» 26 marca 2017, 13:35
W kazdej skrzyni motocyklowej musi byc atomat bo nie mamy możliwości wybrania biegu który nam pasuje tak jak w aucie tylko musimy zmieniać biegi kolejno według schematu. Mocno upraszczając całą konstrukcje w starych motocyklach takich jak MZ, JAWA itp automat to była blacha z wyciętym labiryntem, przesuwając blachę przesuwaliśmy na bok wodziki które przesuwały koła zębate przesuwne i zmieniały prędkość obrotową wałka zdawczego, wadą tej konstrukcji była delikatność automatu który lubił się wygiąć lub nabrać luzów. W dzisiejszych motocyklach automat to wałek z wyciętym labiryntem i według konstruktorów takie rozwiązanie eliminuje problem wygięcia i luzów.
Co by nie było uszkodzone to i tak 70% fachowców wymienia kompletne skrzynie bo niektórych szczegółów które są bardzo istotne np pochylenie ścianki kłów nie da sie zweryfikować "na oko" i tylko profesjonalne zakłady są w stanie to wykonać.