Strona 1 z 2

[954] Kilka pytań

Post: 11 czerwca 2009, 21:39
autor: Hoffman
Witam.
Nigdy wcześniej nie miałem do czynienia z CBR954RR, dlatego mam kilka pytań, na których odpowiedzi nie udało mi się znaleźć w dostępnej mi lekturze.
1. Moto sprowadziłem z Anglii i jedyne co mogę przestawić to prędkościomierz na km/h i spalanie km/l, ale przebieg bez względu na jednostkę (km/h, mph) jest bez zmian. Czy istnieje możliwość przestawienia go na (najprawdopodobniej) kilometry? Czy jest jakiś "master reset", gdzie wybieram sobie km lub mile?
2. Czy w drugiej od lewej strony (patrząc od przodu motocykla) rurze w kolektorze wydechowym powinno być takie wgniecenie?

Obrazek

Czy to jakiś defekt? Wygląda ładnie, bez zadrapań, zaciągniętego materiału. Miałem podobne wgniecenia w kolektorze w Kawasaki, w tylnej części omijające elementy amortyzacji, ale w tym przypadku wgniecenie nie wydaje się być niczym konkretnym wytłumaczone.
Z góry dziękuję za odpowiedzi.

Pozdrawiam,
Hoffman

Post: 11 czerwca 2009, 22:02
autor: crazyduck
nie powinno go byc najprawdopodobiej powsalo przy glebie ale to tylko moje spostrzezenie i zawsze moge sie mylic :/

Post: 11 czerwca 2009, 22:27
autor: pANpawiAN
dostał strzała i już!
wbita do środka obręcz, może chłodnica..?!
anyway - strzał moim zdaniam na bank

...chyba że "przewrócił się w garażu", albo "upadł podczas tankowania" :D

Post: 11 czerwca 2009, 22:41
autor: synek
od zwykłej przewrotki kolektory tak się nie wginają...

Post: 11 czerwca 2009, 23:38
autor: Hoffman
No na szczęście nie jest to moto kupiony od starszego pana, pierwszego właściciela :D jak większość na allegro. Ale skoro to nie jest normalne (tak jak przypuszczałem), to trzeba się będzie tym zająć. Na początek odsysanie wgniotu, a jak coś kasy wpadnie to może jakiś wydech po całości.

Dzięki

[EDIT]
Zna ktoś odpowiedź na pierwsze pytanie?

Post: 12 czerwca 2009, 00:13
autor: Luki213
wpisz sobie na youtube.pl tam koles nawet filmik nakrecil jak sie przestawia ale nie wiem czy akurat przebieg :/

Post: 12 czerwca 2009, 00:46
autor: makanaky
kurcze kolego mialem 954 amerykańca i było w nim możliwe przełaczanie przebiegu z mil na km, tylko że za Chiny Ludowe nie pamietam jak sie to robiło. Spróbuj przytrzymać dłużej przycisk zmiany prędkościomierza. O ile mnie pamieć nie myli to powinno się przełaczyć wszystko na km.

Post: 12 czerwca 2009, 16:47
autor: RudiszRR
1.Przebieg mozna przestawiac, pokombinuj bo tez nie pamietam ale jest to mozliwe.
2. Kolektor ma byc rowny tu wgniecenie jest rownomierne wiec pewnie dostal strzala w przod lagi podgielo i opona trafila w kolektor. Moim zdaniem nie baw sie w prostowanie tylko zmien ta przednia czesc na cala.

Post: 12 czerwca 2009, 18:26
autor: Hoffman
Jeśli dostałby aż takiego strzała, to nie ma szans, aby rama na tym nie ucierpiała (nawet się zrymowało - YO). Tymczasem wszystko proste (chyba, że ktoś się pieścił z wymianą ramy, w co wątpię). A prostowanie kolektora to oczywiście tymczasowy zabieg do czasu wymiany na oryginał albo jakiś aftermarket.
Z tymi zegarami kombinowałem i nie bardzo wiem, co jeszcze mogę zrobić. Może restart jakiś przy pomocy zworki? Czy to tylko w przypadku jakichs problemów z elektroniką? Coś czytałem, ale jakoś niewiele mi z tego w głowie zostało.

Przytrzymanie dłużej przycisku od zmiany km/h na mph tylko wyłącza opcję wyświetlania chwilowego zużycia paliwa. Inne kombinacje resetują przebiegi dzienne A i B.

Dzisiaj chlasnę "Carbon Can & Co." jakieś 15cm i zobaczę jak bardzo się dźwięk poprawi :) Może uda się wrzucić porównanie na jutuba.

Pozdro

Post: 13 czerwca 2009, 00:16
autor: pANpawiAN
pewnie że jest "szansa by rama nie ucierpiała" ;)
energia róxnie się rozkłada i nie zawsze rama przyjmuje najwięcej, uszkodzzenie ramy to już totalna mogiła...
Njapewniej ladżury się pogięły, może mocowanie osi poszło i kołem dostał kolektor, chociaż to takie miejsce że i chłodnica mogła się wgryźć (sam mam podobne, tyle że malutkie wgniecenie od chłodnicy właśnie)
Ja poszukałbym jakiegoś kolektora z rozbitka na aledrogo.

Post: 13 czerwca 2009, 00:33
autor: Hoffman
Dzięki, ale myślę, że nie ma sensu drążyć i dramatyzować. Może coś mu się stało, może nie. Tak już ma i nic z tym teraz nie zrobię. Trzeba się zastanowić nad usunięciem wady a nie gdybać i wymyślać w jaki sposób mogła powstać. Temat wgniotki zamknięty, teraz sprawa zegarów. Przesrane przebieg w milach, niby prosto policzyć, ale po co wracać do jakichś średniowiecznych metod?
Powtórzę pytanie:

Czy ktoś zna sposób na przestawienie przebiegu całkowitego ODO z mil na kilometry?

Jakaś sekwencja przycisków jest, czas ich przytrzymania? Master reset jakiś, czy mam sobie poprawić mazakiem? :P

Pozdro

Post: 15 czerwca 2009, 23:47
autor: RobAk_CbR
Witam
Też drążyłem temat zmiany przebiegu z mil na kilometry i z tego co się dowiedziałem jeżeli masz anglika żadną kombinacją przycisków tego nie zrobisz... i o innych sposobach też nie słyszałem. :/