Dzisiaj jest 19 kwietnia 2024, 00:44

FORUM.FIREBLADE.PL

Forum miłośników Hondy FireBlade CBR1000RR-R | CBR1000RR | CBR954RR | CBR929RR | CBR900RR | SC82 | SC77 | SC59 | SC57 | SC50 | SC44 | SC33 | SC28

Czy aby wyjąć tłoki trzeba rozbierać cały silnik?

Czy wystarczy misa + głowica?

Tematy dotyczące usterek lub awarii Hondy Fireblade CBR954RR SC50 2002-2003

Moderatorzy: maciekx, Tytus

 
Posty: 43
Rejestracja: 09 października 2016, 18:26
Motocykl: CBR 954 RR
Rok produkcji: 2002

Czy aby wyjąć tłoki trzeba rozbierać cały silnik?

Post » 18 października 2016, 01:24

Witajcie. Mam przedmuchy na silniku. Czym cieplejszy tym mocniej wali z odmy olej i para o zapachu paliwa. Silnik gorący już nie odpala.
Próbuję to uratować. Chciałbym zdemontować rozrząd. Zdjąć głowicę. Odkręcić misę, potem pokrywy stopy i wyjąć tłoki z korbowodami do góry.

Potem sprawdzę stan tulei cylindrów, ich wymiary i pomyślę czy jest sens próbować to remontować czy kupić inny silnik.
Pytanie jest takie, czy może mnie spotkać jakiś problem czy bez problemu tłoki z korbami wyjdą?

 
Posty: 262
Rejestracja: 23 lipca 2015, 09:51
Pochwały: 3
Motocykl: CBR 900 sc33
Rok produkcji: 1998

Re: Czy aby wyjąć tłoki trzeba rozbierać cały silnik?

Post » 18 października 2016, 05:59

Wyjmiesz bez problemu tylko najpierw rozpolow kartery :mrgreen:

PostTen post został usunięty przez lukaszooo 18 października 2016, 06:00.

Awatar użytkownika
 
Posty: 1546
Rejestracja: 18 maja 2011, 20:50
Lokalizacja: Mrągowo
Pochwały: 20
Motocykl: 929 -> GSX-R 1000 k5
Rok produkcji: 2005

Re: Czy aby wyjąć tłoki trzeba rozbierać cały silnik?

Post » 18 października 2016, 08:04

źle to wróży identyczny objaw miał mój kumpel w R1 odmą waliło olej okazało się że dwie tuleje cylindrów pękniete

 
Posty: 43
Rejestracja: 09 października 2016, 18:26
Motocykl: CBR 954 RR
Rok produkcji: 2002

Re: Czy aby wyjąć tłoki trzeba rozbierać cały silnik?

Post » 18 października 2016, 10:36

lukaszooo pisze:Wyjmiesz bez problemu tylko najpierw rozpolow kartery :mrgreen:


No własnie nie chce rozpoławiać karterów. Chce odkręcić stopy korbowodów od strony miski i zdjąć głowicę. I wyjąć tłoki do góry bez rozłupywania karterów

Awatar użytkownika
 
Posty: 1546
Rejestracja: 18 maja 2011, 20:50
Lokalizacja: Mrągowo
Pochwały: 20
Motocykl: 929 -> GSX-R 1000 k5
Rok produkcji: 2005

Re: Czy aby wyjąć tłoki trzeba rozbierać cały silnik?

Post » 18 października 2016, 14:18

z tego co patrze to chyba nie obejdzie sie bez rozpołowienia silnika bo chyba po zdjeciu miski nie dasz rady odkręcić stopek korbowodów
sam zobacz ale słabo widac a ja osobiscie nigdy nie rozbierałem silnika 954
Załączniki
miska 954.JPG

 
Posty: 538
Rejestracja: 19 marca 2013, 21:09
Lokalizacja: gdańsk
Pochwały: 7
Motocykl: sc33,f4i,
Rok produkcji: 1999

Re: Czy aby wyjąć tłoki trzeba rozbierać cały silnik?

Post » 18 października 2016, 19:15

Nie rozkręcisz stopek korbowodowych bez rozpoławiania.A inna sprawa,po co chcesz wyjąć tłoki ? myślisz że założysz nowe pierscienie i to będzie jeździć ? Ja Ci proponuję szukać innego silnika, mogę się założyć że po zdjęciu głowicy już tłoków nie będziesz chciał wyciągać ...jak wali ci z odmy to nie będzie czego tam reanimować , zrób próbę olejową i wszystko będziesz miał jasne .

 
Posty: 43
Rejestracja: 09 października 2016, 18:26
Motocykl: CBR 954 RR
Rok produkcji: 2002

Re: Czy aby wyjąć tłoki trzeba rozbierać cały silnik?

Post » 18 października 2016, 22:16

No nie ma sensu...

Obrazek

 
Posty: 43
Rejestracja: 09 października 2016, 18:26
Motocykl: CBR 954 RR
Rok produkcji: 2002

Re: Czy aby wyjąć tłoki trzeba rozbierać cały silnik?

Post » 19 października 2016, 00:01

Podjąłbym się może naprawy tego. Wymiany karterów i przekładki tego co mam ale ie mogę doczytać o co chodzi z tymi panewkami... Czy zakładając mój cały kompletny wał do nowych karterów panewki mogę przełożyć ze starego silnika czy mają byc dobrane pod nowy karter?

 
Posty: 538
Rejestracja: 19 marca 2013, 21:09
Lokalizacja: gdańsk
Pochwały: 7
Motocykl: sc33,f4i,
Rok produkcji: 1999

Re: Czy aby wyjąć tłoki trzeba rozbierać cały silnik?

Post » 19 października 2016, 09:11

Panewki głowne musisz mieć nowe a i tak dlugo na tym nie pojeździsz ,szukaj pieca , zdzwoń do chłopaków z linka i zamów sobie piec do 954 , znają się na rzeczy i kupę lat tymi silnikami handlują , i wała CI nie wykręcą bo znają te sprzęty lepiej od konstruktora :-P

http://allegro.pl/honda-cbr-954rr-954-r ... 16143.html

 
Posty: 928
Rejestracja: 13 lutego 2011, 15:44
Lokalizacja: Żory
Pochwały: 22
Motocykl: Cbr 900rr
Rok produkcji: 1999

Re: Czy aby wyjąć tłoki trzeba rozbierać cały silnik?

Post » 19 października 2016, 11:02

Te Gdanszczanin. odbierz ten telefon!!! chyba ze sie boisz?:)

 
Posty: 538
Rejestracja: 19 marca 2013, 21:09
Lokalizacja: gdańsk
Pochwały: 7
Motocykl: sc33,f4i,
Rok produkcji: 1999

Re: Czy aby wyjąć tłoki trzeba rozbierać cały silnik?

Post » 19 października 2016, 13:48

roksc33 pisze:Te Gdanszczanin. odbierz ten telefon!!! chyba ze sie boisz?:)

oddzwaniałem nie odebrałeś :-P


Wróć do Usterki/awarie (CBR954RR SC50)

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 3 gości