Dzisiaj jest 04 czerwca 2025, 06:14

FORUM.FIREBLADE.PL

Forum miłośników Hondy FireBlade CBR1000RR-R | CBR1000RR | CBR954RR | CBR929RR | CBR900RR | SC82 | SC77 | SC59 | SC57 | SC50 | SC44 | SC33 | SC28

Dynojet Oxygen Eliminator czyli eliminator sondy lambda

Tematy dotyczące modyfikacji i tunningu Hondy Fireblade CBR1000RR SC57 2004-2007

Moderatorzy: maciekx, Tytus

Awatar użytkownika
 
Posty: 32
Rejestracja: 15 sierpnia 2010, 21:20
Lokalizacja: Kutno
Pochwały: 1
Motocykl: 1000RR SC57A
Rok produkcji: 2005

Dynojet Oxygen Eliminator czyli eliminator sondy lambda

Post » 29 sierpnia 2010, 10:24

Witam !

Co to jest sonda lambda i do czego służy to wszyscy wiedzą a przynajmniej w teorii, jednak co daje eliminator ?
Proszę o informację od bardziej doświadczonych forumowiczów :)

1. Czy eliminator sondy montuje się tylko i wyłącznie gdy Power Commander jest zainstalowany w moto ? (Bez PC komputer nie dostaje sygnału z sondy i wiadomo co wtedy - zero mocy)

2. Czy montaż Power Commandera ma sens bez eliminatora sondy ? Czytałem, że sama instalacja PC bez sondy słabo "podkręca" moto. Dopiero po zamontowaniu eliminatora dostaje kopa - to prawda ?

Znajomy ma SC57 HRC (seryjnie nie ma sondy) Co robi tym moto to masakra z 3 na gumę z gazu !

Dziękuję za wszystkie odpowiedzi w temacie.

Pozdrawiam Andy

[ Dodano: Wto Sie 31, 2010 8:57 pm ]
Witam ponownie !

Dziękuję za wszystkie odpowiedzi na moje pytania wdać jeszcze wszyscy mają wakacje :/

Dzisiaj zakupiłem Eliminator sondy !
Zapłaciłem za tą małą złączkę !! 90 zł !! (z przesyłką) ! Jakaś masakra !!
Powiem szczerze, jak za 1 wtyczkę i rezystorek to zdecydowanie za dużo !

Czytałem, że eliminatorem nie może być rezystor ponieważ czujnik sondy nie jest elementem pasywnym, jednak w tym przypadku jest to zwykły rezystorek :/ chodzi chyba tylko o to żeby oszukać komputer a przy okazji naszą kieszeń.

Skoro to sam rezystorek,wiec wystarczy zakupić w elektronicznym za 1zł i podłączyć pod te same piny co w złączce i 89zł mamy w kieszeni, żeby nie było złudzeń zamieszczam poniżej fotki.
Jak by ktoś był zainteresowany to po podłączeniu miernika wskazuje 325 Ohm


Obrazek

Uploaded with ImageShack.us

Obrazek

Uploaded with ImageShack.us

Obrazek

Uploaded with ImageShack.us

Obrazek

Uploaded with ImageShack.us

Mam nadzieje, że komuś to pomoże, bo gdzieś na forum widziałem pytania o tenże eliminator :)

Jeżeli ktoś ma ochotę odpowiedzieć na moje pytania, to będzie miło.
Niebawem i tak sprawdzę to empirycznie...
Pozdrawiam Andy
Jazda zaczyna się od 8000rpm...

Awatar użytkownika
 
Posty: 129
Rejestracja: 29 października 2008, 12:01
Lokalizacja: małopolsk
Motocykl: honda cbr 1000rr fireblade
Rok produkcji: 2004

Post » 05 września 2010, 08:53

Jak napisałeś ma oszukać kompa nic więcej a żeby mieć już Total kopa w każdym zakresie obrotów to cza by było zapodać MODULE IGNITION ( wpina się go w złącze w PC to białe szeroki chyba 8-mio pinowe) programuje się go tak samo jak PC i zabawa jest niemiłosierna.Pozdro
m.a.m w.y.j.e.b.a.n.e.

Awatar użytkownika
 
Posty: 32
Rejestracja: 15 sierpnia 2010, 21:20
Lokalizacja: Kutno
Pochwały: 1
Motocykl: 1000RR SC57A
Rok produkcji: 2005

Post » 06 września 2010, 11:44

Witam
Bardzo dziękuję za odpowiedz !
Ma ktoś może zainstalowany moduł zapłonu (MODULE IGNITION) ??
Możecie coś więcej o tym rarytasie napisać ? Podnosi moment ? Dodaje koni ? Czy reakcja na gaz ?
Opłaca się to instalować ?
Powiem, że Power Commander zrobił na mnie bardzo dobre wrażenie :) Bardzo się poprawił dół i średnie - POLECAM !
Jazda zaczyna się od 8000rpm...

Awatar użytkownika
 
Posty: 129
Rejestracja: 29 października 2008, 12:01
Lokalizacja: małopolsk
Motocykl: honda cbr 1000rr fireblade
Rok produkcji: 2004

Post » 06 września 2010, 12:41

zmieniasz mapę zapłonu możesz sobie w dowolnym zakresie obrotów przyspieszyć bądź opóźnić zapłon.Pozdro
m.a.m w.y.j.e.b.a.n.e.

Awatar użytkownika
 
Posty: 32
Rejestracja: 15 sierpnia 2010, 21:20
Lokalizacja: Kutno
Pochwały: 1
Motocykl: 1000RR SC57A
Rok produkcji: 2005

Post » 06 września 2010, 13:04

Może głupie pytanie, ale kto pyta nie błądzi.
Jaki ma wpływ na moto w danym zakresie obrotów opóźnienie lub przyśpieszenie zapłonu ?
Zawsze mi się wydawało że zapłon musi być ustawiony tylko w jednym idealnym miejscu (w każdym zakresie obrotów), bo jak będzie źle ustawiony to silnik traci moc albo w ogóle nie bangla ?
Jazda zaczyna się od 8000rpm...

 
Posty: 175
Rejestracja: 21 listopada 2007, 11:58
Lokalizacja: NOL
Motocykl: GSXR 1000 K8
Rok produkcji: 0

Post » 06 września 2010, 21:16

Przyśpieszenie zapłonu podnosi moment obrotowy i moc.
IGNITION MODULE.Podają że zmienia zapłon o +- 10 stopni.Opózniać nie ma co bo to pogarsza charakterystyke.Przyspieszać też zbytnio nie można bo można w spalanie stukowe wejść przy niższej jakośc paliwach.Miałem SC57A i nie jest to mocno wyżyłowany silnik.Tańszym rozwiązaniem jest przerobić mocowanie czujnika połozenia wału i przyśpieszyć w całym zakresie zapłon o ok 4 stopnie.
O2 Eliminator to jest zwykły rezystor.Oszukujesz kompa wstawiając stałą wartość.Bez PC będziesz na 100% przelewał silnik.Jedyne wyjście dające pożądane efekty to PC+Hamownia+pomiar składu spalin...(AFR)
A z gazu nie postawisz HRC z 3 ki bez zmiany zębatek..
You can't fuck with

 
Posty: 1629
Rejestracja: 01 maja 2007, 20:22
Pochwały: 10
Motocykl:

Post » 06 września 2010, 21:29

Pany czy jest cos czym mozna oszukac licznik od Horneta bo pokazuje 240 i nic wiecej nie chce pojsc ?

Awatar użytkownika
 
Posty: 32
Rejestracja: 15 sierpnia 2010, 21:20
Lokalizacja: Kutno
Pochwały: 1
Motocykl: 1000RR SC57A
Rok produkcji: 2005

Post » 06 września 2010, 22:03

A to ciekawe co napisałeś o tym przyśpieszeniu zapłonu, możesz coś więcej o tym napisać, czy przerabiałeś swoje sc57 ?
I jeszcze chciałem podpytać czy faktycznie jest taka różnica po hamowni ? Czy mapy które udostępnia producent naprawdę są tak słabe ? Procentowo jaka różnica między hamownią a mapami udostępnionymi przez producenta 5% (oczywiście chodzi o PC)
Jazda zaczyna się od 8000rpm...

 
Posty: 175
Rejestracja: 21 listopada 2007, 11:58
Lokalizacja: NOL
Motocykl: GSXR 1000 K8
Rok produkcji: 0

Post » 07 września 2010, 14:09

You can't fuck with

 
Posty: 29
Rejestracja: 16 listopada 2009, 21:09
Lokalizacja: Obo
Motocykl: CBR 929 sc44 custom project
Rok produkcji: 2001

Post » 16 czerwca 2011, 09:35

Witam mogłbyś podać gdzie kupiłeś ten eliminator , bo potrzebuje taki do sc 57b pozdrawiam
Tank69

Awatar użytkownika
 
Posty: 938
Rejestracja: 31 grudnia 2008, 16:05
Lokalizacja: W-wa
Pochwały: 11
Motocykl: SC57a
Rok produkcji: 2004

Post » 16 czerwca 2011, 11:03


Awatar użytkownika
 
Posty: 129
Rejestracja: 29 października 2008, 12:01
Lokalizacja: małopolsk
Motocykl: honda cbr 1000rr fireblade
Rok produkcji: 2004

Post » 16 czerwca 2011, 11:29

Mam taki Orydzinal!! jak cie interere?
m.a.m w.y.j.e.b.a.n.e.

Następna

Wróć do Modyfikacje i Tunning (CBR1000RR SC57)

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości