Dzisiaj jest 18 kwietnia 2024, 19:50

FORUM.FIREBLADE.PL

Forum miłośników Hondy FireBlade CBR1000RR-R | CBR1000RR | CBR954RR | CBR929RR | CBR900RR | SC82 | SC77 | SC59 | SC57 | SC50 | SC44 | SC33 | SC28

Gaśnie po rozgrzaniu

nie odpala na ciepłym silniku

Tematy dotyczące usterek lub awarii Hondy Fireblade CBR954RR SC50 2002-2003

Moderatorzy: maciekx, Tytus

 
Posty: 7
Rejestracja: 26 kwietnia 2019, 02:42
Motocykl: CBR 954
Rok produkcji: 2002

Gaśnie po rozgrzaniu

Post » 26 kwietnia 2019, 08:47

Witam,
Na zimnym silniku normalnie odpala i chodzi, po osiągnięciu ok 100C gaśnie, normalnie kręci jednak nie odpala.
Po ostygnięciu do ok 60-70C znowu odpala i działa znowu do ok 100C.
Wyregulowałem zawory, wymieniłem aku, sprawdziłem regulator, wymieniłem czujnik wałka i impulsator i już sam nie wiem co jeszcze mogę zrobić.
Mechanik twierdzi że, pewnie tłok puchnie i trzeba pieca szukać. Czy to możliwe? Macie jakieś pomysły?

Awatar użytkownika
 
Posty: 670
Rejestracja: 01 października 2011, 08:51
Lokalizacja: Śląsk Bytom
Pochwały: 10
Motocykl: 1000rr sc57a
Rok produkcji: 4

Re: Gaśnie po rozgrzaniu

Post » 26 kwietnia 2019, 10:06

Jak by tłok spuchł to by rozrusznik nie nakręcił
Jeśli mechanik dał Dobra ja radę to zmień odrazu mechanika .
Tłok puchnie czyli powiększa swoją objętość , czyli staje się szerszy wyższy , czyli nie mieści się w cylinderze w którym już jest .
Może alternator zaliczać przebicie i robić coś dziwnego w instalacji , ja bym chyba jeszcze po rozgrzaniu w momencie nie oddalania wypiął regulator napiecia i zobaczył

 
Posty: 1036
Rejestracja: 24 kwietnia 2008, 21:04
Lokalizacja: Łódź
Pochwały: 43
Motocykl: SC33
Rok produkcji: 99

Re: Gaśnie po rozgrzaniu

Post » 28 kwietnia 2019, 12:29

Sprawdz MAP Sensor, oraz regulator ciśnienia paliwa. Te dwie rzeczy dość często powodują tego typu problemy.

 
Posty: 7
Rejestracja: 26 kwietnia 2019, 02:42
Motocykl: CBR 954
Rok produkcji: 2002

Re: Gaśnie po rozgrzaniu

Post » 29 kwietnia 2019, 14:51

Odebrałem moto od mechanika i widzę że po rozgrzaniu obroty spadają do ok 1k i przy wysprzęgleniu potrafi zgasnąć, ale jak się trzyma z lekkim gazem to nie zgaśnie.
Moto nie dymi, ale zastanawia mnie czy normalne jest to, że po odkręceniu korka oleju trochę z niego dmucha, czy to już pierścienie może nie trzymają?
Nagrałem krótki filmik jak to wygląda.

 
Posty: 660
Rejestracja: 13 sierpnia 2013, 11:00
Lokalizacja: Tarnów
Pochwały: 20
Motocykl: CBR1100XX
Rok produkcji: 2001

Re: Gaśnie po rozgrzaniu

Post » 30 kwietnia 2019, 09:56

On ledwo ci kręci.
Po drugie wymień czujnik położenia wału oraz wystrój przepustnice bo ewidentnie są za bardzo zamknięte.

 
Posty: 1036
Rejestracja: 24 kwietnia 2008, 21:04
Lokalizacja: Łódź
Pochwały: 43
Motocykl: SC33
Rok produkcji: 99

Re: Gaśnie po rozgrzaniu

Post » 01 maja 2019, 09:41

Adam, czujnik wału już wymienił - patrz pierwszy post. Regulacja przepustnic (wg mnie) tu tez nic nie da.
Tak jak pisałem wyżej, sprawdź map sensor i regulator ciśnienia paliwa. Jak już maszyna była u mechanika - mogłeś poprosić o zmierzenie ciśnienia sprężania na cylindrach, 954 niestety mają tendencje do niszczenia gładzi cylindrów i po większym przebiegu tracą ciśnienie.

Awatar użytkownika
 
Posty: 670
Rejestracja: 01 października 2011, 08:51
Lokalizacja: Śląsk Bytom
Pochwały: 10
Motocykl: 1000rr sc57a
Rok produkcji: 4

Re: Gaśnie po rozgrzaniu

Post » 01 maja 2019, 10:40

A spróbuj na popych to odpalić jak sam nie pali
Czyjnjik ciśnienia paliwa , wydaje mi się że jak wyłączy zapłon i załączy to pompa i tak dobije paliwa

 
Posty: 7
Rejestracja: 26 kwietnia 2019, 02:42
Motocykl: CBR 954
Rok produkcji: 2002

Re: Gaśnie po rozgrzaniu

Post » 01 maja 2019, 23:51

AdamSsS pisze:On ledwo ci kręci.
Po drugie wymień czujnik położenia wału oraz wystrój przepustnice bo ewidentnie są za bardzo zamknięte.


Co masz na myśli z „ledwo kręci” rozrusznik? Co do czujnika wału to już wymieniałem.

Mechanika prosiłem żeby kompresje zmierzył zwłaszcza, że świece wymieniał, ale uznał, że to nie potrzebne i tego nie zrobił :) Zacznę od zmierzenia kompresji na zimnym i ciepłym silniku i zobaczymy. Z odpalaniem na pych jutro spróbuje i dam znać jak wyszło. W następnej kolejności map sensor i regulator ciśnienia paliwa, chociaż ten ostatni ciężko dostać. Dzięki

 
Posty: 1036
Rejestracja: 24 kwietnia 2008, 21:04
Lokalizacja: Łódź
Pochwały: 43
Motocykl: SC33
Rok produkcji: 99

Re: Gaśnie po rozgrzaniu

Post » 02 maja 2019, 09:50

Regulator ciśnienia paliwa najłatwiej sprawdzic na okolicznosc przecieku paliwa przez króciec podciśnienia. Jeśli znasz angielski to na poniższym filmiku masz to całkiem klarownie wyjaśnione.
Generalnie, jeśli paliwo kapie z króćca podciśnienia to membrana w regulatorze jest uszkodzona i należy go wymienić. .
https://www.youtube.com/watch?v=wdo5b-vs3BM

 
Posty: 7
Rejestracja: 26 kwietnia 2019, 02:42
Motocykl: CBR 954
Rok produkcji: 2002

Re: Gaśnie po rozgrzaniu

Post » 06 maja 2019, 12:20

Na pych też bardzo ciężko pali jak jest ciepły, ale po wielu próbach przy zepchnięciu ze sporej górki w końcu udało się odpalić przy ok. 95C. Dzisiaj moto pojechało na pomiar kompresji, to zobaczymy czy to przez to.

 
Posty: 7
Rejestracja: 26 kwietnia 2019, 02:42
Motocykl: CBR 954
Rok produkcji: 2002

Re: Gaśnie po rozgrzaniu

Post » 10 maja 2019, 11:00

Zmierzona kompresja:
1 cyl 13,5
2 cyl 7
3 cyl 13,5
4 cyl 12,5

Wygląda na to że musze poszukać sobie silnika, ciekawe tylko dlaczego tylko jeden cylinder jest rozwalony,

 
Posty: 1036
Rejestracja: 24 kwietnia 2008, 21:04
Lokalizacja: Łódź
Pochwały: 43
Motocykl: SC33
Rok produkcji: 99

Re: Gaśnie po rozgrzaniu

Post » 10 maja 2019, 12:15

W pierwszym poście pisałeś, że zawory były regulowane - może któryś był podparty (zero luzu) i troszku upaliło gniazdo ?...
Jeśli głowica jest ok i gniazda zaworowe nie są wypalone to pewnie rysy na gładzi są winne niskiej kompresji na tym garnku... Czemu akurat tylko ten jeden - Bóg wie,,, ale kontrolnie zdejmij głowice i luknij jak to wygląda w środku,, może tylko głowica jest dojechana.
Szkoda, że ci się tak trafiło... niestety szukanie sprawnego silnika do 954 to jak znalezienie 40-letniej dziewicy..... ale trzymam kciuki.
Oczywiiście możesz pokusić się o naprawę tego co masz, gładzie alusilowe można szlifować (należy pamiętać o specjalnym ich honowaniu aby "odkryć" kryształy krzemu zawarte w stopie), ale będziesz musiał zakupić nadwymiarowe tłoki, pierscienie + uszczelki i pewnie jeszcze coś wyjdzie po drodze.... Raczej niezbt tania opcja i dodatkowo wymaga dobrego fachury do ogarnięcia tego.
Nadwymiarowe tłoki są w ofercie ASO hondy, nie wiem ile kosztują w Polsce, w USA to koszt około 400 pln/szt + 120 pln za komplet pierscieni na jeden cylinder. Czyli w sumie lekko ponad 2kpln za same tłoki z pierscieniami + szlif + uszczelka pod głowice i planowanie głowice + pozstałe uszczelki i płyny. Nadwymiar z ASO jest tylko jeden +0,25mm, więc też jest pytanie czy szlif tak niewielkiej ilości materiału wystarczy aby pozbyc sie ewentualnych rys. Sa również dostępne tłoki aftermarketowe - np WISECO, w tym przypadku można uzyskać większy nadwymiar - 76 mm, czyli o 1mm wiecej niż fabryczne 75mm, co bez problemu powinno wystarczyc na "przeskoczenie" rys. Dodatkowo na Wiseco będziesz mógł mieć większe sprężanie - nawet do 13,5:1 zamiast fabrycznych 11,5:1, a co za tym idzie nieco wiecej mocy.

Następna

Wróć do Usterki/awarie (CBR954RR SC50)

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 4 gości