Strona 1 z 1

Hałasujący silnik

Post: 28 lipca 2019, 00:18
autor: kocorka
Witam, czy może ktoś jest w stanie określić czy to panewka?
https://www.youtube.com/watch?v=FL5u5X9 ... e=youtu.be
https://youtu.be/V_1cxHalPo4

Re: Hałasujący silnik

Post: 28 lipca 2019, 17:55
autor: Patryk_
eh te niezawodny hondy :P

Re: Hałasujący silnik

Post: 30 lipca 2019, 14:46
autor: PowWow1983
Jak wciskasz sprzęgło to cichnie? Jaki mwsz napinacz - mechaniczny, czy hondowski automat? No i czy halasuje tak na rozgrzanym, czy powiedzmy świeżo odpalonym. Zlej troche oleju prze lignine i zobacz, czy nie masz opiłków, drobin metalu. Jak sa to panewki. Ile masz tam przebiegu i jak dlugo Ty tym motocyklem jezdzisz.

Na słuch to może być od kosza sprzęgłowego, rozrządu do panewek.

Moja pierwsza klekotała podobnie i był to kosz, po wcisnieciu i trzymaniu sprzęgła cichła.
Rozrzad też może, ale jak hałasuje jak spada z obrotów.

Proszę poprawcie jak sie mylę.

Taki rzekot to ja bym do mechanika odstawił.

Wysłane z mojego ANE-LX1 przy użyciu Tapatalka

Re: Hałasujący silnik

Post: 30 lipca 2019, 20:33
autor: kocorka
Halasuje od odpalenia bez różnicy czy rozgrzany czy zimny. Wciskając sprzęgło nic się nie zmienia. łańcuch napięty luzy zaworowe w normie. Jest to dziwny dźwięk jak sie jedzie i schodzi z obrotów ro tyrkocze jakby coś luzno latalo. obstawiam sworzen tloka albo sprezyna zaworowa. Dzwiek z okolic srodka cylindra.

Re: Hałasujący silnik

Post: 30 lipca 2019, 20:58
autor: PowWow1983
Sprawdź, czy nie masz nic w oleju. Panewki warczą po rozgrzaniu.

Wysłane z mojego ANE-LX1 przy użyciu Tapatalka

Re: Hałasujący silnik

Post: 31 lipca 2019, 12:15
autor: PowWow1983
Sprawdz tez co piszą w poscie o dziwnych dzwiekach Bartuszka pisze o swojej sc33.

Wysłane z mojego ANE-LX1 przy użyciu Tapatalka

Re: Hałasujący silnik

Post: 31 lipca 2019, 19:36
autor: Patryk_
panewy na bank, zawsze wszyscy a moze rozrząd a może zawory a wychodzi że jednak panewka :D w oleju nic nie zobaczysz raczej, rozwal filtr i zobacz co na nim jest i sprawdź śrubokrętem te panewki zamiast robić sobie nadzieje na forum

Re: Hałasujący silnik

Post: 01 października 2019, 22:23
autor: kocorka
Witam ponownie silnik rozebrany i moje przypuszczenia sprawdziły się. Sworzeń na 3 cylindrze pęknięty na pół. Pęknięty sworzeń porysował piastę w której jest osadzony w tłoku. Teraz pytanie czy warto bawić się w naprawę? Trzeba by wymienić tłok raczej. Panewki w bdb stanie 1 cylinder ma małe 2 ryski. Ciśnie równe na każdym cylindrze po 11bar.

Re: Hałasujący silnik

Post: 02 października 2019, 11:27
autor: toper-utl
Masz kilka możliwości, robić ten, kupić uzywany silnik lub sprzedać całą uszkodzoną maszyne.
Inny silnik to mega ryzyko w przypadku 954, głównie ze względu na niska trwałośc gładzi cylindrowych i skrzyni, jesli u ciebie są tylko małe ryski to szedł bym w naprawe tego co masz.
Nowy tłok, sworzen, pierscienie i zabezpieczenia to koszt 1500 pln w ASO, dojdą jeszcze oczywiście uszczelki, ale jesli twój silnik był w dobrej kondycji to w tej cenie nie znajdziesz nic lepszego. Jak będziesz to sam składał to w 2.000 powinienies sie zmieścić, najpewniej w ASO przy takim zakupie dadzą ci jakiś rabat...
Możesz oczywiście kupić używany tłok + nowe pierścienie i nowy sworzeń, zawsze pare groszy zostanie, jeśli używany tłok będzie trzymał wymiary to będzie to chodziło elegancko.
Jak możesz to wrzuć zdjęcie tego pękniętnego sworznia i rys na gładzi cylindra. Ile ten silnik ma najechane ?

Re: Hałasujący silnik

Post: 17 października 2019, 22:50
autor: kocorka
Jedyna sensowna opcja to używany tłok tylko czy będzie pasował do cylindrów wymiarem...
Raczej wstawię inny piec...


https://we.tl/t-E1CAtondfW

Re: Hałasujący silnik

Post: 18 października 2019, 00:11
autor: toper-utl
Każdy nominalny tłok będzie pasował, w serwisowce sa podane tolerancję wymiarów, tłoki raczej rzadko się zużywają. Gładzie w twoim silniku jak na 954 wyglądają naprawdę dobrze i ciężko będzie Ci kupić silnik w podobnym (Tak dobrym) stanie.

Re: Hałasujący silnik

Post: 18 października 2019, 09:09
autor: AdamSsS
Wymień tłok i będzie dobrze ale wpierw zwymiaruj cylinder tłok zmierz pierścienie.
ZWAŻ stary tłok i nowy oraz wszystkei pozostałe w raz z korbami. Musza mieć jednakową masę. i będzie jeździć :)