, 02:44

ja bym jeszcze podpytała, mam zaprzyjaźnionego mechanika ( http://dark-gum.pl/pl//opony więc jak chcesz, to nie było by problemów z wysyłką. Chłopaki znają się na temacie;)

 
Posty: 789
Rejestracja: 20 lipca 2008, 16:42
Lokalizacja: krasnysta
Pochwały: 22
Motocykl: w narzędziach to z 5x929
Rok produkcji: 2000

Post » 13 lutego 2014, 07:18

Kto raz pojeździł na 55 nie wróci już do 50 ;)
wciąż zajmuję się serwisem

Awatar użytkownika
 
Posty: 680
Rejestracja: 31 maja 2009, 10:27
Lokalizacja: Mrozy
Pochwały: 2
Motocykl: 1000rr Repsol
Rok produkcji: 0

Post » 13 lutego 2014, 10:16

swiete slowa cziken.Namawiam jak koledzy bierz profil 55

Awatar użytkownika
 
Posty: 670
Rejestracja: 01 października 2011, 08:51
Lokalizacja: Śląsk Bytom
Pochwały: 10
Motocykl: 1000rr sc57a
Rok produkcji: 4

Post » 13 lutego 2014, 20:09

hah w sumie chyba skłonię się na 55 po tym wszystkim
pilot power 3 mi po głowie chodzi

Awatar użytkownika
 
Posty: 58
Rejestracja: 25 lutego 2011, 22:53
Lokalizacja: okolice T
Motocykl: Honda CBR 954RR
Rok produkcji: 2003

opona 55 tył i 65 przód

Post » 13 lutego 2014, 23:17

ja jeździłem swoim bladym na oponie 55 z tyłu i 65 z przodu- efekt- motocykl sam wchodzi w winkiel, po prostu bajka - na prawde Polecam, jakos szczególnie nie czułem roznicy w przyspieszeniu,jak masz możliwość załatwienia 55 to bierz i śmigaj- Pozdrawiaj....
Tomaszek954

Awatar użytkownika
 
Posty: 1546
Rejestracja: 18 maja 2011, 20:50
Lokalizacja: Mrągowo
Pochwały: 20
Motocykl: 929 -> GSX-R 1000 k5
Rok produkcji: 2005

Post » 14 lutego 2014, 09:18

ja również zawsze szukam 55 dobrze mi sie jeździ, i na torze można się głebiej złożyć ale na ulice 50 też daje rade, ja szukam najpierw 55 jak nie ma nic ciekawe w uzywce to biore i 50 :) i tez jest ok

 
Posty: 147
Rejestracja: 02 maja 2011, 11:35
Lokalizacja: Elbląg
Pochwały: 4
Motocykl: sc57b oraz suzuki rm 125
Rok produkcji: 2007

Post » 17 lutego 2014, 00:42

allferdas@wp.pl pisze:hah w sumie chyba skłonię się na 55 po tym wszystkim
pilot power 3 mi po głowie chodzi


a z przodu masz tez pilot power 3?

Opona z przodu i tylu MUSI byc tego samego rodzaju.

Następna

Wróć do Ogólne (CBR1000RR SC57)

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 4 gości