Dzisiaj jest 29 marca 2024, 06:35

FORUM.FIREBLADE.PL

Forum miłośników Hondy FireBlade CBR1000RR-R | CBR1000RR | CBR954RR | CBR929RR | CBR900RR | SC82 | SC77 | SC59 | SC57 | SC50 | SC44 | SC33 | SC28

jak macie ustawione zawieszenie w sc57a

Tematy dotyczące modyfikacji i tunningu Hondy Fireblade CBR1000RR SC57 2004-2007

Moderatorzy: maciekx, Tytus

Awatar użytkownika
 
Posty: 137
Rejestracja: 10 października 2007, 20:52
Lokalizacja: kielce
Pochwały: 3
Motocykl: k9 1000
Rok produkcji: 2009

jak macie ustawione zawieszenie w sc57a

Post » 08 czerwca 2013, 20:06

chodzi mi o to aby ktos kto ma wszystko fachowo ustawione na ok 80-90kg i stosunkowo racingowo a nie turystycznie podal mi konkretnie ile obrotow np od lewej odpowiednio dobicie odbicie napiecie wstepne oraz tyl .krecac samemu calkiem rozregulowalem sobie bo mi zabardzo nurkowal przy hamowaniu

Awatar użytkownika
 
Posty: 680
Rejestracja: 31 maja 2009, 10:27
Lokalizacja: Mrozy
Pochwały: 2
Motocykl: 1000rr Repsol
Rok produkcji: 0

Post » 08 czerwca 2013, 21:00

Ja waze 85kg i ustawialem z zamiarem latania na tor.Tyl zostawilem na standarcie a przod ustawilem najpierw na standart a pozniej wszedzie po pol obrotu na twardosc.Sciagnij serwisowke ze strony a z latwoscia ustawisz zawieche.

 

Post » 08 czerwca 2013, 21:45

To nie jest prosty temat, niejeden na nim zęby połamał...

Mój kumpel od dawna czyta na temat zawiechy wszystko co mu wpadnie w ręce a raczej w przeglądarke, nie ma wiele na ten temat po polsku, i niestety mało kto ma jakiekolwiek pojęcie, więc tylko materiały anglojęzyczne.

Wracając do tematu zacznij od ustawienia SAGów, najprościej rzecz biorąc, mierzysz wysunięcie lagi na podniesionym przednim kole potem stawiasz moto w pionie (podnośnik plus cegła pod przód) i znowu mierzysz (konkretnie to kumpel mierzy a ty siedzisz na moto w normalnej pozycji jak w czasie jazdy), masz ustawić napięcie wstępne sprężyny tak, żeby różnica pomiędz tymi dwoma pomiarami była 30mm, to samo robisz dla tylnego koła mierząc pomiędzy osią i jakimś punktem na zadupku.

Tu masz pomoc naukową :-)
http://www.youtube.com/watch?v=awq-S8CSmB8

Tłumienie ustawiasz wedle gustu - im twardszy tym więcej feedbacku z kół, musisz tak dobrać ustawienia przodu i tyłu żeby moto naciśnięte na środku schodziło na zawieszeniu równo. Tutaj nikt Ci nie podpowie, są tacy co wolą bardziej miękko i tacy co lubią odwrotnie.

Tłumienie odbicia ustawiasz tak, żeby motocykl wstając z ugięcia nie strzelał do góry, ale również nie był zbyt ociężały, po powrocie do wyjściowego położenia nie powinen się bujać góra-dół (tak się dzieje jak jest zbyt małego tłumienie odbicia - zbyt gwałtownie wystrzela do góry i potem się buja)

To tak na początek.
Proponuje zapewnij sobie kumpla do pomocy i kombinuj, nikt Ci nie da gotowych ustawień, a nawet jeśli to nie łudź się, że będzie dobrze - nie będzie.

Awatar użytkownika
 
Posty: 137
Rejestracja: 10 października 2007, 20:52
Lokalizacja: kielce
Pochwały: 3
Motocykl: k9 1000
Rok produkcji: 2009

Post » 09 czerwca 2013, 17:31

dziekowa wroce do seri a pozniej bede ok 10procent utwardzal i sprawdzal.

Awatar użytkownika
 
Posty: 76
Rejestracja: 18 marca 2012, 15:04
Lokalizacja: Gliwice
Motocykl:

Post » 01 lipca 2013, 17:20

Ja na tor skręciłem na max. Jak przejechałem przez miasto myślałem, że mi ręce odpadną :)
Ale motocykl i tak mi za bardzo nurkuje tak mi się wydaje. Skręciłem na średnie i zobaczymy co się będzie działo. Mówię tu tylko o regulacji śrubokrętem!

Awatar użytkownika
 
Posty: 137
Rejestracja: 10 października 2007, 20:52
Lokalizacja: kielce
Pochwały: 3
Motocykl: k9 1000
Rok produkcji: 2009

Post » 06 lipca 2013, 12:57

ja wrocilem do serii a pozniej odpowiednio zwiekszalem twardosc proporcjonalnie i ok 10 procent twardsze od serii jest dla mnie super

 
Posty: 147
Rejestracja: 02 maja 2011, 11:35
Lokalizacja: Elbląg
Pochwały: 4
Motocykl: sc57b oraz suzuki rm 125
Rok produkcji: 2007

Post » 22 lipca 2013, 15:36

Masakra co Wy tutaj wypisujecie ;/ rece opadaja.
Najsmieszniejszy o regulacji zawieszenia to filmik jaki widzialem to Keth Code regulacja SAG.
Keth to ma pojecie o jezdzeniu i technice jazdy ale o regulacji zawiesznia to 0.


Najlepsze zrodlo do stojenia zawieszniea to Dave Moss i jego serie Two clicks http://www.youtube.com/watch?v=TZFTTn2Leyc .




1. Nie wymienia sie z ludzmi ustawieniami śrubek bo kazdy ma inne zuzycie zawieszenie, amortyztor tylny i olej w widelcach na pewno nie macie taki sam.
2. Macie totalnie inne opony, inne cisnienie inny rodzaj (opona tez jest czescia zawieszenia)
Pirrelli jest miekkie , guma zapada sie na calej dlugosci . Dunlop jest twardy . Zapada sie na srodku ale nie na krawedziach bieznika.

Pamietajcie ze zmienia sie tylko jedna rzecz naraz!!! Rzadko 2!!
PO tym jak sie zmieni ustawienia w motycklu to trzeba sie od nowa uczyc na nim jezdzic (ja przez zmiane widelca przewrocilem sie, bo bardzo szybko mi odbil w wolnym zakrecie i motocykl stanal do pionu nagle)



Ok jedziemy z tamtem .
1.Najpierw ustawiamy SAG. 35 mm . Polega to na zmierzeniu ile zawieszenie ugina sie po tym jak siadziemy naa motocykl. Jak to zrobic ? Dave Moss pokazuje http://www.youtube.com/watch?v=HAWLaLf1Awc
Mierzymy jak ugina sie zawieszenie , bez jezdzca i z jezdzcem. Z jezdzcem morocykl "klapnie" pod jego ciezarem


SAG = Dlugosc zawiedzenie bez obiczenia - dlugosc zawieszenie pod obciazniem (z jezdzcem)


Ustawiamy tak zeby i przod i tyl "siadl" nam 35mm pod ciezerem jezdza. Tor to 25mm.

Dave Moss pokazuje jak sprawdzac odbicie, kompresje motocykla
http://www.youtube.com/watch?v=2hzycqEvHgc



2. Ustawiamy balans odbicia motocykla (rebound). Odbicie jest po to zeby opona byla ciagle przyklejona do powierzchni.


Odbicie to to jak motocykl odbiaja do gory. Przod i tyl ma rownomiernie odbijac
Przod i tyl musi tak samo szybko lub wolno odbijac.
Zaczynamy od przedniego widelca. Pchamy z calej sily kierownice w dol patrzymy jak odbija . Ma odbic RAZ i stanac w miejscu. Nie moze odbijac 2x lub3x. To jest bardzo wazne bo jesli odbicie widelca odbija 2x to jadac po zakrecie mamy wraznie ze motocykl robi "pogo". Dave Moss pokazuje 0:50 http://www.youtube.com/watch?v=drtOQeurOXA
Jakby chcial nas zrzucic. Ustaiwamy odbicie w miescu na pograniczu podwojnego odbica.... czyli odbicei widelca ma byc najwolniej jak sie da ale nie ma byc drugiego odbicia. Widelec ma sie zatrzymac po odbiciu i stanac. Jak sie nie da tego ustawic- wymiana oleju w widelcu (olej sie zmienai co 1-2 lata).
Jak to ustawimy to przechodzimy do tylu. Tyl ma tak samo odbijac jak i przod. IDEANTYCZNIE.
To bedzie nam gwarantowalo ze jak przejedziemy przez dziury to tyl nas nie bedzie probowal zrzucic ani wystrzelic przez kierownice.
Im bardzije wolne odbicie przodu to motocykl bedzie sie wolnie podnosil z pochylu.
I to jest nasz punkt wyjscia.

3. Ustawiamy kompresje (commpresion). Kompresja jest po to zeby wybierala dziury. Przod i tyl moga bys roznie ustawiowne. Miekkosc i sztywnosc moze byc rozna. Zaczynamy od polowy (wkrecamy srube na maxa , liczymy obroty i ustawiamy po srodku). Pamietamy ze czym przod bardziej miekki wgledem tylu to motocykl lepiej wciaga do zakretu. Pamietamy o tym zeby regulowac tez stosunek miedzy przodem o tylem.




Wskazowki i fakty.
a.Kompresja znajduje sie na dole widelca a odbicei o gory
b.W tylnym amortyzatorze jest odwrotnie. Na dole jest odbicei a u gory kompresja.
c. Jak pomierzyc nurkowanie motocykla i w jakim stopniu jest uzywany przedni widelec?
Zakladamy opaske (trytke) na przedni widelec i patrzymy jak gleboko nurkuje . Na postoju z calej sily wciskamy kiernice w ziemie, tak zeby zanurkowal ile sie da. Ma chodzic praktycznie do samego dolu (najlepiej z 1 lub 1,5 cm przed dolem zatrzymywac sie). Trytka nam wyznaczy miejsce do ktorego zanurkowal. Jesli ktos lubi trail braking (opoznianie hamowania w zakrecie) to widelec powinien mocno nurkowac.
Widelec jak pracuje tylko w polowie swoje dlugosci to powoduje uniesienie sie tylu przy hamowaniu. Wtedy tyl zamiata na boki a caly ciezar jest oparty na sztywnym zawieszeniu przednim . Dochodzi do drgan kierownicy.
d. Tyl motocykla musi dosyc szybko odbijac. Dlaczego? Poniewaz przy wyjsciu z zakretu cala masa jest przenoszona na tylne kolo. Sprezyna jest scisnieta . Odbice musi sprawnie i szybko dzialac zeby tylna opona ciagle miala kontakt z nawierzchnia.
e. Jesli chcesz zeby przod lepiej wciagalo do zakretu zrob bardziej miekki .
f. Ogladnac cala serie Two clicks na yt.
g. Masz problem z opona lub zawieszniem? Dave Moss ma swoja strone na facebooku i tam czasem odpowiada na pytania po tym jak zamiesciu mu zdjecie opony. https://www.facebook.com/davemosstuning?fref=ts
h. Olej w widelcu musi byc nowy.
i. Dave kreci beke na yt z Ketha. ;)

Jakby cos to piszczcie. Postaram sie pomoc.

Awatar użytkownika
 
Posty: 492
Rejestracja: 12 listopada 2011, 21:22
Lokalizacja: Utr
Pochwały: 9
Motocykl: CBR 929
Rok produkcji: 2001

Post » 23 lipca 2013, 23:42

Dobrze opisane :clap:

Awatar użytkownika
 
Posty: 938
Rejestracja: 31 grudnia 2008, 16:05
Lokalizacja: W-wa
Pochwały: 11
Motocykl: SC57a
Rok produkcji: 2004

Post » 24 lipca 2013, 13:04

Fajnie zebrany temat, jednak mimo pozorów pracę doktorską można na ten temat napisać, więc jak ktokolwiek ma możliwość lepiej pojechać na ustawienie do prawdziwego fachowca. Dorze ustawiony zawias pod dane moto, wagę i styl jazdy to kolosalna różnica :one:

 
Posty: 147
Rejestracja: 02 maja 2011, 11:35
Lokalizacja: Elbląg
Pochwały: 4
Motocykl: sc57b oraz suzuki rm 125
Rok produkcji: 2007

Post » 25 lipca 2013, 09:48

Tutaj http://feelthetrack.com/ jest strona Dava Moss'a z filmikami , i instruktarzem
(Chassis set up Videos )

i tutaj ciekawy artykul http://www.trackdaymag.com/coverstories ... chool.html

[ Dodano: Pią Lip 26, 2013 4:25 pm ]
tutaj jeszcze dokldaniej Dave opisuje jak SAG (ustawienie napiecia wstepnego sprzezyny) wplywa na zachowanie sie motocykle

http://www.youtube.com/watch?v=conLHYxE_kQ

Awatar użytkownika
 
Posty: 186
Rejestracja: 10 września 2013, 18:41
Lokalizacja: Warszawa
Pochwały: 2
Motocykl:

Post » 22 listopada 2013, 00:32

Panowie dziś postanowiłem, że sprawdzę jakie ustawienia ma mój nowy nabytek oraz że ustawię je na seryjne nastawy.
Co się okazało, zawias był dość miękko zestrojony.

Ustawiłem zgodnie z instrukcją z manuala i jestem dość zaskoczony, że seryjne nastawy są tak twarde, że prawie bardziej się nie da.
Przy ustawianiu napięcia wstępnego sprężyny najpierw dajemy do najbardziej miekkiego, a później kręcimy aż 7 obrotów w kierunku utwardzenia, co jest sporym wkręceniem.
Przy ustawianiu siły tłumienia natomiast, trzeba dać zgodnie z ruchem wskazówek zegara, co daje nam najtwardsze ustawienie i dopiero teraz wracamy, ale tylko o 2 obroty.
podobnie reszta.

Kurcze tak się zastanawiam. Czy oni w tej instrukcji się nie pomylili z kierunkami kręcenia w początkowej fazie, bo gdy kiedyś ustawiałem sobie zawias (też na seryjne nastawy) w R1(rn12 i rn09) to było dużo bardziej miękko.

Tu w RR jak siadam teraz na moto to może z 1cm przysiada, przy mojej wadzie 67kg.
Na nastawieniach jakie były wcześniej dużo bardziej siadała.

Czy tak twarde zestrojenie w serii to norma, czy coś się jednak tłumaczowi pomyliły kierunki???

Awatar użytkownika
 
Posty: 32
Rejestracja: 02 kwietnia 2013, 19:22
Lokalizacja: BP
Motocykl:

Post » 28 grudnia 2013, 20:00

Koczis - może za mało ważysz :) ja ważę około 95 i sporo podkręcałem zawias w celu utwardzenia (w stosunku do standardu podawanego w manualu)

Tak żeby nie zakładać nowego tematu to mam pytanie:
Mianowicie na górnym mocowaniu tylnego amora, na gumowej tulei mocno mi się amor rusza(mogę go ręką przesunąć o kilka cm w lewo lub w prawo). Czy ta tuleja jest częścią wymienną czy mam organizować inny amor? A może tak ma być ale chyba raczej nie bo to średnio bezpieczna opcja na zakrętach jak mi amor tańczy...

Następna

Wróć do Modyfikacje i Tunning (CBR1000RR SC57)

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość