It is currently 16 November 2025, 16:38

FORUM.FIREBLADE.PL

Forum miłośników Hondy FireBlade CBR1000RR-R | CBR1000RR | CBR954RR | CBR929RR | CBR900RR | SC82 | SC77 | SC59 | SC57 | SC50 | SC44 | SC33 | SC28

akumulator sc57b

Tematy dotyczące modyfikacji i tunningu Hondy Fireblade CBR1000RR SC57 2004-2007

Moderators: maciekx, Tytus

 
Posts: 19
Joined: 17 September 2009, 21:35
Location: zawidz
Motocykl: cbr 1000rr
Year production: 0

akumulator sc57b

Post » 28 October 2013, 14:30

Witam. Może ktoś z szanownych kolegów i koleżanek wymieniał w swojej sc57b akumulator na taki z większym prądem rozruchu? Chodzi mi konkretnie o model ewentualnego zamiennika i o to, czy przy ewentualnej zamianie aku motocykl lepiej kręcił niż na standardowym 190A.

 
Posts: 3350
Joined: 19 December 2010, 13:40
Location: Piechcin
Points: 104
Motocykl: CBR125,f4i,sc44,sc57A,ZX10R,Cb,sc57A :)
Year production: 2005
Samochód: Seat leon 1 1.9 Tdi :)

Re: akumulator sc57b

Post » 28 October 2013, 15:22

ceku wrote:Witam. Może ktoś z szanownych kolegów i koleżanek wymieniał w swojej sc57b akumulator na taki z większym prądem rozruchu? Chodzi mi konkretnie o model ewentualnego zamiennika i o to, czy przy ewentualnej zamianie aku motocykl lepiej kręcił niż na standardowym 190A.


Siem

Czysta ciekawość po co aku z większym prądem ?? Te dedykowane elegancko kręcą i nie ma z nimi problemu i trzymają kilka lat jeżeli się o nie dba itp. Nie mówimy o (madie in china). Bo wiadomo co są warte te akumulatory.
Oddam nerkę za cbr :)

User avatar
 
Posts: 938
Joined: 31 December 2008, 16:05
Location: W-wa
Points: 11
Motocykl: SC57a
Year production: 2004

Post » 28 October 2013, 15:46

Ja się zgodzę, że kręcą średnio, w porównaniu z innymi moto...
jednak nie ma czym się przejmować :one: . Jakie bym nie kupił aku do 200 pln trzyma mi poprawnie 2 sezony. Yuasy za 600pln nigdy nie miałem, więc nie wiem czy jest lepiej ;)

User avatar
 
Posts: 591
Joined: 21 April 2009, 18:38
Location: Radomsko
Points: 1
Motocykl: sc57a
Year production: 2005

Post » 28 October 2013, 15:52

Różnie to jest varta padła mi po roku, a na tanim landporcie jeżdżę 3 sezon.
Moto Psycho

User avatar
 
Posts: 938
Joined: 31 December 2008, 16:05
Location: W-wa
Points: 11
Motocykl: SC57a
Year production: 2004

Post » 28 October 2013, 16:16

Przerobiłem Vartę, Unibatt i Landport, wszystki trzymały u mnie 2 sezony, więc po co przepłacać ? :mrgreen:

User avatar
 
Posts: 344
Joined: 06 June 2007, 20:12
Location: Warszawa
Points: 3
Motocykl: Bmw S1000 RR
Year production: 2010

Post » 31 October 2013, 11:45

a ja mam pytanie do znawców:

mam w moto obecnie założony (nowy) ale chyba za słaby aku (1000RR - 2005r.) przez poprzedniego właściciela.
Akumulator siedzi: 6 Ah, 90A

Mam pytanie jaki siedzi seryjnie aku w SC57A pod względem właściwości prądu rozruchu (A) ?
bo zastanawiam się nad Exide 8.6 Ah, 145A vs. JMT 8.6 Ah, 190A ?



(różnica jest ok. 70 pln, ale wolałbym lepszy kupić na lata, tylko nie wiem który jest właściwy względem prądu rozruchu (A) dla RR5. Bo wiem że napewno pojemność 8.6 Ah jest w 1000RR z tych lat.

 
Posts: 168
Joined: 06 July 2010, 14:59
Location: Świdwin
Points: 8
Motocykl: CBX 1000
Year production: 0

Post » 31 October 2013, 12:11

Fabrycznie jest YUASA YTZ10S, czyli 8,6 Ah a prąd rozruchu 190 A

User avatar
 
Posts: 344
Joined: 06 June 2007, 20:12
Location: Warszawa
Points: 3
Motocykl: Bmw S1000 RR
Year production: 2010

Post » 31 October 2013, 12:20

dzięki wielkie! , bo nigdzie tego nie moglem znaleźć.


Nawet w instrukcji było tylko 8,6 Ah - nic więcej :)

User avatar
 
Posts: 592
Joined: 06 August 2009, 21:15
Location: Ziemia
Points: 3
Motocykl: był zawsze moim marzeniem
Year production: 2018

Post » 01 November 2013, 12:07

Ja mam jeszcze fabryczny aku. Motocykl z 2005 ale z salonu wyszedł w grudniu 2006. W tym sezonie już dał oznaki starości bo nie miał siły kręcić po dłuższej przerwie. Tez mam dylemat czy wydać niemałą kasę na oryginał czy kupić zamiennik.

Przy okazji opowiem Wam o moim teście, a mianowicie wyjąłem roczny aku (tani) od kumpla z 600RR. u niego kręci jak dziki a mojego silnika nie miał siły ruszyć. :)

User avatar
 
Posts: 186
Joined: 10 September 2013, 18:41
Location: Warszawa
Points: 2
Motocykl:

Post » 03 January 2014, 21:45

Witajcie.

Takie pytanko.
Dziś zauważyłem, że po naładowaniu aku(zostało wyjęte z moto na zimę) miało 13.29V. Niby wszystko ok, ale po upływie 10H od odłączenia jest już 12.89V.
Czy to oznacza, że aku jest już do wymiany, bo nie trzyma napięcia?
Jeśli zanik prądu się utrzyma to, gdy aku będzie w moto, to wychodzi, że po 2-3 dniach nie będzie wystarczającego napięcia, aby uruchomić silnik.

Bateria to 4ride YTZ10S-BS 12V 8.6Ah

Mam możliwość zakupu Yuasy YTZ-10s za 170zł od znajomego :)

Dzięki za pomoc.

 
Posts: 3350
Joined: 19 December 2010, 13:40
Location: Piechcin
Points: 104
Motocykl: CBR125,f4i,sc44,sc57A,ZX10R,Cb,sc57A :)
Year production: 2005
Samochód: Seat leon 1 1.9 Tdi :)

Post » 03 January 2014, 22:05

Jest ok potrzymaj tak go jeszcze i zobabcz. Msm ten sam aku i mam tak samo
Oddam nerkę za cbr :)

User avatar
 
Posts: 186
Joined: 10 September 2013, 18:41
Location: Warszawa
Points: 2
Motocykl:

Post » 03 January 2014, 22:31

To do jakiego poziomu może spaść po 2-3 dniach? Dam znać ile pokaże mi miernik i się okaże. Jeśli spadnie poniżej 12,4V to chyba warto będzie wymienić, aby nie okazało się że wyjadę na zlot i mi aku padnie po 3 dniach postoju, 300km od domu hehehe

Next

Return to Modyfikacje i Tunning (CBR1000RR SC57)

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 3 guests