Dzisiaj jest 29 marca 2024, 14:24

FORUM.FIREBLADE.PL

Forum miłośników Hondy FireBlade CBR1000RR-R | CBR1000RR | CBR954RR | CBR929RR | CBR900RR | SC82 | SC77 | SC59 | SC57 | SC50 | SC44 | SC33 | SC28

Zmiana zębatek

Tematy dotyczące modyfikacji i tunningu Hondy Fireblade CBR1000RR SC57 2004-2007

Moderatorzy: maciekx, Tytus

 
Posty: 30
Rejestracja: 21 kwietnia 2017, 21:40
Motocykl: 1000rr
Rok produkcji: 2007

Zmiana zębatek

Post » 06 marca 2018, 14:54

Witam. Z racji tego, że nie bawię się w vmax a lubię porzadne przyspieszenie chciałbym zmienić ilość zębów na zębatkach. Na stronie https://www.gearingcommander.com/ policzyłem ile stracę vmaxa, więc nie jest źle. Oryginalnie jest 16/42 i 114 ogniw łańcucha. Interesuje mnie przełożenie 15/42 lub 15/44. Moje pytanie brzmi czy już kiedyś zmieniał na takie i jeździł? Czy nie będzie to przesadą? Oraz czy mój obecny łańcuch 114 udźwignie takie przełożenie, czy trzeba najlepiej nowy kupować(tak wiem, ze nowe zębatki to i nowy łańcuch powinien być) i czy 114 ogniw to nie będzie za dużo/za mało. Pozdro :D
Ostatnio zmieniony 06 marca 2018, 15:39 przez frolik, łącznie zmieniany 2 razy

Awatar użytkownika
 
Posty: 248
Rejestracja: 13 marca 2014, 22:47
Lokalizacja: Gdańsk
Pochwały: 1
Motocykl: SC57b
Rok produkcji: 2006

Re: Zmiana zębatek

Post » 06 marca 2018, 15:29

Większość sztuk na torach lata na przełożeniu 15/44. Tylko nie pamiętam czy nie trzeba dłuższego łańcucha. Kumpel tak w gixie zmienił, łańcuch był ten sam i zmniejszyła się odległość między kołami. Narzekał, że Moto gorzej się kładzie. To była sztuka torowa, więc jeżeli latasz tylko na drodze to nie wiem czy zwrócisz uwagę na różnice, jak zmniejszy się rozstaw osi.

Wysłane z mojego Redmi 4X przy użyciu Tapatalka

 
Posty: 518
Rejestracja: 30 stycznia 2011, 23:28
Lokalizacja: WLKP Kalisz
Pochwały: 7
Motocykl: była cbr 954 jest ZX10R
Rok produkcji: 2008

Re: Zmiana zębatek

Post » 06 marca 2018, 21:22

w 954 miałem 15/42 i była to porażka jak dla mnie,strasznie krótkie biegi.z łańcuchem nic nie robiłem.

 
Posty: 538
Rejestracja: 19 marca 2013, 21:09
Lokalizacja: gdańsk
Pochwały: 7
Motocykl: sc33,f4i,
Rok produkcji: 1999

Re: Zmiana zębatek

Post » 11 marca 2018, 01:55

Łańcuch w najbliższym położeniu ogarnia 15/45 ale polecam wymienić tylko przód z 16 na 15 ząbów to wychodzi mniej więcej jak byś tył zwiększył o prawie 2 zęby , jest już duża poprawa w dynamice a małe przekłamanie licznika, da się tym jeszcze normalnie jeździć ;) 15/44 fajne na porządny asfalt i opony bo inaczej strach odkręcić na 3 przy wyjściu z winkla :P

 
Posty: 1
Rejestracja: 23 września 2018, 21:18
Motocykl: Honda CB 650 f
Rok produkcji: 2014

Re: Zmiana zębatek

Post » 23 września 2018, 21:22

Kolego, jeśli zmienisz zębatkę przednią to zwiększysz moc, nie wydaje mi się aby brakowało mocy w Twoim motocyklu. Jeśli chcesz szybciej osiągnąć np 100 km/h to ja bym poszedł w drugą stronę tak aby już na drugim biegu było 100km/h czyli daj do przodu większą zębatkę.

Awatar użytkownika
 
Posty: 1546
Rejestracja: 18 maja 2011, 20:50
Lokalizacja: Mrągowo
Pochwały: 20
Motocykl: 929 -> GSX-R 1000 k5
Rok produkcji: 2005

Re: Zmiana zębatek

Post » 24 września 2018, 08:20

ojjj stary zastanów sie co piszesz i napisz jeszcze raz bo teraz coś bredzisz :)

 
Posty: 518
Rejestracja: 30 stycznia 2011, 23:28
Lokalizacja: WLKP Kalisz
Pochwały: 7
Motocykl: była cbr 954 jest ZX10R
Rok produkcji: 2008

Re: Zmiana zębatek

Post » 24 września 2018, 19:51

:mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: Kurde dawaj jakiś przelicznik to bym sobie zwiększył moc,tak gdzieś do 300 koni. :ooo: rotfl2: rotfl2:


Wróć do Modyfikacje i Tunning (CBR1000RR SC57)

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość