Dzisiaj jest 29 marca 2024, 16:30

FORUM.FIREBLADE.PL

Forum miłośników Hondy FireBlade CBR1000RR-R | CBR1000RR | CBR954RR | CBR929RR | CBR900RR | SC82 | SC77 | SC59 | SC57 | SC50 | SC44 | SC33 | SC28

SC59 bez SONDY LAMBDA ????

Tematy dotyczące modyfikacji i tunningu Hondy Fireblade CBR1000RR SC59 2008-2016

Moderatorzy: maciekx, Tytus

Awatar użytkownika
 
Posty: 43
Rejestracja: 02 grudnia 2012, 16:20
Lokalizacja: Warszawa
Motocykl:

SC59 bez SONDY LAMBDA ????

Post » 20 lutego 2013, 19:14

Poprzedni właściciel wyciągnął SONDE LAMBDA jak montował akcesoryjny wydech z tego co mi mówił do tego raczej nie da się jej założyć, Mam również serie ale wolał bym pozostać przy tym głośniejszym wydechu :D
Poprzedni właściciel uważa że na akcesoryjnym wydechu i wyjętej sondzie moto lepiej CENZURA! Dostaje bogatszą mieszankę do tego pięknie strzela z tłumika.

I tu pojawia się szereg pytań:
- Czy brak sondy niesie za sobą jakieś konsekwencje?
- Czy nie będzie uszczerbku na silniku?
- Czy komputer nie będzie wariował? błędy itd
- Czy trzeba jakoś go programować na nowo?
- I jak jest z tą mocą? bo podobno jest jej więcej skoro mieszanka bogatsza i chyba spalanie wzrośnie? tylko czy dużo bo koleś mówił że 15 litrów na 100 km raz spaliła mu tyle że jej nie oszczędzał :P

- Co radzicie zakładać sondę czy nie? Chyba że jest jakaś alternatywa?

Awatar użytkownika
 
Posty: 1896
Rejestracja: 19 lutego 2007, 14:56
Lokalizacja: Katowice
Pochwały: 10
Motocykl: CBR1000RR SC59 REPSOL C-ABS
Rok produkcji: 2009
Samochód: TYPE-R

Post » 20 lutego 2013, 19:42

jak nie masz zalozony eliminator sondy lambda to komputer bedzie wywalac blady ale raczej jak masz wydech sportowy to masz ta kostke zainstalowana... ogolnie nie slyszalem o negatywnych skutkach wywalenia sondy oprocz mozliwosci wiekszego spalania

Awatar użytkownika
 
Posty: 43
Rejestracja: 02 grudnia 2012, 16:20
Lokalizacja: Warszawa
Motocykl:

Post » 20 lutego 2013, 22:39

Przy przękręceniu kluczyka i odpaleniu moto żaden błąd mi sie nie pokazuje,
Za to dokładnie przyjrzałem się obydwu wydechom i trochę zgłupiałem w sportowym wydechu coś jest podpięte chyba sonda :ooo: za to w seryjnym wygląda jak by były miejsca na 2 sondy. Wrzucę fotki i powiedzcie mi co mam podpięte pod wydech????
Załączniki
IMG_0078.JPG
IMG_0069.JPG
IMG_0070.JPG
IMG_0079.JPG

Awatar użytkownika
 
Posty: 164
Rejestracja: 26 marca 2010, 23:16
Lokalizacja: kalisz
Pochwały: 1
Motocykl: FIREBLADE SC59
Rok produkcji: 2008

Post » 20 lutego 2013, 22:54

1-zdjecie linka zaworu egcv, 2,3 sonda lambda, 4 stary wydech z otworem do sondy, czyli wnioskuje ze sonda jest podlaczona

Awatar użytkownika
 
Posty: 43
Rejestracja: 02 grudnia 2012, 16:20
Lokalizacja: Warszawa
Motocykl:

Post » 21 lutego 2013, 12:15

Skoro do wydechu sonda jest podłączona to gdzie dalej idą te przewody do kostki? sprawdzę czy dalej jest wszystko podpięte, więc wygląda że nie mam podpiętej linki do zaworu exup, w sportowych wydechach chyba nie ma możliwości jej podpięcia z tego co zauważyłem u mnie i w internecie na zdjęciach, więc zawór nie jest ani otwarty ani zamknięty więc czy go coś zastępuje czy po prostu go nie ma czy jest to jakoś inaczej rozwiązane ??? Jakie są tego skutki??? W moim rozumowaniu zakłada się sportowy wydech po to by moto lepiej brzmiało i szybciej latało dostając parę koni.

 
Posty: 23
Rejestracja: 25 maja 2012, 00:27
Lokalizacja: podlasie
Motocykl:

Post » 21 lutego 2013, 16:19

Sama końcówka nie da Ci mocy, a czasem może nawet pogorszyć osiągi, ale za to nadrabia dzwiękiem. Aby dodać mocy trzeba wymienić cały ukłąd wydechowy, dołożyć power commander i zestroić. Jak głośnie buczy to wydaje Cie się, że lepiej jedzie, ale to nie koniecznie jest prawdą. Exap z tego co pamietam zakładany jest ze wzgledu na ekologie, ale myślę że też ze wzglębu na normy hałasu. Jadać w mieście na 3 bigu dopiero chyba po przekroczeniu 80km/h otwiera się exap co jest słyszalne po zmianie dzwięku.

 
Posty: 66
Rejestracja: 29 kwietnia 2011, 08:33
Lokalizacja: Biłgoraj
Pochwały: 3
Motocykl: CBR 929
Rok produkcji: 0

Post » 21 lutego 2013, 20:42

Jest dużo tematów dot. zaworu exup., a jest po to aby poprawić lepsze oddawanie mocy w dolnym przedziale obrotów silnika ( tak w skrócie, resztę można doczytać i nie pisać bzdur ;) ) Bez urazy...

 
Posty: 23
Rejestracja: 25 maja 2012, 00:27
Lokalizacja: podlasie
Motocykl:

Post » 21 lutego 2013, 21:09

jacek1, nie gniewam się ;)
Napisałem o własnych odczuciach co do exupa. :P

Awatar użytkownika
 
Posty: 164
Rejestracja: 26 marca 2010, 23:16
Lokalizacja: kalisz
Pochwały: 1
Motocykl: FIREBLADE SC59
Rok produkcji: 2008

Post » 23 lutego 2013, 18:20

wujek,te przewody od sondy ida do kostki ktora znajduje sie na lewej stonie ramy od wewnatrz patrz powyzej altka beda tam dwie kostki druga bodajze jest od czujnika stopki, jesli dobrze pamietam

Awatar użytkownika
 
Posty: 5
Rejestracja: 09 lutego 2013, 11:44
Lokalizacja: Ogrodzien
Motocykl:

Post » 23 lutego 2013, 19:36

Witam moja przyjechala z USA bez sondy fabrycznie :) ale ten wydech oryginalny to poprostu tragedia !!!! od razu wsadzilem caly uklad/wylot TYTANOWY, PC V , K&Na + strojenie hamownia na 167KM na kole i gdyby nie ten olej to byla by IGIELKA :) ale i tak jej nie oddam chyba ze za model 2014 ( mam nadzieje ze wyjdzie cos nowego) Pozdrawiam
3 x CBR

Awatar użytkownika
 
Posty: 43
Rejestracja: 02 grudnia 2012, 16:20
Lokalizacja: Warszawa
Motocykl:

Post » 06 marca 2013, 22:59

Pogoda dzisiaj była łaskawa 14 stopni więc miałem okazje się przejechać i nie odczułem aby moto miało słaby dół nie wiem czy ten motocykl ma cokolwiek słabego :P w prawdzie nie odkręcałem mu manetki bardzo gwałtownie gdyż gdy próbowałem cały czas zrywałem przyczepność!!! :D podczas przejażdżki spotkałem kumpla też na SC59 tyle że w REPSOLU wyposażonego w wydech LeoVince GPpro bez sondy lambda oraz Exupa, potwierdził moje odczucia że nie zauważył by moto miało by słaby dół, spalanie czy wzrosło hmm tego nie wie 160 km na baku to chyba żadna tragedia ( raz na swojej 600rr zrobiłem 120 km )

 
Posty: 204
Rejestracja: 21 września 2008, 10:30
Lokalizacja: Tarnów
Motocykl: były cbr 900 sc33 jest gsxr1000 k7/sc57b
Rok produkcji: 0

Post » 04 listopada 2013, 17:34

exap w hondzie raczej jest potrzebny w yamasze musi byc zeby jechało a w suzuki wywalenie nawet polepsza osiągi takie jest moje zdanie bo miałem juz troche moto i tak stwierdziłem:).

Następna

Wróć do Modyfikacje i Tunning (CBR1000RR SC59)

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość