Strona 1 z 2
Problem z wiatrakiem w sc57b

:
19 lutego 2011, 11:21
autor: mazi89
Witam, mam taki problem.
W sc57b, zapalam silnik, rogrzewa się do 50 stopni i załącza sie wentylator.
Grzeje się dalej i tak kolo 87-89 załącza się duży obieg i temp spada tak do 83-84.
Czyli z obiegiem wszystko ok, temp taka jak trzeba, nic nie jest zapowietrzone.
Tylko, że wentylator jak załączył się przy 50 stopniach tak się w ogóle nie wyłącza.
Czy to uszkodzony czujnik, czy coś innego?
Jak w ogóle jest sterowany ten wentylator, czujnikiem w bloku, w chłodnicy czy jeszcze jakoś inaczej - cyfrowo zależnie od temperatury?

:
19 lutego 2011, 11:46
autor: toper-utl
Sterowany jest czujnikiem zamontowanym w chłodnicy, z tego co pamiętam z prawej strony. Twój opis potwierdza jego uszkodzenie, tam nic wiecej paść nie może żeby dac takie objawy

:
19 lutego 2011, 11:50
autor: mazi89
na bank ?
bo dzwoniłem teraz do serwisu i mówili, że z komputera

:
19 lutego 2011, 12:07
autor: toper-utl
klina mi zabies, bylem pewny ze jest tak jak napisałem ale chyba jednak w serwisie maja racje, cos mi sie zwarło .... sorki z wprowadzenie wblad.

:
19 lutego 2011, 12:10
autor: mazi89
Nie mogę edytować piec post pod postem:
dopiero w czwartym serwisie, w bielsku (wielki pozytyw) Pan potrafił mi powiedzieć, że czujnik jednak jest, że znajduje się w obudowie termostatu i to na 99% on padł.
Z gdańska wyśmiali mnie, że jaki czujnik? Ze to juz nie era czujników i wszystkim steruje komputer i zeby najlepiej przyjechać do nich na podpiąć pod komputer.

:
19 lutego 2011, 12:18
autor: diobol
dziwne masz te temperatury bo w sc57 wentylator załącza się dopiero przy 102 czy 104 stopniach

:
19 lutego 2011, 12:31
autor: toper-utl
Jesli faktycznie ten czujnik jest trafiony to czemu na wyswietlaczu pokazuje Ci wlasciwa temperature. Dziwna akcja z tym fajerem.

:
19 lutego 2011, 12:36
autor: diobol
Dla mnie to nie jest właściwa temperatura chyba że mówimy o temperaturze na obciążonym silniku podczas jazdy to się zgodzę ze jest w granicach 75-85. Ale na postoju na biegu jałowym nie ma szans utrzymać temperatury 85stopni nawet w zimie

:
19 lutego 2011, 12:40
autor: toper-utl
Jak koledze non stop wiatrak chodzi to tak bedzie miał. Otwiera sie duzy obieg, chlodnica + wentylator chlodzi układ, potem zamyka sie termostat, temp rosnie i tak w kolko, nie dojdzie do 100 bo wentylator na to nie pozwoli.

:
19 lutego 2011, 12:41
autor: mazi89
Właściwą temperature pokazuje dlatego, że czujnik od temperatury który daje sygnał do zegarów znajduje się w bloku silnika.
A czujnik który u mnie padł, który daje z kolei sygnał do wiatraka jest w obudowie termostatu.
utrzymuje 85*C dlatego, że wiatrak cały czas działa i go skutecznie chłodzi + do tego, że jest zimno a nie mam ogrzewanego garażu.

:
19 lutego 2011, 16:21
autor: TomekWWL
A wyswietla ci błąd na zegarach? jak nie to pewnie kłania ci się przeczytanie instrukcji obsługi str. 81

choć nie jestem pewien czy to jest to, u mnie wiatrak załącza się 2 razy zanim złapie odpowiednią temperaturę w okolicach 50 i 80 stopni, no i rzecz jasna między 105 a 107

:
19 lutego 2011, 16:36
autor: Krys202
TomekWWL, U mnie jest tak samo ... jednak na postoju nie wychodzi powyżej 85 stopni.