Dzisiaj jest 18 kwietnia 2024, 02:11

FORUM.FIREBLADE.PL

Forum miłośników Hondy FireBlade CBR1000RR-R | CBR1000RR | CBR954RR | CBR929RR | CBR900RR | SC82 | SC77 | SC59 | SC57 | SC50 | SC44 | SC33 | SC28

Kontrola trakcji w SC57a

Tematy dotyczące modyfikacji i tunningu Hondy Fireblade CBR1000RR SC57 2004-2007

Moderatorzy: maciekx, Tytus

Awatar użytkownika
 
Posty: 938
Rejestracja: 31 grudnia 2008, 16:05
Lokalizacja: W-wa
Pochwały: 11
Motocykl: SC57a
Rok produkcji: 2004

Kontrola trakcji w SC57a

Post » 07 stycznia 2012, 19:52

Stało się, rusza projekt pod nazwą "Nas nje dogonjat" :mrgreen:
czyli BAZZAZ Z-FI TC wita w poczciwym CBR 1000RR z 2004 r.
Postaram się opisać moje boje z tematem, bo jeszcze niewielu naszych rodaków bawi się w takie rzeczy.
Na ten moduł składają się trzy elementy:
1. Kontrola trakcji
2. Quick shifter
3. modyfikacja map "power commander"
http://bazzaz.net/

- Kontrole trakcji można regulować "w locie" na 11 poziomach
- QS ma również pełną regulację czułości, można modyfikować szybkość działania osobno dla każdego biegu
- Bazzaz obsługuje wszystkie 8 wtrysków więc nie trzeba jak to jest w PC III/V dokupować injection module :one:

ETAP I montaż
Problem nr 1.
Ponieważ producent uznał, że nikt normalny sam nie będzie zakładać tego wynalazku, więc instrukcja nie została dołączona. W pudełku znajduje się informacja, że ma tę czynność wykonać wyspecjalizowany serwis :ooo:

Problem nr 2.
Aby przełączać ustawienia trakcji w trakcie jazdy konieczne jest dokupienie specjalnego kabla TC Adjust & map selector.
po zakupie dostajemy również możliwość zmiany map wtrysków podczas jazdy
(kabel już leci zza wielkiej wody) ;)

Problem nr 3.
Przewidziałem moduł Autotune Bazzaz Z-AFM czyli automatyczne trojenie map pod charakterystykę jazdy i parametry moto. Moduł ten zbiera dane z sondy lambda, której moja wersja nie posiada, więc muszę wspawać gniazdo w układ wydechowy.

(zaczynam w niedzielę więc zobaczymy co dalej, a może gniazdo na lambde zostało przewidziane ?! i nie trzeba będzie nic mieszać :027: )

[/list]
Załączniki
IMG_3015.jpg
pudło jak pudło
IMG_3019.jpg
graty
IMG_3022.jpg
jeszcze więcej gratów

 
Posty: 39
Rejestracja: 06 września 2010, 22:38
Lokalizacja: KONSTANCIN
Motocykl: GSXR 1000 K8
Rok produkcji: 2009

Post » 07 stycznia 2012, 20:24

Blazej trzymam kciuki :) mam nadzieje ze do kowna sie wyrobisz :)

Awatar użytkownika
 
Posty: 938
Rejestracja: 31 grudnia 2008, 16:05
Lokalizacja: W-wa
Pochwały: 11
Motocykl: SC57a
Rok produkcji: 2004

Post » 07 stycznia 2012, 21:02

Kowno w tym sezonie jest obowiązkowe :)

Awatar użytkownika
 
Posty: 258
Rejestracja: 07 grudnia 2010, 11:23
Lokalizacja: Mława, Sz
Motocykl: było SC 57 B jest GIX 1000
Rok produkcji: 2008

Post » 07 stycznia 2012, 21:17

wspaniały wynalazek kolega zakładał do k8.,tylko strasznie drogi,zakładał mu koleś co pracuje w łodzi.

Awatar użytkownika
 
Posty: 900
Rejestracja: 07 września 2007, 23:16
Lokalizacja: Rzeszów
Pochwały: 15
Motocykl: RN19 (Były SC:33,57a,59)
Rok produkcji: 2007

Post » 07 stycznia 2012, 23:17

Blazej33 jakie koszty takiego zestawu jak twój ?
Mi się marzy sam quickshifter bo frajda duża jak się z tym przewiozłem ale sam relatywnie drogi jest :/

Awatar użytkownika
 
Posty: 938
Rejestracja: 31 grudnia 2008, 16:05
Lokalizacja: W-wa
Pochwały: 11
Motocykl: SC57a
Rok produkcji: 2004

Post » 08 stycznia 2012, 09:00

Bazzaz Z-FI TC - 660 USD i na tym można już latać, czyli masz działający QS ,mapy powera sam wgrywasz lub stroisz na hamowni, a sposób działania TC przedefiniujesz dla każdego biegu i położenia manetki z laptopa.
Jednak do pełnej frajdy potrzebne są przełączniki do map i TC - 80 USD i najlepiej jeszcze moduł autotune Z-AFM - 300 USD.
Jak do tej pory wszystko brane z ebay US.

Awatar użytkownika
 
Posty: 1546
Rejestracja: 18 maja 2011, 20:50
Lokalizacja: Mrągowo
Pochwały: 20
Motocykl: 929 -> GSX-R 1000 k5
Rok produkcji: 2005

Post » 08 stycznia 2012, 14:22

ejjj chłopaki a mógłby ktoś wytłumaczyć jak to działa że samą elektroniką ma się qiuckshiftera myślałem że quickshifter to urządzenie jakieś mechaniczne w skrzyni plus elektronika.
czy qiuck działa na zasadzie że nie trzeba gazu odejmować podczas przebijania biegów ?? nie chyba? bo ja nie kumam :)
tak samo z kontrolą trakcji ? skąd komputer będzie wiedział że koło się uśliznęło żeby odjąć gaz ? jak to sory za laickie pytania :) ale jestem ciekaw jak za pomocą takiego urządzonka ma się kontrole trakcji i qiuckshifterek

 
Posty: 46
Rejestracja: 07 kwietnia 2009, 10:07
Lokalizacja: Krosno Od
Motocykl: Honda CBR 1000RR HRC
Rok produkcji: 0

Post » 08 stycznia 2012, 15:19

wydaje mi się że:
kontrola trakcji.... wymaga czujników prędkości przedniego i tylnego kola, bez tych sygnałów się nie da
na podparcie:
w bmw działa to tak
ASC (Automatic Stability Control = automatyczna kontrola stabilności)

Sposób funkcjonowania tego urządzenia jest prosty. ASC współpracuje z czujnikami mierzącymi obroty kół z systemu ABS. Jeżeli prędkość obrotowa przedniego koła zbyt różni się od prędkości tylnego, wtedy moc silnika ulega redukcji. W najprostszym przypadku polega to na opóźnieniu zapłonu. Gdy sytuacja jest bardziej krytyczna, komputer odcina wtrysk paliwa.

Awatar użytkownika
 
Posty: 1546
Rejestracja: 18 maja 2011, 20:50
Lokalizacja: Mrągowo
Pochwały: 20
Motocykl: 929 -> GSX-R 1000 k5
Rok produkcji: 2005

Post » 08 stycznia 2012, 15:46

ale w sc57 nie ma abs, no i co z tym qiuckshifterem ?

Awatar użytkownika
 
Posty: 938
Rejestracja: 31 grudnia 2008, 16:05
Lokalizacja: W-wa
Pochwały: 11
Motocykl: SC57a
Rok produkcji: 2004

Post » 08 stycznia 2012, 20:02

QS działa poprzez zebranie info z czujnika przy dźwigni zmiany biegów i odcięciu zapłonu na kilkadziesiąt milisekund. (na focie jeszcze nie założony.
Załączniki
IMG_3065.jpg
czujnik QS

Awatar użytkownika
 
Posty: 1546
Rejestracja: 18 maja 2011, 20:50
Lokalizacja: Mrągowo
Pochwały: 20
Motocykl: 929 -> GSX-R 1000 k5
Rok produkcji: 2005

Post » 08 stycznia 2012, 20:07

aha czyli tak jak myślałem że nie trzeba odejmować gazu bo zapłon odcinany na chwilkę podczas zmiany biegu a myślałem że to jakieś urządzonko co się delikatnie dotyka dzwigni i bieg już wskakuje :D hehe

a jak z tą kontrolą trakcji ?

Awatar użytkownika
 
Posty: 938
Rejestracja: 31 grudnia 2008, 16:05
Lokalizacja: W-wa
Pochwały: 11
Motocykl: SC57a
Rok produkcji: 2004

Post » 08 stycznia 2012, 20:24

komputer analizuje dane z czujnika prędkości, czujnika położenia manetki gazu i czujnika wału RPM. Na tej podstawie ocenia czy nastąpił już uślizg, czy jeszcze nie :P

Dzisiaj po zdjęciu owiewek i zbiornika starałem się ułożyć okablowanie bazzaza. Niestety wszystko musi iść lewą stroną bo po prawej jest bardzo blisko wydechu :/ zrobiło się bardzo mało miejsca przy zbiorniku.

[img][img]http://img860.imageshack.us/img860/7528/dsc04658d.th.jpg[/img]

konieczne jest wpięcie:
-4 górnych i 4 dolnych kabli sterowania wtryskami
-Speed Sensor VSS
-Crank Position Sensor CKP
-TP Sensor, (TPS)
-Neutral Detect
-czujnika QS
-Coil injector
-masy i zasilania
-pozostają puste wtyki na przełącznik map i TC oraz na Z-AFM autotune

[img][img]http://img685.imageshack.us/img685/2177/dsc04673df.th.jpg[/img]

Bazzaz dostarcza łącznik seta ze skrzynią o długości takiej samej jak oryginał, jednak czujnik zabiera sporo miejsca więc konieczne jest jego przycięcie.

[img][img]http://img715.imageshack.us/img715/4129/dsc04670c.th.jpg[/img]

[ Dodano: Sob Sty 14, 2012 9:08 pm ]
Bazzaz podłączony i moto odpalone :dance:
Z-FI, TC i QS działa
Czas na moduł Autotune czyli Z-AFM.

Następna

Wróć do Modyfikacje i Tunning (CBR1000RR SC57)

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości