Dzisiaj jest 04 czerwca 2025, 06:48

FORUM.FIREBLADE.PL

Forum miłośników Hondy FireBlade CBR1000RR-R | CBR1000RR | CBR954RR | CBR929RR | CBR900RR | SC82 | SC77 | SC59 | SC57 | SC50 | SC44 | SC33 | SC28

[kupię] silnik lub skrzynię biegów do 954, SC50

Tematy dotyczące usterek lub awarii Hondy Fireblade CBR954RR SC50 2002-2003

Moderatorzy: maciekx, Tytus

 
Posty: 13
Rejestracja: 19 czerwca 2009, 07:26
Lokalizacja: Wieliczka
Motocykl: CBR 954
Rok produkcji: 2002

[kupię] silnik lub skrzynię biegów do 954, SC50

Post » 19 kwietnia 2010, 08:58

Jak w temacie. Poszukuję silnika w dobrym stanie lub skrzyni biegów do 954. Czasami mam problem z włożeniem 2-go biegu (wskakuje luz zamiast dwójki) i chciałbym być przygotowany jakby się skrzynia posypała. Dzieje się to czasami, ale lubię jak wszystko działa na 100%.

Wszystko zaczęło się od zmiany oleju. Przed zimą zmieniłem olej i filtr. Nie wiedziałem jaki był zalany. Moto nie bierze oleju i ma na liczniku 20000km. Postanowiłem kupić przyzwoity olej Motul 10W40 półsyntetyk. Wydawało mi się, że wybór jest dobry. Już po pierwszych jazdach wiosennych stwierdziłem, że pojawił się problem z drugim biegiem opisany powyżej. W poprzednim sezonie występował baaardzo sporadycznie, a teraz jest częstszy. Bezspornym jest, że skrzynia nie jest w super stanie
Pytania:
1. Czy jest możliwe, że poprzedni olej był gęstszy np. 15W40, 15W50 i zmiana na rzadszy spowodowała nasilenie się problemu?
2. Co polecacie zrobić? Zmiana oleju na gęstszy czy od razu naprawa skrzyni, a jeśli tak to w jakiej formie? Czy zakup nowych części do naprawy ma sens jakościowo-finansowy?
------------
pzdr
policho

Awatar użytkownika
 
Posty: 63
Rejestracja: 05 marca 2010, 02:53
Lokalizacja: Kraków
Pochwały: 1
Motocykl: cbr929
Rok produkcji: 2000

Post » 19 kwietnia 2010, 09:25

policho pisze:Postanowiłem kupić przyzwoity olej ... półsyntetyk.

no tu chyba sam sobie przeczysz. Nie lej rzepaku do bladego ;-)

A jeżeli ciężko ci włożyć bieg albo wskakuje luz to możesz mieć wyrąbany ten wybierak czy jak się to nazywa (ten wałek co ma te wyżłobienia na wodziki). a to możesz spokojnie bokiem wyciągnąć z tego co się orientuje, bez rozbierania silnika w drobny mak. tak samo wodziki możesz wyciągnąć. I myśle że jak to zrobisz to może ujawni się kłopot. Bo tryby jak by były wyrąbane to by był taki problem że by wyskakiwały biegi lub dany bieg.
Będe rozbierał w 954 skrzynie niedługo więc upewnie się czy jak w innych moto można to wyciągnąć bokiem.
Olej to to nie będzie.

 
Posty: 13
Rejestracja: 19 czerwca 2009, 07:26
Lokalizacja: Wieliczka
Motocykl: CBR 954
Rok produkcji: 2002

Post » 19 kwietnia 2010, 09:47

ryjek pisze:policho napisał/a:
Postanowiłem kupić przyzwoity olej ... półsyntetyk.

no tu chyba sam sobie przeczysz. Nie lej rzepaku do bladego ;-)

To też napisałem przyzwoity. Miałem wybór gorszy mineralny lub lepszy syntetyk, więc wybrałem "złoty" środek, zwłaszcza że jest to marka generalnie polecana.

Aż się dziwię, że nie można rozebrać silnika od dołu. Co temu przeszkadza? Przecież można wylać wszystkie płyny o obrócić moto na bok lub nawet do góry nogami.
------------
pzdr
policho

Awatar użytkownika
 
Posty: 63
Rejestracja: 05 marca 2010, 02:53
Lokalizacja: Kraków
Pochwały: 1
Motocykl: cbr929
Rok produkcji: 2000

Post » 20 kwietnia 2010, 00:11

żeby rozpołowic blok są dwie śruby pomiędzy tuleją 2 i 3 cylinrów.... czyli musisz ściągac głowicę.
no chyba że się myle

 
Posty: 13
Rejestracja: 19 czerwca 2009, 07:26
Lokalizacja: Wieliczka
Motocykl: CBR 954
Rok produkcji: 2002

Post » 20 kwietnia 2010, 07:53

Znalazłem informację, że nie trzeba ruszać głowicy przynajmniej w 929, ale to są bratnie silniki.
------------
pzdr
policho

 
Posty: 25
Rejestracja: 19 października 2009, 13:47
Lokalizacja: Czeladź
Motocykl: Honda CBR FireBlade 954 RR
Rok produkcji: 2003

Post » 20 kwietnia 2010, 15:44

nie jestem w 100% pewien ale chyba najlepiej jakbys wyciagnał caly silnik na stól, bo zeby dostac sie do skrzyni musisz go rozpolowic :/

 
Posty: 13
Rejestracja: 19 czerwca 2009, 07:26
Lokalizacja: Wieliczka
Motocykl: CBR 954
Rok produkcji: 2002

Post » 20 kwietnia 2010, 16:01

Z wyjmowaniem silnika to zobaczę na bieżąco jak będę się brał za robotę. Generalnie opinie są, że trzeba wyjąć.

Czy ktoś może mi podesłać wygląd uszkodzonej skrzyni, w której wyskakiwał 2-gi bieg? Mam kupić skrzynię na odległość, za daleko jest żeby jechać oglądnąć. Nawet nie wiem na co zwracać uwagę. O ile wodziki i ośkę po której chodzą można pomierzyć i wiadomo czy są zużyte, o tyle zębatki nie wiem czy z uszkodzoną dwójką wyglądają tak samo jak sprawne (tylko są równomiernie zużyte i na oko tego ni widać), czy są jakieś widoczne uszkodzenia i jeśli tak to jakie.
------------
pzdr
policho

 
Posty: 72
Rejestracja: 30 grudnia 2008, 06:04
Lokalizacja: sroda wlk
Pochwały: 1
Motocykl: cbr 929
Rok produkcji: 2000

Post » 20 kwietnia 2010, 19:06

foty
Załączniki
Transm4.jpg
f

Awatar użytkownika
 
Posty: 63
Rejestracja: 05 marca 2010, 02:53
Lokalizacja: Kraków
Pochwały: 1
Motocykl: cbr929
Rok produkcji: 2000

Post » 20 kwietnia 2010, 19:07

będe się brał jakoś za skrzynie w 954 to zrobie fotki :-)
tak w ogóle to kumplowi wypada czwórka więc może by się dało jedną na spółkę kupić, albo odkupić od ciebie tryba od 4 + ten drugi (tylko jeszcze nie wiem który).

 
Posty: 72
Rejestracja: 30 grudnia 2008, 06:04
Lokalizacja: sroda wlk
Pochwały: 1
Motocykl: cbr 929
Rok produkcji: 2000

f

Post » 20 kwietnia 2010, 19:08

foty

[ Dodano: Wto Kwi 20, 2010 7:27 pm ]
fotyy

[ Dodano: Wto Kwi 20, 2010 7:28 pm ]
fot

[ Dodano: Wto Kwi 20, 2010 7:30 pm ]
fff

[ Dodano: Wto Kwi 20, 2010 7:33 pm ]
fffff

[ Dodano: Wto Kwi 20, 2010 7:36 pm ]
fffffff
Załączniki
Transm1.jpg
foty
Motor-cerrado.jpg
725691332_1.jpg
Transm3.jpg
Transm2.jpg
yamaha-r6.jpg

 
Posty: 13
Rejestracja: 19 czerwca 2009, 07:26
Lokalizacja: Wieliczka
Motocykl: CBR 954
Rok produkcji: 2002

Post » 20 kwietnia 2010, 19:50

ryjek pisze:będe się brał jakoś za skrzynie w 954 to zrobie fotki :-)
tak w ogóle to kumplowi wypada czwórka więc może by się dało jedną na spółkę kupić, albo odkupić od ciebie tryba od 4 + ten drugi (tylko jeszcze nie wiem który).

W piątek powinienem mieć zdjęcia elementów skrzyni biegów, wtedy będę wiedział co jest warta i czy można się częściami podzielić.
woojtas, dzięki za zdjęcia uszkodzeń :ooo: , wiele mi to wyjaśnia na co zwracać uwagę przy kupowaniu.
------------
pzdr
policho

Awatar użytkownika
 
Posty: 63
Rejestracja: 05 marca 2010, 02:53
Lokalizacja: Kraków
Pochwały: 1
Motocykl: cbr929
Rok produkcji: 2000

Post » 21 kwietnia 2010, 02:10

woojtas czy żeby tryby wyciągnąć nie trzeba bloku rozpoławiać?
bo chyba wał jest na miejscu itp... ?

Następna

Wróć do Usterki/awarie (CBR954RR SC50)

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości