Dzisiaj jest 29 marca 2024, 12:25

FORUM.FIREBLADE.PL

Forum miłośników Hondy FireBlade CBR1000RR-R | CBR1000RR | CBR954RR | CBR929RR | CBR900RR | SC82 | SC77 | SC59 | SC57 | SC50 | SC44 | SC33 | SC28

jak macie ustawione zawieszenie w sc57a

Tematy dotyczące modyfikacji i tunningu Hondy Fireblade CBR1000RR SC57 2004-2007

Moderatorzy: maciekx, Tytus

Awatar użytkownika
 
Posty: 492
Rejestracja: 12 listopada 2011, 21:22
Lokalizacja: Utr
Pochwały: 9
Motocykl: CBR 929
Rok produkcji: 2001

Post » 01 kwietnia 2014, 22:58

Też to zauważyłem w sc44 jak miałem zawias skręcony na twardo (a dokładnie odbicie) po zmiększeniu przeszło.

 
Posty: 102
Rejestracja: 04 marca 2014, 19:19
Lokalizacja: Studzionka
Pochwały: 1
Motocykl: Honda CBR 1000rr sc57a
Rok produkcji: 2004

Post » 01 kwietnia 2014, 23:25

a możesz mi powiedzieć czy zmiękczyłeś o powiedzmy 1 obrót czy np 5? Bo nie bardzo wiem czy jeśli przekręce o 1 obrót to odczuje jakąś róznicę czy dopiero po 5 obrotach coś odczuje :P

Awatar użytkownika
 
Posty: 938
Rejestracja: 31 grudnia 2008, 16:05
Lokalizacja: W-wa
Pochwały: 11
Motocykl: SC57a
Rok produkcji: 2004

Post » 02 kwietnia 2014, 06:58

Qrde, nie ma jak ustawiać zawias przez internet....
jak nie chcesz sobie zrobić krzywdy to jedź do kogoś kto ma pojęcie i praktykę w ustawianiu zawieszeń (byle nie do kogoś komu się tylko tak wydaje). Zdziwisz się jak zmieni się prowadzenie :one:
Samo ustawienie prawidłowych SAG-ów to jedynie część roboty, sztuką jest ustawić prawidłowo siłę dobicia i odbicia przy uwzględnieniu wagi i stylu jazdy :027:

Awatar użytkownika
 
Posty: 56
Rejestracja: 05 sierpnia 2013, 22:11
Lokalizacja: Wlkp
Pochwały: 2
Motocykl: sc57a Winning Red
Rok produkcji: 2005

Post » 03 kwietnia 2014, 18:01

nie wysyłajcie nas z każdym problemem do serwisu, kiedyś się będzie trzeba tego nauczyć jeśli w planach jest wizyta na torze, latanie raz z plecaczkiem raz samemu to przecież ustawienia trzeba dopasować

sam od jakiegoś czasu walczę z zawieszeniem, zacząłem od serii, potem po filmach Dave'a Mossa zmieniłem co nieco, ale takie ustawienie na sucho w garażu to jeszcze nie 100%, teraz mam śrubokręt w zadupku i co kilkadziesiąt km przestawiam delikatnie zawias i szukam tego idealnego ustawienia, po ostatnim lataniu wiem, że jestem już bardzo blisko i wiem też, że żaden spec nie ustawi nam idealnie moto na asfalt tylko wg wagi i tego co mu powiemy o naszym stylu jazdy, musiałby za nami trochę pośmigać (co innego tor, dobre SAGi, zawias beton i heja)

 

Re:

Post » 07 lipca 2014, 20:31

ble2u pisze:Masakra co Wy tutaj wypisujecie ;/ rece opadaja.
Najsmieszniejszy o regulacji zawieszenia to filmik jaki widzialem to Keth Code regulacja SAG.
Keth to ma pojecie o jezdzeniu i technice jazdy ale o regulacji zawiesznia to 0.


Najlepsze zrodlo do stojenia zawieszniea to Dave Moss i jego serie Two clicks


Oczywiście, każdy kto interesuje się zawieszeniem zna filmy Dave'a. Link do filmu Keitha dałem bo znacznie łatwiej go zrozumieć niż Dave'a.

Cóż takiego śmiesznego wypatrzyłeś w tym filmie? Oglądałem obydwa i nie widzę różnicy w metodologi ustawienia SAGów.

Dodatkowo przyczepię się do Twojego wywodu, nie napisałeś wyraźnie i wielkimi wołami, że trzeba mierzyć bez obciążenia czyli z kołem w górze. Równie dobrze ktoś mógłby zrozumieć, że SAG to różnica pomiędzy pomiarem kiedy motocykl stoi na kołach a pomiarem kiedy siedzi na nim jeździec.

Awatar użytkownika
 
Posty: 76
Rejestracja: 28 kwietnia 2013, 19:48
Lokalizacja: Warszawa
Motocykl: cb500,cbr600,954, sc57a
Rok produkcji: 2004

Re:

Post » 29 sierpnia 2014, 22:32

blazej33 pisze:Qrde, nie ma jak ustawiać zawias przez internet....
jak nie chcesz sobie zrobić krzywdy to jedź do kogoś kto ma pojęcie i praktykę w ustawianiu zawieszeń (byle nie do kogoś komu się tylko tak wydaje). Zdziwisz się jak zmieni się prowadzenie :one:
Samo ustawienie prawidłowych SAG-ów to jedynie część roboty, sztuką jest ustawić prawidłowo siłę dobicia i odbicia przy uwzględnieniu wagi i stylu jazdy :027:


Dokładnie się z tym zgadzam. Pełno jest mechaników, którzy mówią "spoko, możemy Ci ustawić zawieszenie", a tak naprawdę nie mają pojęcia o tym. Pierwsza sprawa - samemu nie ustawisz dobrze zawieszenia, bo nie jesteś w stanie zrobić pomiarów jak siedzisz na moto :mrgreen: proste. W tym roku kupiłem sc57, sprowadzony z Włoch. Zawieszenie porąbane na maxa, przy hamowaniach mocniejszych motocykl zachowywał się niepewnie, a na dołkach dobijał mi do końca. No lipa straszna.
Umówiłem się z gościem z Ohlinsa, który przygotowuje m.in. motocykle do wyścigów. Jak mi ustawił zawieszenie, to jakbym jechał innym motocyklem. Po prostu bajka - dohamowania, wybieranie nierówności w zakrętach itd. rewelacyjnie.
Jakby ktoś z Wawy chciał kontakt, to niech pisze.
Pozdr

Awatar użytkownika
 
Posty: 103
Rejestracja: 22 września 2014, 11:39
Lokalizacja: Ożarów Mazowiecki/Warszawa
Pochwały: 1
Motocykl: Kiedyś: Hornet 900, Aktualnie: 1000rr
Rok produkcji: 2005

Re: jak macie ustawione zawieszenie w sc57a

Post » 26 września 2014, 14:20

ma ktoś z Was link do pdf'a z ustawieniami zawiasu? za cholere nie moge znaleźć... :(

Awatar użytkownika
 
Posty: 82
Rejestracja: 14 grudnia 2011, 20:11
Lokalizacja: Leżajsk
Pochwały: 3
Motocykl: pc25>sc57b>rj11>sc59>?
Rok produkcji: 2012

Re: jak macie ustawione zawieszenie w sc57a

Post » 26 września 2014, 14:58


Awatar użytkownika
 
Posty: 103
Rejestracja: 22 września 2014, 11:39
Lokalizacja: Ożarów Mazowiecki/Warszawa
Pochwały: 1
Motocykl: Kiedyś: Hornet 900, Aktualnie: 1000rr
Rok produkcji: 2005

Re: jak macie ustawione zawieszenie w sc57a

Post » 26 września 2014, 15:14

Kazik929 pisze:http://download.fireblade.pl/sc57a_ustawienie_zawieszenia.pdf


dziękuje :-)

 
Posty: 14
Rejestracja: 31 października 2015, 01:39
Lokalizacja: Gdańsk
Motocykl: CBR1000RR Repsol
Rok produkcji: 2005
Samochód: Octavia MK3 2.0 TDI

Re: jak macie ustawione zawieszenie w sc57a

Post » 02 lipca 2016, 18:02

Jakie wartości SAG ustawiacie na tor dla przód/tył?
Według MCN http://www.motorcyclenews.com/new-rider ... nsion-sag/ przód 25-30mm, tył 20-22mm.

Natomiast Dave Moss https://www.youtube.com/watch?v=HAWLaLf1Awc podaje przód 3,81 cm, tył 3,175~3,81 cm. (przeliczone z cali).


Różnica jest duża.
Moja waga 85 kg na golasa.

 
Posty: 137
Rejestracja: 17 lipca 2012, 19:40
Lokalizacja: Iłża
Motocykl: SC50 / SC57B
Rok produkcji: 2007

Re: jak macie ustawione zawieszenie w sc57a

Post » 03 lipca 2016, 21:03

Co by nie zakładać nowego tematu, zapytam tutaj czy jest jakiś szpec od zawiasów z Mazowieckiego lub Świętokrzyskiego który by ogarnął zawieszenie pod wagę w SC57B.
Umrzeć to nie sztuka, natomiast sztuką jest żyć,

Poprzednia

Wróć do Modyfikacje i Tunning (CBR1000RR SC57)

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 3 gości