Strona 1 z 2

coraz czesciej FI, czerwona lampka

Post: 10 maja 2010, 22:07
autor: suli
Hej,
sledze juz forum jakis czas, ale jakos nie bylo nigdy odpowiedniego tematu aby napisac.

Ok, ale do problemu, podczas powrotu do wawy.. na trasie 150km jakies 6 razy zaswiecila mi sie czerwona lampka i kontrolka FI, gdy zgasilem silnik i wlaczylem jeszcze raz to znikla i juz przez pewien czas sie nie pojawiala, ostatnio jak jezdze do pracy to coraz czesciej sie pojawia.. na 3 km potrafi 3 razy zaswiecic..

podsumowujac problem

- podczas jazdy bez znaczenia czy szybko czy wolno, bez znaczenia na jakim biegu zapala sie czerwona lampka i kontrolka FI

- silnik raczej nie traci mocy przynajmniej ja nie odczulem

pytanie:
co moze byc przyczyna ? gdzie w wawie mozna oddac moto do naprawy ?:>

Post: 10 maja 2010, 22:55
autor: orzech
czerwona lampka pewnie mruga ... policz mrugnięcia długie/krótkie ściągnij serwisówkę i odczytaj co za błąd

Post: 10 maja 2010, 23:03
autor: borek
orzech pisze:policz mrugnięcia długie/krótkie ściągnij serwisówkę i odczytaj co za błąd

i będziesz wszystko wiedział.

Post: 11 maja 2010, 09:15
autor: suli
wlasnie w tym problem ze nie mruga, no chyba, ze mam ją na dluzej zostawic wlaczona?

Post: 11 maja 2010, 10:05
autor: MaciekM
Jak czytałem wcześniejsze tematy to wywnioskowałem że żeby mrugała to trzeba zewrzeć kostke serwisową przy akumulatorze, i wtedy liczyć ( ale możliwe że cos źle zrozumiałem)

Post: 11 maja 2010, 10:14
autor: orzech
W serwisówce też jest napisane co oznacza ciągłe świecenie :P
Dla 929 nie są to zbyt optymistyczne prognozy:
• Short circuit in service check connector wire
• Faulty ECM

[ Dodano: Wto Maj 11, 2010 10:16 am ]
Procedura odczytywania błędów z pamięci też jest opisana w serwisówce, ale z tego co kojarzę migać powinno po pojawieniu się błędu

Post: 11 maja 2010, 10:33
autor: losiak
MaciekM, dobrze zrozumiałeś.
Zakladam, że w 929 jest jak w 954 także : zewrzeć, włączyć zapłon (nie zapalać motka) i liczyć mrugnięcia. Długi te dziesiątki krótkie to jedności.

Post: 11 maja 2010, 18:17
autor: suli
35 - faulty egcv and air intake valve servo motor


co robic ?:)

Post: 11 maja 2010, 21:30
autor: cziken929
kupić serwomotor i wymienić

Post: 11 maja 2010, 21:46
autor: suli
hmm to teraz pytanie, czy jesli bede dalej jezdzil bez wymiany to cos powaznego moze sie stac ?

Post: 11 maja 2010, 21:58
autor: cziken929
bedzie ino buczal ale do przodu pojedzie ;)

Post: 11 maja 2010, 22:12
autor: sasza_19
to jest serwomotor zaworu wydechowego silniczek sterujacy prosciej mówiąc:)