Dzisiaj jest 12 maja 2024, 16:57

FORUM.FIREBLADE.PL

Forum miłośników Hondy FireBlade CBR1000RR-R | CBR1000RR | CBR954RR | CBR929RR | CBR900RR | SC82 | SC77 | SC59 | SC57 | SC50 | SC44 | SC33 | SC28

gotuje mi sie moja CBR-KA

Tematy dotyczące usterek lub awarii Hondy Fireblade CBR954RR SC50 2002-2003

Moderatorzy: maciekx, Tytus

 
Posty: 812
Rejestracja: 07 grudnia 2007, 22:29
Lokalizacja: Opole Lub
Pochwały: 1
Motocykl: r1, drz 400
Rok produkcji: 0

Post » 21 marca 2008, 16:17

panowie a jak zmienic plyn chlodniczy? musze caly wymianiac jesli tak to jak to zrobic w 929 czy wystarczy ze doleje jakiegos innego? no i jak sprawdzac na stopce jak jest czy na prosto. ogolnie to tam jest spory pojemnik ale te kreski lower i ta 2 sa dosc nisko ;| ps no i mi troche odlazla farba z chlodnicy ale to chyba norma bo sie utlenia itp cos takiego a myslalem na poczatku ze moze dziurawa:(

 
Posty: 7
Rejestracja: 10 października 2007, 22:27
Lokalizacja: KATOWICE
Motocykl: CBR954RR
Rok produkcji: 0

Post » 21 marca 2008, 19:31

Pamietaj jeżeli nie wiesz co masz w układzie za płyn lepiej wymien cały,nigdy nie wiadomo co tam ktoś wczesniej nalał. Odkrec sobie korek z chłodnicy i odkręc sobie waż w najniższym punkcie,najlepiej przy termostacie. Jak i poziom oleju tak i płynu sprawdzaj jak masz sprzeta prosto.

 
Posty: 42
Rejestracja: 02 marca 2008, 19:49
Lokalizacja: Chełm
Motocykl: 1000RR
Rok produkcji: 2006

Post » 10 kwietnia 2008, 20:56

Witam tez mam problem z moja 954......motor na prawie kazdych swiatlach lapie temp ok 100stopni !!!! :shock: jak dojdzie do 103 to wiatrak sie zalacza i jest ok...ale jak sie wylaczy to znowu sie grzeje i tak w kolko :? ........ jak sie ruszy i jedzie ok 60km/h to temperatura stopniowo spada......myslalem ze to wina plynu.....zmienilem plyn i dalej to samo.....nie wiem co jest grane...wszystkie przewody sa ok....podokrecane nie ciekna.....jakies pomysly?

Awatar użytkownika
 
Posty: 167
Rejestracja: 15 grudnia 2007, 20:16
Lokalizacja: Warszawa.
Motocykl: R1 Rn09
Rok produkcji: 2003

Post » 11 kwietnia 2008, 09:28

Może one tak mają bo mam to samo..
,,Nie ważne przy czym stoisz ale ważne jak tym jeździsz"

 
Posty: 42
Rejestracja: 02 marca 2008, 19:49
Lokalizacja: Chełm
Motocykl: 1000RR
Rok produkcji: 2006

Post » 11 kwietnia 2008, 20:03

Ja jutro moze bede kombinowal.....wyjme termostat...przeczyszcze chlodnice...moze cos pomoze!! :x

Awatar użytkownika
 
Posty: 33
Rejestracja: 13 kwietnia 2007, 20:12
Lokalizacja: Londyn
Motocykl: CBR 929
Rok produkcji: 0

Post » 12 kwietnia 2008, 10:55

Wątpię czy to coś pomoże, wydaje mi się że to normalne że się trochę grzeję na światłach, nie ma przecież prawię przepływu powietrza przez chłodnicę, ktora podczas jazdy jest przez nie chłodzona, tą właśnię rolę pełni wentylator co prawda załącza sie przy ok 103 stopni ale potem temp spada. Ja w swojej 929 mam dokładnie to samo, wiec myślę że to nie jest jakiś negatywny objaw, ale chętnie przeczytał bym opinię innych użytkownikow by mieć 100% pewność.

 
Posty: 42
Rejestracja: 02 marca 2008, 19:49
Lokalizacja: Chełm
Motocykl: 1000RR
Rok produkcji: 2006

Post » 12 kwietnia 2008, 15:15

No to jak tak ma byc to straszna kaszana.......mialem srada i bylo wszystko ok 85-90 stopni non stop.....w r1'nie tez ok 90 stopni max !!! w k3 prawie ciegle stoi na 85............a honda widze ze kaszana :evil:

 
Posty: 131
Rejestracja: 21 lutego 2008, 16:10
Lokalizacja: krasnysta
Pochwały: 4
Motocykl: cbr929
Rok produkcji: 0

Post » 13 kwietnia 2008, 10:21

jeśli temperatura płynu podczas jazdy dochodziłaby do 100 stopni to można się zastanowić nad wymianą termostatu. Na postoju silnik szczególnie w ciepłe dni oraz w cyklu miejskim gdzie nie ma tak dobrego chłodnego wiaterku błyskawicznie łapią so 110 stopni i to w większości przypadków nowych sportowych maszyn jest ok. Po pierwsze sami klienci wymusili większe moce i redukcję masy w motocyklach. Tak więc silnik litrowy, którego moc jest ok 160 KM jest bardzo obciążony termicznie i błyskawicznie się grzeje. Druga sprawa to redukcja masy moto dosłownie na wszystkim ! Zmniejsza się gabaryt chłodnicy oraz objętość płynu w układzie. Kiedyś w tarpanie 100 stopni to zatarcie silnika jak nic, bo większość zmotoryzowanych w prl-u jeździła na wodzie. Teraz temperatura wrzenia dobrego płynu zaczyna się od 130 stopni. Także zmieńmy przyzwyczajenia i przyzwyczajmy się do "wirujących wiatraków" na światłach, albo kupmy sobie gpz 500 z 87 roku. Tam jest taka chłodnia, że można bez wentylatora jechać. Na marginesie dodam, że trzeba czyścić wciśnięte pod ciśnieniem pędu powietrza zanieczyszczenie pomiędzy blaszki chłodni i te które są wtłoczone z pod przedniego koła. To obniża temp. To moja filozofia i doświadczenie. Szanuję wszystkich, którzy sądzą inaczej i mają swoje zdanie. Pluralizm opini jest tu jak najbardziej na miejscu. Pozdrawiam wszystkich miłośników ognistego ostrza !!!

[ Dodano: Nie Kwi 13, 2008 10:38 am ]
Przypomniałem sobie zabawną historię mojego brata. W jego TL 1000R miał lekko zdeformowane chłodnice po wypadku (takie były jak kupił) Wiadomo...70% moto w polsce jest po dzwonie i chłodnice ma z lekka pofałdowane. Na postoju wiatrak mu przyjemnie wiał gorącym powietrzem w upalne dni po pysiu i spyk-u, co podnosiło mu poziom adrenaliny :lol: Jakże szedł w zaparte i nie dał się przekonać, że tak ma być...no cóż kupił używki (dwie sztuki są w tym modelu) zabulił 1000 pln ! No i od tamtej pory ma ten sam przyjemny podmuch gorąca na światłach, i tą samą temp. 110 stopni, ale świadomość prostych chłodnic zmieniły sposób odczówania tej orzeźwiającej bryzy, która w przypadku TL-a dmie z obu wentylatorów po obu stronach motocykla ! On jest zadowolony, a ja zawsze umieram ze śmiechu gdy stoimy razem na światłach w upalne dni :mrgreen: Dodam jeszcze, że TL ma opcję podgrzewanego fotela kierowcy Tylny cylinder V-ki gotuje mu zawartość stringów dość intensywnie !! Hahahaha.... :lol:
kogut

 
Posty: 49
Rejestracja: 24 marca 2008, 23:00
Lokalizacja: Ireland
Motocykl: honda fireblade 919
Rok produkcji: 0

Post » 13 kwietnia 2008, 10:52

ja mialem kiedys tez taki problem wiatrak wlaczal sie przy 110 pytalem w serwisach mowili ze to normalne mimo porad zalozylem czujnik temperatury od ciezarowki :P i wentylator chodzi juz przy 75c max 95c do100 nie dochodzi wogole

 
Posty: 131
Rejestracja: 21 lutego 2008, 16:10
Lokalizacja: krasnysta
Pochwały: 4
Motocykl: cbr929
Rok produkcji: 0

Post » 13 kwietnia 2008, 12:59

O widzisz !! Wszystko da się zmodyfikować... a w Polsce to nawet więcej niż wszystko, hiehe... Dobry patent dla tych co czują dyskomfort gdy na wyświetlaczu jest 103 celsjusza. Będę doradzał silnym oponentom czujniki z ciężarówek. Oba światy są w korelacji... subkultura "trackerów" jest też hermetyczna i najczęściej rozumie motocyklistów. Pozdro także dla dzielnych ludzi "wysokich kabin" :wink:
kogut

 
Posty: 42
Rejestracja: 02 marca 2008, 19:49
Lokalizacja: Chełm
Motocykl: 1000RR
Rok produkcji: 2006

Post » 14 kwietnia 2008, 21:16

No to kolego napisz gdzie ten czujnik sie znajduje i z jakiej ciezarowki on jest ?? :shock: :lol:

 
Posty: 1
Rejestracja: 23 maja 2008, 18:06
Lokalizacja: Skierniew
Motocykl: CBR 900rr
Rok produkcji: 0

Post » 23 maja 2008, 18:33

Witam Panowie mam podobny problem z plynem chlodniczym. Tylko ze mi odczas jazdy sie cos takiego stalo wywalilo mi plyn . Po odkrecenu obudowy nie swierdzilem zadnego wcieku z przewodow ani z pod korka ,ale odkrecilem korek od oleju i okazlo sie ze olej ma kolor mleczny to jest chyba cos nie tak tylko z czym?? Mam czarne mysli ze to uszczelka pod glowica? tylko sie zastanawam co jest tego pzyczyna bo motor ma przejechane 6,500 kilometrow jest z 2003 roku i to jest autentyczny przebieg. Mozecie cos powiedziec na ten temat??
Truki

PoprzedniaNastępna

Wróć do Usterki/awarie (CBR954RR SC50)

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 4 gości