It is currently 16 November 2025, 13:44

FORUM.FIREBLADE.PL

Forum miłośników Hondy FireBlade CBR1000RR-R | CBR1000RR | CBR954RR | CBR929RR | CBR900RR | SC82 | SC77 | SC59 | SC57 | SC50 | SC44 | SC33 | SC28

Zamiana łańcucha na pasek

Tematy dotyczące usterek lub awarii Hondy Fireblade CBR1000RR SC57 2004-2007

Moderators: maciekx, Tytus

 
Posts: 13
Joined: 07 April 2008, 08:59
Location: Wileiczka
Motocykl: CBR 1000RR
Year production: 2006

Zamiana łańcucha na pasek

Post » 26 August 2010, 16:04

Witam wszystkich

Mam dziwny pomysł , może nawet zwariowany ale
chciałbym zmienić łańcuch w swojej CBR-ce na pasek napędowy

wiąże się z tym fakt że pasek jest prawi bez obsługowy

lecz powstaje pytanie czy warto i czy są jakieś przeciw wskazania na zamianę

czy np wytrzymałość jego będzie wystarczająca - niektóre motocykle z dużym momentem go posiadają i jeżdżą

czy np prędkość obrotowa dla niego nie będzie za duża

albo czy jakieś inne czynniki nie stają na drodze takiej zamiany


Jeśli ktoś ma wiedzę na ten temat lub już jakieś doświadczenia proszę o wypowiedzi
Pozdrawiam
Sajo

User avatar
 
Posts: 187
Joined: 02 July 2009, 20:25
Location: Jaworzno/
Motocykl: HONDA 954
Year production: 2002

Post » 26 August 2010, 16:13

Wg, mnie ktoś wymyslił kiedys łancuch w sportach bo widocznie jest lepszym rozwiazaniem dlatego chyba nie warto poprawiac fabryki i wielu lat doswiadczen na tym polu. Kupując sporta chyba wiedziałes jak to jest ze trzeba dbać wiec dziwny masz pomysł ale mimo to jak uda Ci sie to zrealizowac to pochwal sie na forum.

User avatar
 
Posts: 430
Joined: 16 January 2010, 14:23
Location: Kobyłka
Points: 5
Motocykl: 954 RR
Year production: 2003

Post » 26 August 2010, 16:44

sc-xxx wrote:Wg, mnie ktoś wymyslił kiedys łancuch w sportach bo widocznie jest lepszym rozwiazaniem dlatego chyba nie warto poprawiac fabryki i wielu lat doswiadczen na tym polu. Kupując sporta chyba wiedziałes jak to jest ze trzeba dbać wiec dziwny masz pomysł ale mimo to jak uda Ci sie to zrealizowac to pochwal sie na forum.


Takim tokiem rozumowania nie warto nic w motocyklu zmieniać bo przecież producent wymysliłnajlepiej np gumowe przewody hamulcowe i brak amortyzatora skrętu albo niska szybke nie znam sie na tyle żeby coś poradzić w tej sprawie i mozliwe ze sa jakieś przeciwskazania ale twój argument to żaden argument.

User avatar
 
Posts: 592
Joined: 06 August 2009, 21:15
Location: Ziemia
Points: 3
Motocykl: był zawsze moim marzeniem
Year production: 2018

Post » 26 August 2010, 20:09

Podoba mi się pomysł. :) Sam zrobiłbym to samo gdybym miał troszkęluźnej kaski :)

Zastanawia mnie jedno, a mianowicie szerokość paska, bo musiałby jednak być szerszy niż łańcuch i to pewnie będzie problem.

CIekawa opcja... może jak skończy mi się łańcuch to też o tym pomyślę :)

User avatar
 
Posts: 55
Joined: 03 June 2010, 23:34
Location: Grójec
Points: 1
Motocykl: 954rr
Year production: 2003

Post » 26 August 2010, 20:16

a wg mnie raczej to się nie opłaca ;d i będzie bardzo ciężkie w wykonaniu ale powodzenia z chęcią poczytam o efektach waszych prac... niewątpliwą zaletą paska jest to że jest on sporo cichszy od łańcucha....

PS. jak komuś nie chce się smarować łańcucha to są takie sprzęty które sporo osób sobie chwali mowa oczywiście o scottoiler/motoiler...
Lepiej być znanym pijakiem niż anonimowym alkoholikiem ;)

 
Posts: 70
Joined: 25 July 2009, 18:20
Location: małopolsk
Motocykl: SC59
Year production: 2007

Post » 26 August 2010, 21:55

Gdzieś, kiedyś na necie widziałem takie gotowe zestawy do róznych moto. Co prawda to było pare lat temu, ale spróbuj poszukać.

 
Posts: 13
Joined: 07 April 2008, 08:59
Location: Wileiczka
Motocykl: CBR 1000RR
Year production: 2006

Post » 27 August 2010, 09:15

chanbord wrote:Podoba mi się pomysł. :) Sam zrobiłbym to samo gdybym miał troszkęluźnej kaski :)

Zastanawia mnie jedno, a mianowicie szerokość paska, bo musiałby jednak być szerszy niż łańcuch i to pewnie będzie problem.

CIekawa opcja... może jak skończy mi się łańcuch to też o tym pomyślę :)





większym wyzwaniem od szerokości paska będzie założenie napinacza dla tego paska
i tak go skonstruowania aby działał prawidłowo.

Powoli zbliża się czas zimowy, więc będzie czas na modyfikacje i usprawnienia.
Pozdrawiam
Sajo

User avatar
 
Posts: 76
Joined: 25 February 2009, 20:13
Location: Warszawa
Points: 2
Motocykl: GSXR1000 K8
Year production: 2008

Post » 27 August 2010, 12:31

a ja stawiam że małe koło pasowe które będzie na wałku zdawczym będzie miało tak dużą średnicę że po prostu nie zmieści się w tak małej przestrzeni jak teraz jest zębatka oryginalnie

User avatar
 
Posts: 187
Joined: 02 July 2009, 20:25
Location: Jaworzno/
Motocykl: HONDA 954
Year production: 2002

Post » 27 August 2010, 12:47

MaciekM wrote:Takim tokiem rozumowania nie warto nic w motocyklu zmieniać bo przecież producent wymysliłnajlepiej np gumowe przewody hamulcowe i brak amortyzatora skrętu albo niska szybke nie znam sie na tyle żeby coś poradzić w tej sprawie i mozliwe ze sa jakieś przeciwskazania ale twój argument to żaden argument.

Amortyzator, stalowy oplot czy wyższa szybe raczej stostuje sie dla bezpieczenstwa i poleszpszenia prowadzenia wiec nie porównuj tego do zmiany łancucha na pasek

 
Posts: 316
Joined: 15 September 2009, 06:24
Location: Chrzanów
Points: 2
Motocykl: 954rr
Year production: 2002

Post » 27 August 2010, 13:10

Jeżeli pasek rozrządu wytrzymuje w dieslu to czemu by nie wytrzymał w motocyklu :)
Jednak wydaje mi się że pasek taki długo nie wytrzyma szarpnięć itp.
I pojawia się też pytanie czy taki zestaw nie musi mieć jakiegoś napinacza który przy ruchu wachacza napnie albo zluzuje pasek przynajmniej tak mi sie wydaje ... bo tak jak jest w łańcuchem że im wieksze obciążenie tym jest bardziej napięty a jak podskoczy nam dupa to się luzuje bardziej. ale mogę się mylić :)
No chyba że robicie hard-taila :D

User avatar
 
Posts: 938
Joined: 31 December 2008, 16:05
Location: W-wa
Points: 11
Motocykl: SC57a
Year production: 2004

Post » 27 August 2010, 13:41

Buell lata na pasku :mrgreen:
Image

User avatar
 
Posts: 628
Joined: 18 January 2009, 18:55
Location: Gliwice
Points: 3
Motocykl: cbr 929
Year production: 2000

Post » 27 August 2010, 14:03

Gdzieś kiedyś czytałem że eksploatacja paska w Buellu wygląda następująco:
co 25tys km napięcie,
co 50tys km wymiana,
więc jak dla mnie bajka, wydaje mi się że na pewno w części motocykli pasek sprawdza się idealnie ale czy da radę w supersportach o mocy grubo powyżej 150Km ?

Next

Return to Usterki/awarie (CBR1000RR SC57)

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 4 guests