Dzisiaj jest 12 maja 2024, 08:19

FORUM.FIREBLADE.PL

Forum miłośników Hondy FireBlade CBR1000RR-R | CBR1000RR | CBR954RR | CBR929RR | CBR900RR | SC82 | SC77 | SC59 | SC57 | SC50 | SC44 | SC33 | SC28

Przerywacz ?

Tematy dotyczące modyfikacji i tunningu Hondy Fireblade CBR1000RR SC57 2004-2007

Moderatorzy: maciekx, Tytus

Awatar użytkownika
 
Posty: 264
Rejestracja: 13 lipca 2010, 13:40
Lokalizacja: Wrocław
Pochwały: 6
Motocykl: GSXR 1000
Rok produkcji: 0

Post » 27 lutego 2013, 01:20

Powiem Wam, że już powoli nie mam siły do instalacji elektrycznej w tym motocyklu. Kierunki dalej nie zrobione, a okazało się, że wszystkie przerywacze (oryginalne i LEDowe są sprawne i działają bezproblemowo).

Niestety poprzedni właściciel dość nieładnie zgrał, mówiąc, że do wymiany mam tylko przerywacz i muszę wywalić oporniki z kierunków. Okazuje się, że problem leży w wiązce głównej która idzie z lewej strony między ramą, a silnikiem. Tam jest gdzieś przewód przetarty i podczas ruszania, raz na kierunki idzie 3V, a raz 12V - zależy jak akurat się ułoży wadliwy kabel lub wtyczka... Jutro kolejne zmagania przede mną i elektrykiem...

Łącznie spędziłem wraz z elektrykiem 12h przy tym i dopiero teraz jest jakieś światełko w tunelu ale co z tego będzie to nie wiem. Jutro będę wiedział jak otworzę część wiązki która skrywa tajemnice uciekającego napięcia. Co tam będzie? Nie mam pojęcia ale patrząc na niektóre kable które szły od alarmu i same wypadały z łączeń bo przegniły (!!) nie jestem nastawiony optymistycznie.

Generalnie pomału, małymi kroczkami robimy postępy i naprawiamy fuszerę osób które wcześniej zajmowały się Bladym. Jeżeli to zrobimy to jestem pewny, że będzie wszystko jak nowe i starczy na lata. Kwestia czy mi i mojemu elektrykowi starczy nerwów na to. Dzisiaj już było apogeum wkurwa i zostawiliśmy to na jutro.

 
Posty: 3350
Rejestracja: 19 grudnia 2010, 13:40
Lokalizacja: Piechcin
Pochwały: 104
Motocykl: CBR125,f4i,sc44,sc57A,ZX10R,Cb,sc57A :)
Rok produkcji: 2005
Samochód: Seat leon 1 1.9 Tdi :)

Post » 27 lutego 2013, 01:31

Kubcyś pisze:Powiem Wam, że już powoli nie mam siły do instalacji elektrycznej w tym motocyklu. Kierunki dalej nie zrobione, a okazało się, że wszystkie przerywacze (oryginalne i LEDowe są sprawne i działają bezproblemowo).

Niestety poprzedni właściciel dość nieładnie zgrał, mówiąc, że do wymiany mam tylko przerywacz i muszę wywalić oporniki z kierunków. Okazuje się, że problem leży w wiązce głównej która idzie z lewej strony między ramą, a silnikiem. Tam jest gdzieś przewód przetarty i podczas ruszania, raz na kierunki idzie 3V, a raz 12V - zależy jak akurat się ułoży wadliwy kabel lub wtyczka... Jutro kolejne zmagania przede mną i elektrykiem...

Łącznie spędziłem wraz z elektrykiem 12h przy tym i dopiero teraz jest jakieś światełko w tunelu ale co z tego będzie to nie wiem. Jutro będę wiedział jak otworzę część wiązki która skrywa tajemnice uciekającego napięcia. Co tam będzie? Nie mam pojęcia ale patrząc na niektóre kable które szły od alarmu i same wypadały z łączeń bo przegniły (!!) nie jestem nastawiony optymistycznie.

Generalnie pomału, małymi kroczkami robimy postępy i naprawiamy fuszerę osób które wcześniej zajmowały się Bladym. Jeżeli to zrobimy to jestem pewny, że będzie wszystko jak nowe i starczy na lata. Kwestia czy mi i mojemu elektrykowi starczy nerwów na to. Dzisiaj już było apogeum wkurwa i zostawiliśmy to na jutro.



Siem szczerze nie jestem zdziwiony bo przy każdym moto miałem taka fuszerkę jak nie skręcone na kuraka kable to lutowane na kwas czy CENZURA wie na co że kable gniły. Jak będzie możliwość to dotrzeć do tego miejsca gdzie się to dzieje i oblukanie całej instalacji żeby po jakimś czasie znów coś nie wylazło :/
Cieszy mnie fakt że moto trafiło do Ciebie i że doprowadzisz to do należytego porządku a nie do partacza!!!
Oddam nerkę za cbr :)

Awatar użytkownika
 
Posty: 264
Rejestracja: 13 lipca 2010, 13:40
Lokalizacja: Wrocław
Pochwały: 6
Motocykl: GSXR 1000
Rok produkcji: 0

Post » 27 lutego 2013, 02:17

Kable łączone "na kuraka" już chyba wszystkie wyeliminowane mam. Tył mam w zasadzie cały po każdym kabelku sprawdzony i wszystko co wymagało poprawienia/naprawy mam zrobione tak jak potrzeba. Jeszcze tylko nie każdy przewód od alarmu mam zaizolowany bo one mają połączenie z kierunkami i na nich mi też napięcie spadało, więc na sam koniec je porządnie zaizoluje. Przód od deski do deski sprawdzony i poprawiony gdzie trzeba, w okolicach aku sprawdzone wszystko, więc została tylko część wiązki która robi cyrki, czyli miejsce między ramą a silnikiem... Dostęp średni, ale jak nie zrobimy na "tip top" tego, to nie wyjeżdżam!

U mnie musi być wszystko idealnie bo zbyt dużo jeżdżę motocyklem żeby potem tracić czas i dwa razy robić jedną rzecz. Wkurzony jestem tylko, bo czuje się zrobiony w konia. Miało być wszystko idealne, a już któryś dzień z kolei siedzę jak beduin przy kabelkach i czasem nie mogę uwierzyć w to co widzę.

 
Posty: 179
Rejestracja: 05 sierpnia 2010, 19:30
Lokalizacja: Kielce
Pochwały: 2
Motocykl: CBR 1000rr
Rok produkcji: 0

Post » 27 lutego 2013, 09:52

Kubcyś tak jak ci napisałem kilka postów wcześniej. Problem leży w wiązce głównej. Idą tam dwa przewody a potem przechodzą w jeden, żeby było fajniej łączenie wychodzi centralnie pod ramą(jakoś tak w prawym dolnym rogu radiatora od regulatora napięcia) A i jeszcze jedno jest to wina fabryki. Gnije łączenie od wilgoci.

Najprostszy sposób do zlokalizowania to rozerwij główną wiązkę w okolicy radiatora. Znajdź przewody od kierunków, powinny być dwa. Spróbuj wyciągnąć jeden powinien kturyś wyjść (u mnie wyszedł) jak go wyjmiesz to koniec przewodu da ci miejsce łączenia.
A potem musisz kombinować ja ją cofnąłem w stronę wahacza.

 
Posty: 3350
Rejestracja: 19 grudnia 2010, 13:40
Lokalizacja: Piechcin
Pochwały: 104
Motocykl: CBR125,f4i,sc44,sc57A,ZX10R,Cb,sc57A :)
Rok produkcji: 2005
Samochód: Seat leon 1 1.9 Tdi :)

Post » 27 lutego 2013, 11:57

Murzyn pisze:Kubcyś tak jak ci napisałem kilka postów wcześniej. Problem leży w wiązce głównej. Idą tam dwa przewody a potem przechodzą w jeden, żeby było fajniej łączenie wychodzi centralnie pod ramą(jakoś tak w prawym dolnym rogu radiatora od regulatora napięcia) A i jeszcze jedno jest to wina fabryki. Gnije łączenie od wilgoci.

Najprostszy sposób do zlokalizowania to rozerwij główną wiązkę w okolicy radiatora. Znajdź przewody od kierunków, powinny być dwa. Spróbuj wyciągnąć jeden powinien kturyś wyjść (u mnie wyszedł) jak go wyjmiesz to koniec przewodu da ci miejsce łączenia.
A potem musisz kombinować ja ją cofnąłem w stronę wahacza.


nie spodziewałem się że jest tam taki kibel :/ z resztą 929 też takie badziewie posiada :| sam przerabiałem i kilku osobą pomogłem

[ Dodano: Sro Lut 27, 2013 11:01 am ]
Kubcyś pisze:U mnie musi być wszystko idealnie bo zbyt dużo jeżdżę motocyklem żeby potem tracić czas i dwa razy robić jedną rzecz. Wkurzony jestem tylko, bo czuje się zrobiony w konia. Miało być wszystko idealne, a już któryś dzień z kolei siedzę jak beduin przy kabelkach i czasem nie mogę uwierzyć w to co widzę.


sam tak lubie jak jest dobrze zrobione. Ale szczerze rzadkość jest z elektryką i kabelkami żeby to było dobrze zrobione. A co do alarmu to mam złe doświadczenia oby Ci to ustrojstwo nie padło daleko od domu :/
Oddam nerkę za cbr :)

Awatar użytkownika
 
Posty: 264
Rejestracja: 13 lipca 2010, 13:40
Lokalizacja: Wrocław
Pochwały: 6
Motocykl: GSXR 1000
Rok produkcji: 0

Post » 27 lutego 2013, 17:22

Murzyn, u mnie widać, że ktoś już wcześniej grzebał w wiązce w tym miejscu. Cóż dziękuję Ci za słuszną radę i myślę, że będę dzisiaj kombinował z tym. Dam znać jak to rozwiązałem :)

wiertło, najchętniej to bym ten alarm wypi******* ale on jest wpięty pod immo, a samych kabli od niego jest od ciula. Jak go "na jana" odetnę to najprawdopodobniej zacznie wyć i nie odpalę motocykla... Jak masz jakieś rady jak wywalić to ustrojstwo albo namiary na jakąś mądrą głowę coby zrobiła z tym porządek to wal na PW. Model alarmu to Datatool Blade 433 S4.

 
Posty: 179
Rejestracja: 05 sierpnia 2010, 19:30
Lokalizacja: Kielce
Pochwały: 2
Motocykl: CBR 1000rr
Rok produkcji: 0

Post » 27 lutego 2013, 18:20

U mnie było wszystko jak w oryginale.
Powodzenia z tymi kabelkami.

Awatar użytkownika
 
Posty: 264
Rejestracja: 13 lipca 2010, 13:40
Lokalizacja: Wrocław
Pochwały: 6
Motocykl: GSXR 1000
Rok produkcji: 0

Post » 28 lutego 2013, 00:29

Murzyn, zrobiliśmy tak jak pisałeś i właśnie te dwa kabelki co wchodzą w jeden były ponadrywane. Wyciągnąłem je i miejsce łączenia przesunąłem prawie pod samą puszkę z bezpiecznikami. Dostęp jest tam naprawdę ciulowy ale po demontażu radiatora regulatora napięcia jakoś poszło.

Przejrzałem przy okazji resztę instalacji, i wszystko było ok, więc nie ingerowałem bez potrzeby. Wszystko mam już porządnie podpięte, sprawdzone, zaizolowane i działa jak należy, nawet alarm zaczął się mnie wreszcie słuchać! :)

Tak więc Panowie OGROMNE dzięki za wskazówki! Jutro składam ślicznotę do kupy i mogę zaczynać sezon. :) :dance:

 
Posty: 179
Rejestracja: 05 sierpnia 2010, 19:30
Lokalizacja: Kielce
Pochwały: 2
Motocykl: CBR 1000rr
Rok produkcji: 0

Post » 28 lutego 2013, 08:44

Ciesze się, że mogłem pomóc.
Niech ślicznotka służy jak najlepiej.
Szerokości.

 
Posty: 3350
Rejestracja: 19 grudnia 2010, 13:40
Lokalizacja: Piechcin
Pochwały: 104
Motocykl: CBR125,f4i,sc44,sc57A,ZX10R,Cb,sc57A :)
Rok produkcji: 2005
Samochód: Seat leon 1 1.9 Tdi :)

Post » 28 lutego 2013, 11:17

Kubcyś pisze:Murzyn, zrobiliśmy tak jak pisałeś i właśnie te dwa kabelki co wchodzą w jeden były ponadrywane. Wyciągnąłem je i miejsce łączenia przesunąłem prawie pod samą puszkę z bezpiecznikami. Dostęp jest tam naprawdę ciulowy ale po demontażu radiatora regulatora napięcia jakoś poszło.

Przejrzałem przy okazji resztę instalacji, i wszystko było ok, więc nie ingerowałem bez potrzeby. Wszystko mam już porządnie podpięte, sprawdzone, zaizolowane i działa jak należy, nawet alarm zaczął się mnie wreszcie słuchać! :)

Tak więc Panowie OGROMNE dzięki za wskazówki! Jutro składam ślicznotę do kupy i mogę zaczynać sezon. :) :dance:


i tak trzymać niech ślicznota służy :)
Oddam nerkę za cbr :)

 
Posty: 23
Rejestracja: 20 czerwca 2012, 18:15
Lokalizacja: Polska
Motocykl:

Post » 09 października 2013, 20:08

Panowie mam Franka z 2006r wersja europa. Od czego zależy czy wejście na przerywacz jest 2 czy 4 pinowe?

 
Posty: 3350
Rejestracja: 19 grudnia 2010, 13:40
Lokalizacja: Piechcin
Pochwały: 104
Motocykl: CBR125,f4i,sc44,sc57A,ZX10R,Cb,sc57A :)
Rok produkcji: 2005
Samochód: Seat leon 1 1.9 Tdi :)

Post » 09 października 2013, 21:38

zajc600rr, jak się nie mylę awaryjne światła jak są ma na 4 a jak nie ma na 2 ale warto przed kupnem zobaczyć jak ustrojstwo wygląda
Oddam nerkę za cbr :)

Poprzednia

Wróć do Modyfikacje i Tunning (CBR1000RR SC57)

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość