Strona 1 z 2

akumulator sc57b

Post: 28 października 2013, 14:30
autor: ceku
Witam. Może ktoś z szanownych kolegów i koleżanek wymieniał w swojej sc57b akumulator na taki z większym prądem rozruchu? Chodzi mi konkretnie o model ewentualnego zamiennika i o to, czy przy ewentualnej zamianie aku motocykl lepiej kręcił niż na standardowym 190A.

Re: akumulator sc57b

Post: 28 października 2013, 15:22
autor: wiertło
ceku pisze:Witam. Może ktoś z szanownych kolegów i koleżanek wymieniał w swojej sc57b akumulator na taki z większym prądem rozruchu? Chodzi mi konkretnie o model ewentualnego zamiennika i o to, czy przy ewentualnej zamianie aku motocykl lepiej kręcił niż na standardowym 190A.


Siem

Czysta ciekawość po co aku z większym prądem ?? Te dedykowane elegancko kręcą i nie ma z nimi problemu i trzymają kilka lat jeżeli się o nie dba itp. Nie mówimy o (madie in china). Bo wiadomo co są warte te akumulatory.

Post: 28 października 2013, 15:46
autor: blazej33
Ja się zgodzę, że kręcą średnio, w porównaniu z innymi moto...
jednak nie ma czym się przejmować :one: . Jakie bym nie kupił aku do 200 pln trzyma mi poprawnie 2 sezony. Yuasy za 600pln nigdy nie miałem, więc nie wiem czy jest lepiej ;)

Post: 28 października 2013, 15:52
autor: pit
Różnie to jest varta padła mi po roku, a na tanim landporcie jeżdżę 3 sezon.

Post: 28 października 2013, 16:16
autor: blazej33
Przerobiłem Vartę, Unibatt i Landport, wszystki trzymały u mnie 2 sezony, więc po co przepłacać ? :mrgreen:

Post: 31 października 2013, 11:45
autor: Tylik
a ja mam pytanie do znawców:

mam w moto obecnie założony (nowy) ale chyba za słaby aku (1000RR - 2005r.) przez poprzedniego właściciela.
Akumulator siedzi: 6 Ah, 90A

Mam pytanie jaki siedzi seryjnie aku w SC57A pod względem właściwości prądu rozruchu (A) ?
bo zastanawiam się nad Exide 8.6 Ah, 145A vs. JMT 8.6 Ah, 190A ?



(różnica jest ok. 70 pln, ale wolałbym lepszy kupić na lata, tylko nie wiem który jest właściwy względem prądu rozruchu (A) dla RR5. Bo wiem że napewno pojemność 8.6 Ah jest w 1000RR z tych lat.

Post: 31 października 2013, 12:11
autor: tomekn
Fabrycznie jest YUASA YTZ10S, czyli 8,6 Ah a prąd rozruchu 190 A

Post: 31 października 2013, 12:20
autor: Tylik
dzięki wielkie! , bo nigdzie tego nie moglem znaleźć.


Nawet w instrukcji było tylko 8,6 Ah - nic więcej :)

Post: 01 listopada 2013, 12:07
autor: chanbord
Ja mam jeszcze fabryczny aku. Motocykl z 2005 ale z salonu wyszedł w grudniu 2006. W tym sezonie już dał oznaki starości bo nie miał siły kręcić po dłuższej przerwie. Tez mam dylemat czy wydać niemałą kasę na oryginał czy kupić zamiennik.

Przy okazji opowiem Wam o moim teście, a mianowicie wyjąłem roczny aku (tani) od kumpla z 600RR. u niego kręci jak dziki a mojego silnika nie miał siły ruszyć. :)

Post: 03 stycznia 2014, 21:45
autor: Koczis
Witajcie.

Takie pytanko.
Dziś zauważyłem, że po naładowaniu aku(zostało wyjęte z moto na zimę) miało 13.29V. Niby wszystko ok, ale po upływie 10H od odłączenia jest już 12.89V.
Czy to oznacza, że aku jest już do wymiany, bo nie trzyma napięcia?
Jeśli zanik prądu się utrzyma to, gdy aku będzie w moto, to wychodzi, że po 2-3 dniach nie będzie wystarczającego napięcia, aby uruchomić silnik.

Bateria to 4ride YTZ10S-BS 12V 8.6Ah

Mam możliwość zakupu Yuasy YTZ-10s za 170zł od znajomego :)

Dzięki za pomoc.

Post: 03 stycznia 2014, 22:05
autor: wiertło
Jest ok potrzymaj tak go jeszcze i zobabcz. Msm ten sam aku i mam tak samo

Post: 03 stycznia 2014, 22:31
autor: Koczis
To do jakiego poziomu może spaść po 2-3 dniach? Dam znać ile pokaże mi miernik i się okaże. Jeśli spadnie poniżej 12,4V to chyba warto będzie wymienić, aby nie okazało się że wyjadę na zlot i mi aku padnie po 3 dniach postoju, 300km od domu hehehe