Dzisiaj jest 02 czerwca 2025, 14:51

FORUM.FIREBLADE.PL

Forum miłośników Hondy FireBlade CBR1000RR-R | CBR1000RR | CBR954RR | CBR929RR | CBR900RR | SC82 | SC77 | SC59 | SC57 | SC50 | SC44 | SC33 | SC28

Wymiana sprężyny w napinaczu

Tematy dotyczące usterek lub awarii Hondy Fireblade CBR954RR SC50 2002-2003

Moderatorzy: maciekx, Tytus

Awatar użytkownika
 
Posty: 11
Rejestracja: 01 stycznia 2010, 23:50
Lokalizacja: Jarocin
Motocykl: 954RR
Rok produkcji: 2002

Wymiana sprężyny w napinaczu

Post » 06 marca 2011, 15:35

Witam. Posiadam 954 z 2002r od jakiegos czasu slyszle jakby coraz mocniejsze stukanie napinacza i to nie tylko przy schodzeniu z obrotów ale tez i na postoju (najmocniej jak jest zimny) Moje pytanie brzmi: Czy wymiana samej sprężynki może coś tu pomoc? I czy ktoś wie ile z tym jest roboty i czy jest sen to wymieniac jesli nie ma sie pewności ze to wlasnie ten element odpowiada za te odglosy?
,,Im szybciej jade tym widze wyrażniej,,

Awatar użytkownika
 
Posty: 125
Rejestracja: 10 kwietnia 2009, 17:34
Lokalizacja: SZO
Motocykl: Była SC50, jest SC59
Rok produkcji: 0

Post » 27 maja 2011, 18:01

takie same objawy w moim moto jak odebrałem z serwisu :/ zrobiłem jakieś 15 km i podczas schodzenia z obrotów strasznie trzaskało ze strony rozrządu, i później cały czas napier.... Czy to może być napinacz ??

[ Dodano: Pią Maj 27, 2011 6:02 pm ]
aha i jeszcze był wymieniany łańcuch rozrządu i zaworki regulowane...

Awatar użytkownika
 
Posty: 165
Rejestracja: 23 kwietnia 2010, 11:48
Lokalizacja: okolice M
Motocykl: SC50
Rok produkcji: 2003

Post » 27 maja 2011, 20:04

łańcuszek raczej brzęczy (grzechocze) niż stuka

[ Dodano: Pią Maj 27, 2011 8:33 pm ]
zanim cokolwiek zrobisz, sprawdź to http://www.youtube.com/watch?v=EvUCGLHNaY0
osobiście tego sposobu nie testowałem

Awatar użytkownika
 
Posty: 42
Rejestracja: 01 kwietnia 2011, 15:54
Lokalizacja: Śląsk
Motocykl: 954rr
Rok produkcji: 0

Post » 13 lipca 2011, 19:52

Czyli jesli do wymiany jest napinacz to mozna wymienic tylko sprezyne i to zalatwi caly problem?? Bo jesli tak to po co przeplacac :)

 
Posty: 3350
Rejestracja: 19 grudnia 2010, 13:40
Lokalizacja: Piechcin
Pochwały: 104
Motocykl: CBR125,f4i,sc44,sc57A,ZX10R,Cb,sc57A :)
Rok produkcji: 2005
Samochód: Seat leon 1 1.9 Tdi :)

Post » 13 lipca 2011, 20:53

napinacz dostaje luzy tez na boki tak ze sprezyna tu za duzo nie pomoze
Oddam nerkę za cbr :)

Awatar użytkownika
 
Posty: 165
Rejestracja: 23 kwietnia 2010, 11:48
Lokalizacja: okolice M
Motocykl: SC50
Rok produkcji: 2003

Post » 14 lipca 2011, 23:44

wiertło pisze:napinacz dostaje luzy tez na boki tak ze sprezyna tu za duzo nie pomoze

:D

 
Posty: 812
Rejestracja: 07 grudnia 2007, 22:29
Lokalizacja: Opole Lub
Pochwały: 1
Motocykl: r1, drz 400
Rok produkcji: 0

Post » 15 lipca 2011, 00:46

Bracia Rodacy mysle ze spokojnie mozna skrecic na maksa srube tylko ze musisz duze ramie zrobic zeby miec sile, ogolnie ja bymwymienil i łancuszek, kolega obok za miedza dobrał w sklepie rolniczym łancuch do napędu, a nawet dobrali ilosc ogniw takze mysle ze tutaj tez nie bedzie problemu, jak cos pisz mam dobrego mechanika u siebie w miescie robi za polowe ceny, czesci tez ma tanie bo przewaznie mozna je dorobic, to po co przeplacac. Dobranoc
sisi to jest gość

Awatar użytkownika
 
Posty: 1546
Rejestracja: 18 maja 2011, 20:50
Lokalizacja: Mrągowo
Pochwały: 20
Motocykl: 929 -> GSX-R 1000 k5
Rok produkcji: 2005

Post » 15 lipca 2011, 07:08

ty to czlowieku masz jakis problem chyba co? idz do lekarza a nie wypisujesz takie glupoty na forum, co cię tak bolą te rozrządy sprzedajesz je czy jak?

Awatar użytkownika
 
Posty: 591
Rejestracja: 21 kwietnia 2009, 18:38
Lokalizacja: Radomsko
Pochwały: 1
Motocykl: sc57a
Rok produkcji: 2005

Post » 15 lipca 2011, 07:58

Najbardziej zrąbany rozrząd był w CBR 600 F4i 01-03 akurat te same roczniki co 954.
Podobno rozrząd był źle zaprojektowany, co powodowało zbyt duże wibracje łańcucha i szybkie zużywanie całego zespołu rozrządu. Słyszałem też opinie o mało dokładnym wykonaniu kół zębatych wałków rozrządu. Wnioskuję że w 954 chodzi o to samo.

W f4i wymieniałem łańcuch i napinacz co 5 tys. km, niektórzy po 15 tys. km, a jeszcze inni nie mieli z tym w ogóle problemu.
Moto Psycho

Awatar użytkownika
 
Posty: 1546
Rejestracja: 18 maja 2011, 20:50
Lokalizacja: Mrągowo
Pochwały: 20
Motocykl: 929 -> GSX-R 1000 k5
Rok produkcji: 2005

Post » 15 lipca 2011, 09:21

no tez gdzies czytalem o f4i ze byly problemy z rozrzadem nawet przy niewielkich przebiegach, i to samo w 954 i 929 u siebie jak gazuje na postoju to nic nie slychac to samo podczas jazdy nic nie rzęzi nie brzęczy cisza ale jednak czasami jak np opadne z gumy i zwalniam silnikiem z wysokich obrotow na jedynce potrafi sie odezwac delikatnie zabrzeczec, ale czytalem ze tak ma sporo bzykow 929 954 wiec na razie nic z tym nie robie,

 
Posty: 812
Rejestracja: 07 grudnia 2007, 22:29
Lokalizacja: Opole Lub
Pochwały: 1
Motocykl: r1, drz 400
Rok produkcji: 0

Post » 15 lipca 2011, 10:55

MACIEK MAĆKU Z MRAGOWA, PROBLEM TO MOZESZ MIEC TY. ODPOWIEDZ JEST JASNA JESLI RORZAD ZACZYNA SIE ODZYWAC NIE JEST KONIECZNE WYMIANA ODRAZU ALE TO BEDZIE SIE NASILAC, I WYMIENIAC NAJLEPIEJ CALY ZESTAW, PRZY NAPĘDZIE WYMIANIASZ TYLKO ZEBATKI A ŁANCUCH ZOSTAWIASZ STARY TAK? JAK ROZLECI CI SIE BUT WYMIENIASZ TYLKO LEWY CZY OBA, CHOCIAZ TY RACZEJ ZANIESIESZ DO SZEWCA. TO TYLE JUZ SIE NIE ODZYWAM BO SIE NIE ZNAM,
sisi to jest gość

Awatar użytkownika
 
Posty: 1546
Rejestracja: 18 maja 2011, 20:50
Lokalizacja: Mrągowo
Pochwały: 20
Motocykl: 929 -> GSX-R 1000 k5
Rok produkcji: 2005

Post » 15 lipca 2011, 11:43

a nie mozesz napisac normalnie jak czlowiek ze jak zacznie byc slychac rozrzad to najlepiej wymienic komplet napinacz i lancuszek. tylko musisz pisac jakies glupoty i jakies znowu swoje żale o kupionych okazjach lancuchach z rolniczego itd. po co? po raz kolejny piszesz to samo. zgadzam sie ze naprawa napinacza pewnie pomoze na pare kilometrow a i tak skonczy sie na wymianie kompletnego rozrzadu, to samo jak z napedem jak piszesz jak wymieniac to tylko komplet a nie oddzielnie zebatki lancuch

Następna

Wróć do Usterki/awarie (CBR954RR SC50)

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 3 gości