Dzisiaj jest 26 stycznia 2025, 02:59

FORUM.FIREBLADE.PL

Forum miłośników Hondy FireBlade CBR1000RR-R | CBR1000RR | CBR954RR | CBR929RR | CBR900RR | SC82 | SC77 | SC59 | SC57 | SC50 | SC44 | SC33 | SC28

aku dziwnie piszczy podczas ładowania

Tematy dotyczące usterek lub awarii Hondy Fireblade CBR954RR SC50 2002-2003

Moderatorzy: maciekx, Tytus

Awatar użytkownika
 
Posty: 125
Rejestracja: 10 kwietnia 2009, 17:34
Lokalizacja: SZO
Motocykl: Była SC50, jest SC59
Rok produkcji: 0

aku dziwnie piszczy podczas ładowania

Post » 02 marca 2010, 10:22

aku dziwnie piszczy podczas ładowania , normalne ?? nawet po odłączeniu prostownika piszczy przez jakąś chwile. Wczoraj chciałem sie przejechac i odpalając moto aku padł. Podładowałem go jakieś 20 min i odpalił. Jechałem załatwić sprawe i zgasiłem moto i jak znowu go chciałem odpalić zakręcił 2 razy i aku zdechło. Czy moto samo nie powinno naładowac aku ??

Awatar użytkownika
 
Posty: 167
Rejestracja: 15 grudnia 2007, 20:16
Lokalizacja: Warszawa.
Motocykl: R1 Rn09
Rok produkcji: 2003

Post » 02 marca 2010, 13:20

moim zdaniem to aku nie powinno piszczeć czy coś w tym stylu . a z tego co piszesz to aku jest już śmietnik i prądu nie przyjmuje według mnie to alternator po psutego akumulatora nie naładuje,
,,Nie ważne przy czym stoisz ale ważne jak tym jeździsz"

Awatar użytkownika
 
Posty: 125
Rejestracja: 10 kwietnia 2009, 17:34
Lokalizacja: SZO
Motocykl: Była SC50, jest SC59
Rok produkcji: 0

Post » 02 marca 2010, 13:43

dodam że w zeszłym sezonie nie miałem problemów z aku, tylko teraz jak przez zime był wyciagnięty z moto, chce odpalić moto a tu lipa. Jaki jest ewentualny koszt nowego aku do 954 ??

 
Posty: 1007
Rejestracja: 29 sierpnia 2009, 22:04
Lokalizacja: podlasie,
Pochwały: 2
Motocykl: sc33 98r. CZARNA
Rok produkcji: 0

Post » 02 marca 2010, 13:45

jezeli twoj akumulator ma juz pare ladnych to mozliwe ze byl juz troche zasiarczony,
dodatkowo przez zime mogl ulec prawie calkowitemu rozladowaniu (co jest bardzo niepozadane) a to powoduje jeszcze wieksze zasiarczenie,
w takim przypadku nic juz z nim nie zrobisz tylko wymiana,

profilaktycznie mozesz sprawdzic alternator czy po odpaleniu akumulator ma na klemach okolo 14,4V

Awatar użytkownika
 
Posty: 541
Rejestracja: 22 czerwca 2009, 22:38
Lokalizacja: Wieluń/Wr
Motocykl: CBR 900 RR
Rok produkcji: 1999

Post » 02 marca 2010, 17:20

Jakim prądem ładowałeś ten akumulator? Grzał się podczas tego ładowania? Tak jak napisał kolega wyżej, akumulator prawdopodobnie zasiarczony, więc nadaje się do wymiany.

Awatar użytkownika
 
Posty: 125
Rejestracja: 10 kwietnia 2009, 17:34
Lokalizacja: SZO
Motocykl: Była SC50, jest SC59
Rok produkcji: 0

Post » 02 marca 2010, 17:35

grzał sie własnie podczas ładowania

Awatar użytkownika
 
Posty: 541
Rejestracja: 22 czerwca 2009, 22:38
Lokalizacja: Wieluń/Wr
Motocykl: CBR 900 RR
Rok produkcji: 1999

Post » 02 marca 2010, 17:40

Mógł się grzać od zbyt dużego prądu ładowania, lub poprostu Twój akumulator jest jednym wielkim zwarciem przez zasiarczenie, tak czy siak do wymiany, lub możesz bawić się w kilkukrotne płukanie wodą destylowaną, a następnie napełnienie odpowiednim kwasem i porządne naładowanie, jednak raczej nic z tego nie będzie.

P.S. Polecam akumulatory żelowe w razie gdybyś kupował, cena niestety sporo wyższa od zwykłych kwasowych, za to obsługa ogranicza się jedynie do ładowania w razie potrzeby (prostownikiem impulsowym)

 
Posty: 1629
Rejestracja: 01 maja 2007, 20:22
Pochwały: 10
Motocykl:

Post » 02 marca 2010, 18:09

moze faktycznie ladowales go zbyt duzym prodem wtedy wydzielaja sie opary kwasu i gdzies to musi ujsc,kiedys tez takmialem naladowalem i po chwili padal byla to aku firmy Awina okazalo sie ze spadla cela a koszt aku od 120 zl do ....

Awatar użytkownika
 
Posty: 169
Rejestracja: 20 maja 2009, 17:25
Lokalizacja: Gdańsk
Pochwały: 1
Motocykl: CBR1000RR SC57B
Rok produkcji: 2006

Post » 02 marca 2010, 18:47

Ale warto sprawdzić jaki akumulator masz,żelowy czy zwykły? bo jeśli żelowy to zwykłym prostownikiem CENZURA aku tylko.

 
Posty: 1036
Rejestracja: 24 kwietnia 2008, 21:04
Lokalizacja: Łódź
Pochwały: 43
Motocykl: SC33
Rok produkcji: 99

Post » 02 marca 2010, 23:41

Na pewno jest żelowy, tylko one mogą piszczeć podczas ładowania.
Niestety ale nadaje się na śmietnik, za duży prąd ładowania rozgrzał do zbyt wysokiej temperatury żel i aku puściło kilka bąków. Można powiedzieć że sam sobie popsułeś dobry aumulator.

Awatar użytkownika
 
Posty: 541
Rejestracja: 22 czerwca 2009, 22:38
Lokalizacja: Wieluń/Wr
Motocykl: CBR 900 RR
Rok produkcji: 1999

Post » 02 marca 2010, 23:44

niekoniecznie ;) jeśli np ładował kwasowy, dał za wysoki prąd ładowania, a dodatkowo nie powyjmował korków coby miało gdzie odparowywać, to gdy akumulator nie był sprawny, tzn robiło się zwarcie, poprostu go zagotował, a że korki pozatykane, to piszczał :mrgreen:

 
Posty: 1036
Rejestracja: 24 kwietnia 2008, 21:04
Lokalizacja: Łódź
Pochwały: 43
Motocykl: SC33
Rok produkcji: 99

Post » 03 marca 2010, 00:04

Michaael pisze:niekoniecznie ;) jeśli np ładował kwasowy, dał za wysoki prąd ładowania, a dodatkowo nie powyjmował korków coby miało gdzie odparowywać, to gdy akumulator nie był sprawny, tzn robiło się zwarcie, poprostu go zagotował, a że korki pozatykane, to piszczał :mrgreen:


Nie ma takiej opcji, ostatecznie tylko korki może unieść lub je wystrzelić, ale grał nie będzie :/

Następna

Wróć do Usterki/awarie (CBR954RR SC50)

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 3 gości