Dzisiaj jest 19 kwietnia 2024, 05:14

FORUM.FIREBLADE.PL

Forum miłośników Hondy FireBlade CBR1000RR-R | CBR1000RR | CBR954RR | CBR929RR | CBR900RR | SC82 | SC77 | SC59 | SC57 | SC50 | SC44 | SC33 | SC28

Spalanie oleju w CBR 1000 RR SC59

Tematy dotyczące usterek lub awarii Hondy Fireblade CBR1000RR SC59 2008-2016

Moderatorzy: maciekx, Tytus

Awatar użytkownika
 
Posty: 18
Rejestracja: 20 lipca 2010, 10:42
Lokalizacja: znienacka
Motocykl: SC59
Rok produkcji: 2012

Post » 01 maja 2013, 11:05

A jakim olejem zalany?

Awatar użytkownika
 
Posty: 19
Rejestracja: 01 maja 2013, 10:21
Lokalizacja: SC
Motocykl:

Post » 01 maja 2013, 11:36

Standardem z serwisu

Awatar użytkownika
 
Posty: 18
Rejestracja: 20 lipca 2010, 10:42
Lokalizacja: znienacka
Motocykl: SC59
Rok produkcji: 2012

Post » 01 maja 2013, 11:40

brii pisze:Standardem z serwisu



Tzn? Jakim konkretnie?

Awatar użytkownika
 
Posty: 19
Rejestracja: 01 maja 2013, 10:21
Lokalizacja: SC
Motocykl:

Post » 01 maja 2013, 12:06

10W30 - marki nie jestem pewien, na beczce był napis Honda (obstawiam, że to był Castrol) ;)

Awatar użytkownika
 
Posty: 1896
Rejestracja: 19 lutego 2007, 14:56
Lokalizacja: Katowice
Pochwały: 10
Motocykl: CBR1000RR SC59 REPSOL C-ABS
Rok produkcji: 2009
Samochód: TYPE-R

Post » 01 maja 2013, 14:16

W hondzie leja Hondowski olej (w zalaczniku butelka), ja tez na takim jezdze od nowosci i wciaga mi znikome ilosci :) Czytalem na necie ze honda ten olej zaleca do Fireblade SC59 bo obniza wlasnie wciaganie oliwy i u mnie to dziala choc nie jezdzilem na innym :) Podobno to jest pol-syntetyk...
Załączniki
olej_honda.jpg

 
Posty: 16
Rejestracja: 28 grudnia 2011, 00:17
Lokalizacja: Ligota
Motocykl: cbr 929
Rok produkcji: 2002

Post » 30 maja 2013, 16:34

Tytus ;Ja czekam na V4 w nastepnym modelu , tam nie powinno byc tego problemu... ;)
Witam moze ktos temat rozwinac , lub dac namiary na info??
Pozdrawiam

Awatar użytkownika
 
Posty: 560
Rejestracja: 19 czerwca 2008, 19:49
Lokalizacja: KALETY /
Pochwały: 15
Motocykl: Komar
Rok produkcji: 0

Post » 31 maja 2013, 14:41

Dobrze ,że nie zapodają w aso 20w50. To jeszcze by ograniczyło spalanie oleju. W sc59 jak się ma przelot komin i jeździ zgodnie z przeznaczeniem to spalać będzie i to nie małe ilości i nic się nie poradzi. Jak ktoś tam ma seryjną perełkę bo mu tata kupił i lata na wprost do 200 km/h to na 6k mu 200ml spali :mrgreen:

Awatar użytkownika
 
Posty: 19
Rejestracja: 01 maja 2013, 10:21
Lokalizacja: SC
Motocykl:

Post » 02 czerwca 2013, 23:09

Trochę pocisnąłem gości z serwisu w temacie spalania oleju i wychodzi na to, że prawdziwy problem był na początku produkcji - wtopa po całości, ale dosyć szybko problem rozwiązano (ponoć chodziło o problemy materiałowe w pierścieniach uszczelniających tłok i cylinder). Moty z "drugiego wypustu" z 2008 i nowsze nie mają już tego problemu. Wiadomo, że jak się sprzęta ostro ciśnie po torze to zawsze coś weźmie i nie ma takich które nie wezmą ;) Inną kwestią jest to, że jak się kupuje moto używany to nie zawsze się wie co taki sprzęt przeszedł i nie można być niczego pewnym...

Co do oleju który leją - to pełny syntetyk.

Ogólnie nie ma co demonizować skali problemu - był problem, został rozwiązany i już nie występuje - co najwyżej niesmak pozostał...

Awatar użytkownika
 
Posty: 560
Rejestracja: 19 czerwca 2008, 19:49
Lokalizacja: KALETY /
Pochwały: 15
Motocykl: Komar
Rok produkcji: 0

Post » 03 czerwca 2013, 10:12

brii pisze:Ogólnie nie ma co demonizować skali problemu - był problem, został rozwiązany i już nie występuje - co najwyżej niesmak pozostał...


Hehe dobre ,problemu nie ma :mrgreen:
U nas 4 sc59 .1 od nowości ziom ma 010 repsol, 2x 08r i 1x 09r każda ale to każda pali olej od 0,4 do 1l na 1000km. 1 model co ma seryjny układ wydechowy,i leje 15w50 300v to mu spala najmniej,ale też najmniej katuje. Ale ziom co ma repsola (kn/sport układ) jak zapier...lamy autobaną to aż czuć za nim spalany olej.Wlewał już 300v,ipone nawet ktoś mu kit wmówił ,że Bel ray załatwi problem, kupił i nic.Każda z sc59 próbowała innej oliwy ,gęstości i jak się CENZURA..la to niestety spala go. Jakoś gixy ,zx nie spalaja takich ilości,nawet r1 co lubią olej tyle nie palą.Jak jedziemy gdzieś coś zwiedzać do 200km/h max to tragedii nie ma ale jak się lata 200-299 to niestety z butelkami 1l niektórzy latają.
Jak by problemu nie było to by tematów nie tylko na tym forum ale na innych też by nie było. Z sc57 takich tematów nie ma bo problemu nie ma. Ale jak ktoś ma sc59 to chyba logiczne nie będzie jechał na swój moto...

Awatar użytkownika
 
Posty: 19
Rejestracja: 01 maja 2013, 10:21
Lokalizacja: SC
Motocykl:

Post » 03 czerwca 2013, 11:57

Martin.B.M. pisze:Ale jak ktoś ma sc59 to chyba logiczne nie będzie jechał na swój moto...

Napisałem co wiedziałem, ja się cieszę, że mój egzemplarz apetytu na olej nie ma.
Co do "nie jechania na swój moto" - dzieckiem już nie jestem i dla mnie już dawno jakaś rzecz nie jest de best po jest mojsza ;) Problem z olejem był, nikt tego nie neguje ale histeria przekracza granice rozsądku. W nowszych sprzętach problem też się pewnie może ujawnić jeśli ktoś bez głowy postanowił nowego sprzęta dotrzeć "na ostro" ;)

Awatar użytkownika
 
Posty: 560
Rejestracja: 19 czerwca 2008, 19:49
Lokalizacja: KALETY /
Pochwały: 15
Motocykl: Komar
Rok produkcji: 0

Post » 03 czerwca 2013, 12:23

Ja nie uderzałem w Ciebie ,że Ty masz sc59 i akurat Ty je chwalisz czy złego słowa nie powiesz,ale ogólnie,tak ludzie (Polacy mają).
Sc 59 było z 7 szt u nas i jeszcze parę lat temu żadna oleju nie spalała !! Moto bajka ,jak się im mówiło ,że trochę czuć za wami jakoś inaczej te spaliny (jakby z olejem) to co Ty stary nie możliwe,wydaje Ci się
A tu 1 kolo sc59 sprzedał kupił ese i mów wreszcie mam moto co nie spala tyle oleju i nie muszę z butelką latać ,jak gdzieś dalej lecimy. Inny to samo później mówi 5100 15w50 już lałem co by mi nie spalała tyle i krew go zalewała jak motula szukal po Cpn a tu nie ma.

To pytamy się ich jak to jest ,że prędzej było ok oleju nie paliło ?? To kolesie czerwoni ,bo wstyd im było się przyznać. Wstyd to powinno być konstruktorom tego pieca. To nie tyczy się tylko posiadaczy sc59 ze tak mówią .Ziom miał rn12 i też wychwalał ją jakie to cudo ,a jak kupił zx10 08r to później jechał na rn jaki to rzęch 2 biegu przy 12k zaczął mu już szarpać ,olej spalała i wlewał 5100 15w50. I niestety niektórzy już tak mają bronią chwalą swoje a po sprzedaży jadą na moto jak na szmatę.Sam mam zx10r,1000rr i inne i jak mi się coś w nich nie podoba lub psuje to mówię od razu ,po co się kryć i kolorować ??

Awatar użytkownika
 
Posty: 19
Rejestracja: 01 maja 2013, 10:21
Lokalizacja: SC
Motocykl:

Post » 03 czerwca 2013, 14:30

Martin.B.M. pisze:Ja nie uderzałem w Ciebie ,że Ty masz sc59 i akurat Ty je chwalisz czy złego słowa nie powiesz,ale ogólnie,tak ludzie (Polacy mają).
Sam mam zx10r,1000rr i inne i jak mi się coś w nich nie podoba lub psuje to mówię od razu ,po co się kryć i kolorować ??

Moto to nie niepodległość - nie trzeba go bronić ;)
Zastrzeżenia do SC59 mam - motem idealnym nie jest, jak każdy inny ale do pieca szczęśliwie zarzutów nie mam :)
Koloryzować nie ma sensu, trzeba być uczciwym wobec siebie i innych, podzieliłem się informacją którą dostałem z serwisu. Konstruktorów z Hondy nie bronię - wtopa była a być jej nie powinno ale zdarzają się posiadacze SC59 którzy problemu olejowego nie mają i nie muszą wcale ściemniać ;)
Wkurzający są ludzie którzy robią akcje o których piszesz, nie toleruję takiej mentalności.

PoprzedniaNastępna

Wróć do Usterki/awarie (CBR1000RR SC59)

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 3 gości