Dzisiaj jest 19 kwietnia 2024, 07:19

FORUM.FIREBLADE.PL

Forum miłośników Hondy FireBlade CBR1000RR-R | CBR1000RR | CBR954RR | CBR929RR | CBR900RR | SC82 | SC77 | SC59 | SC57 | SC50 | SC44 | SC33 | SC28

czy ktos próbowal zmienic tylna zebatke na wieksza SC57

Tematy dotyczące modyfikacji i tunningu Hondy Fireblade CBR1000RR SC57 2004-2007

Moderatorzy: maciekx, Tytus

Awatar użytkownika
 
Posty: 900
Rejestracja: 07 września 2007, 23:16
Lokalizacja: Rzeszów
Pochwały: 15
Motocykl: RN19 (Były SC:33,57a,59)
Rok produkcji: 2007

Post » 15 lutego 2011, 18:39

Tabela od Fabiqa wszystko wyjaśnia :)
Ja do swojej wrzuciłem teraz napęd: łańcuch DID 530 ZVM-X GOLD + zębatki Przód 15z Grosskopf , Tył 42z PBR.
Jak chodzi o DIDA to w/g tabeli jest to najmocniejszy model łańcucha a złote ogniwka to tylko dodatek ponieważ ten sam model bez złotego koloru i dopisku GOLD ma tą samą wytrzymałość. Jednak w cenie nie było wielkiej różnicy a ten bardziej mi się wizualnie podobał.
Wcześniej w SC33 zakładałem zawsze zębatki Sunstara (dawały radę) a tym razem był problem z ich ściągnięciem i założyłem taką konfigurację jak u góry Grosskopf+PBR. W/g Czikena są w pożądku więc myślę , że będzie wszystko ok.
Proponowałbym Tobie tylko ten model łańcucha jak chodzi o DiDA a zębatki to już Twój wybór Sunstar czy Supersprox ( te kozacko wyglądają) czy Grosskopf+PBR - wszystko powinno dać radę. Do JT zostałem zrażony kiedyś ale nigdy nie zakładałem a dużo osób też chwali więc ani nie polecę ani nie odradzę.

[ Dodano: Wto Lut 15, 2011 5:43 pm ]
Diobol - wygląda na to , że skrzynia jest taka sama w A i B, popatrz na dane techniczne "przełożenia skrzyni biegów" jednego i drugiego. Różnią się tylko wtórnym (sc57b +2z z tyłu).

Awatar użytkownika
 
Posty: 297
Rejestracja: 16 sierpnia 2010, 23:20
Lokalizacja: Kluczbork
Pochwały: 3
Motocykl: gsx-r 1000 k7
Rok produkcji: 2004

Post » 15 lutego 2011, 20:43

a orientujecie sie moze ile zebów ma seryjna zebatka w 929 ? :)
Motocykle - mój ustrój, mój wybór, moje życie...

Awatar użytkownika
 
Posty: 820
Rejestracja: 16 czerwca 2008, 12:23
Lokalizacja: Olsztyn
Pochwały: 10
Motocykl: SC33
Rok produkcji: 0

Post » 15 lutego 2011, 20:56

929 fabrycznie ma 16/43 i lancuch 530
Proste drogi sa dla szybkich motocykli... kręte drogi są dla szybkich kierowców... ja wole kręte :)

Awatar użytkownika
 
Posty: 396
Rejestracja: 25 sierpnia 2008, 09:28
Lokalizacja: WG i WKZ
Pochwały: 15
Motocykl: 1000RR Repsol
Rok produkcji: 2005

Post » 15 lutego 2011, 20:57

Dzięki fabiq i marcinSC33 za odpowiedzi.
Na pewno chcę wersję gold, zastanowię się tylko czy będzie to VM czy ZVM-X.

Awatar użytkownika
 
Posty: 938
Rejestracja: 31 grudnia 2008, 16:05
Lokalizacja: W-wa
Pochwały: 11
Motocykl: SC57a
Rok produkcji: 2004

Post » 15 lutego 2011, 20:58

taaa tylko nikt nie ma supersproxa +2 czyli 42z. Ciągle pod górę... :diabel2:

Awatar użytkownika
 
Posty: 315
Rejestracja: 10 marca 2009, 20:10
Lokalizacja: Mogielnic
Motocykl: Honda CBR 954 RR, Silver Wing, CR250R
Rok produkcji: 2002

Post » 16 lutego 2011, 17:28

Jaka jest różnica między VM czy ZVM-X??

Awatar użytkownika
 
Posty: 396
Rejestracja: 25 sierpnia 2008, 09:28
Lokalizacja: WG i WKZ
Pochwały: 15
Motocykl: 1000RR Repsol
Rok produkcji: 2005

Post » 16 lutego 2011, 17:58

Różnica jest w wytrzymałości i odporności na zużycie, ZVMX to najmocniejszy łańcuch w ofercie DIDa, a VM jest o jedną półeczkę niżej niż ZVMX.
Pospolicie jest to opisywane tak, że VM jest "super-wzmocniony", a ZVMX jest "hiper-wzmocniony" ;)

Wytrzymałość na rozciąganie łańcucha ZVMX to 46.3 KN (około 4.6 t), a dla VM ta wartość wynosi 43.1 KN.
Analogicznie wskaźniki odporności na zużycie wynoszą 4.00 i 3.63, więc teoretycznie ZVMX będzie o 10% trwalszy od VM. To tak na podstawie danych podawanych przez producenta.

A taki np DID 530 V (ze zwykłymi O-ringami, bo VM i ZVMX mają X-ringi) ma wskaźnik odporności na zużycie 2.54, czyli różnica z najmocniejszym ZVMX to aż 57%.

Awatar użytkownika
 
Posty: 820
Rejestracja: 16 czerwca 2008, 12:23
Lokalizacja: Olsztyn
Pochwały: 10
Motocykl: SC33
Rok produkcji: 0

Post » 16 lutego 2011, 21:09

no i wszystko jasne :) sam lepiej bym tego nie opisal ;)
Proste drogi sa dla szybkich motocykli... kręte drogi są dla szybkich kierowców... ja wole kręte :)

Awatar użytkownika
 
Posty: 315
Rejestracja: 10 marca 2009, 20:10
Lokalizacja: Mogielnic
Motocykl: Honda CBR 954 RR, Silver Wing, CR250R
Rok produkcji: 2002

Post » 17 lutego 2011, 22:00

O wielkie dzięki za wyjaśnienia :)

Awatar użytkownika
 
Posty: 165
Rejestracja: 23 kwietnia 2010, 11:48
Lokalizacja: okolice M
Motocykl: SC50
Rok produkcji: 2003

Post » 18 lutego 2011, 16:27

ZłotyFireBlade pisze:a orientujecie sie moze ile zebów ma seryjna zebatka w 929 ? :)


Fabrycznie 929 oraz 954 wyjeżdżały 16 i 42, zaś wersja USA 16 i 43 (polecam). Łańcuch w obydwu przypadkach 108 ogniw, gdzie przy tej długości prawdopodobnie wejdzie 44 z tyłu.
Osobiście polecam DID (zvm-x lub zvm2) + Sunstar.

Awatar użytkownika
 
Posty: 315
Rejestracja: 10 marca 2009, 20:10
Lokalizacja: Mogielnic
Motocykl: Honda CBR 954 RR, Silver Wing, CR250R
Rok produkcji: 2002

Post » 18 lutego 2011, 16:40

M4NIEK pisze:
ZłotyFireBlade pisze:a orientujecie sie moze ile zebów ma seryjna zebatka w 929 ? :)


Fabrycznie 929 oraz 954 wyjeżdżały 16 i 42, zaś wersja USA 16 i 43 (polecam). Łańcuch w obydwu przypadkach 108 ogniw, gdzie przy tej długości prawdopodobnie wejdzie 44 z tyłu.
Osobiście polecam DID (zvm-x lub zvm2) + Sunstar.


M4NIEK czemu polecasz przełożenie 16 i 43?

 
Posty: 319
Rejestracja: 06 listopada 2008, 14:02
Lokalizacja: katowice
Pochwały: 1
Motocykl: sc57
Rok produkcji: 0

Post » 18 lutego 2011, 17:58

to już wiem czemu sc57a tak ciężko się stawia z 2ki z gazu na koło. Tam jest tylko 40zębów

PoprzedniaNastępna

Wróć do Modyfikacje i Tunning (CBR1000RR SC57)

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości