Dzisiaj jest 28 kwietnia 2024, 02:48

FORUM.FIREBLADE.PL

Forum miłośników Hondy FireBlade CBR1000RR-R | CBR1000RR | CBR954RR | CBR929RR | CBR900RR | SC82 | SC77 | SC59 | SC57 | SC50 | SC44 | SC33 | SC28

akumulator sc57b

Tematy dotyczące modyfikacji i tunningu Hondy Fireblade CBR1000RR SC57 2004-2007

Moderatorzy: maciekx, Tytus

 
Posty: 19
Rejestracja: 17 września 2009, 21:35
Lokalizacja: zawidz
Motocykl: cbr 1000rr
Rok produkcji: 0

akumulator sc57b

Post » 28 października 2013, 14:30

Witam. Może ktoś z szanownych kolegów i koleżanek wymieniał w swojej sc57b akumulator na taki z większym prądem rozruchu? Chodzi mi konkretnie o model ewentualnego zamiennika i o to, czy przy ewentualnej zamianie aku motocykl lepiej kręcił niż na standardowym 190A.

 
Posty: 3350
Rejestracja: 19 grudnia 2010, 13:40
Lokalizacja: Piechcin
Pochwały: 104
Motocykl: CBR125,f4i,sc44,sc57A,ZX10R,Cb,sc57A :)
Rok produkcji: 2005
Samochód: Seat leon 1 1.9 Tdi :)

Re: akumulator sc57b

Post » 28 października 2013, 15:22

ceku pisze:Witam. Może ktoś z szanownych kolegów i koleżanek wymieniał w swojej sc57b akumulator na taki z większym prądem rozruchu? Chodzi mi konkretnie o model ewentualnego zamiennika i o to, czy przy ewentualnej zamianie aku motocykl lepiej kręcił niż na standardowym 190A.


Siem

Czysta ciekawość po co aku z większym prądem ?? Te dedykowane elegancko kręcą i nie ma z nimi problemu i trzymają kilka lat jeżeli się o nie dba itp. Nie mówimy o (madie in china). Bo wiadomo co są warte te akumulatory.
Oddam nerkę za cbr :)

Awatar użytkownika
 
Posty: 938
Rejestracja: 31 grudnia 2008, 16:05
Lokalizacja: W-wa
Pochwały: 11
Motocykl: SC57a
Rok produkcji: 2004

Post » 28 października 2013, 15:46

Ja się zgodzę, że kręcą średnio, w porównaniu z innymi moto...
jednak nie ma czym się przejmować :one: . Jakie bym nie kupił aku do 200 pln trzyma mi poprawnie 2 sezony. Yuasy za 600pln nigdy nie miałem, więc nie wiem czy jest lepiej ;)

Awatar użytkownika
 
Posty: 591
Rejestracja: 21 kwietnia 2009, 18:38
Lokalizacja: Radomsko
Pochwały: 1
Motocykl: sc57a
Rok produkcji: 2005

Post » 28 października 2013, 15:52

Różnie to jest varta padła mi po roku, a na tanim landporcie jeżdżę 3 sezon.
Moto Psycho

Awatar użytkownika
 
Posty: 938
Rejestracja: 31 grudnia 2008, 16:05
Lokalizacja: W-wa
Pochwały: 11
Motocykl: SC57a
Rok produkcji: 2004

Post » 28 października 2013, 16:16

Przerobiłem Vartę, Unibatt i Landport, wszystki trzymały u mnie 2 sezony, więc po co przepłacać ? :mrgreen:

Awatar użytkownika
 
Posty: 344
Rejestracja: 06 czerwca 2007, 20:12
Lokalizacja: Warszawa
Pochwały: 3
Motocykl: Bmw S1000 RR
Rok produkcji: 2010

Post » 31 października 2013, 11:45

a ja mam pytanie do znawców:

mam w moto obecnie założony (nowy) ale chyba za słaby aku (1000RR - 2005r.) przez poprzedniego właściciela.
Akumulator siedzi: 6 Ah, 90A

Mam pytanie jaki siedzi seryjnie aku w SC57A pod względem właściwości prądu rozruchu (A) ?
bo zastanawiam się nad Exide 8.6 Ah, 145A vs. JMT 8.6 Ah, 190A ?



(różnica jest ok. 70 pln, ale wolałbym lepszy kupić na lata, tylko nie wiem który jest właściwy względem prądu rozruchu (A) dla RR5. Bo wiem że napewno pojemność 8.6 Ah jest w 1000RR z tych lat.

 
Posty: 168
Rejestracja: 06 lipca 2010, 14:59
Lokalizacja: Świdwin
Pochwały: 8
Motocykl: CBX 1000
Rok produkcji: 0

Post » 31 października 2013, 12:11

Fabrycznie jest YUASA YTZ10S, czyli 8,6 Ah a prąd rozruchu 190 A

Awatar użytkownika
 
Posty: 344
Rejestracja: 06 czerwca 2007, 20:12
Lokalizacja: Warszawa
Pochwały: 3
Motocykl: Bmw S1000 RR
Rok produkcji: 2010

Post » 31 października 2013, 12:20

dzięki wielkie! , bo nigdzie tego nie moglem znaleźć.


Nawet w instrukcji było tylko 8,6 Ah - nic więcej :)

Awatar użytkownika
 
Posty: 592
Rejestracja: 06 sierpnia 2009, 21:15
Lokalizacja: Ziemia
Pochwały: 3
Motocykl: był zawsze moim marzeniem
Rok produkcji: 2018

Post » 01 listopada 2013, 12:07

Ja mam jeszcze fabryczny aku. Motocykl z 2005 ale z salonu wyszedł w grudniu 2006. W tym sezonie już dał oznaki starości bo nie miał siły kręcić po dłuższej przerwie. Tez mam dylemat czy wydać niemałą kasę na oryginał czy kupić zamiennik.

Przy okazji opowiem Wam o moim teście, a mianowicie wyjąłem roczny aku (tani) od kumpla z 600RR. u niego kręci jak dziki a mojego silnika nie miał siły ruszyć. :)

Awatar użytkownika
 
Posty: 186
Rejestracja: 10 września 2013, 18:41
Lokalizacja: Warszawa
Pochwały: 2
Motocykl:

Post » 03 stycznia 2014, 21:45

Witajcie.

Takie pytanko.
Dziś zauważyłem, że po naładowaniu aku(zostało wyjęte z moto na zimę) miało 13.29V. Niby wszystko ok, ale po upływie 10H od odłączenia jest już 12.89V.
Czy to oznacza, że aku jest już do wymiany, bo nie trzyma napięcia?
Jeśli zanik prądu się utrzyma to, gdy aku będzie w moto, to wychodzi, że po 2-3 dniach nie będzie wystarczającego napięcia, aby uruchomić silnik.

Bateria to 4ride YTZ10S-BS 12V 8.6Ah

Mam możliwość zakupu Yuasy YTZ-10s za 170zł od znajomego :)

Dzięki za pomoc.

 
Posty: 3350
Rejestracja: 19 grudnia 2010, 13:40
Lokalizacja: Piechcin
Pochwały: 104
Motocykl: CBR125,f4i,sc44,sc57A,ZX10R,Cb,sc57A :)
Rok produkcji: 2005
Samochód: Seat leon 1 1.9 Tdi :)

Post » 03 stycznia 2014, 22:05

Jest ok potrzymaj tak go jeszcze i zobabcz. Msm ten sam aku i mam tak samo
Oddam nerkę za cbr :)

Awatar użytkownika
 
Posty: 186
Rejestracja: 10 września 2013, 18:41
Lokalizacja: Warszawa
Pochwały: 2
Motocykl:

Post » 03 stycznia 2014, 22:31

To do jakiego poziomu może spaść po 2-3 dniach? Dam znać ile pokaże mi miernik i się okaże. Jeśli spadnie poniżej 12,4V to chyba warto będzie wymienić, aby nie okazało się że wyjadę na zlot i mi aku padnie po 3 dniach postoju, 300km od domu hehehe

Następna

Wróć do Modyfikacje i Tunning (CBR1000RR SC57)

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 4 gości