Dzisiaj jest 01 maja 2024, 09:36

FORUM.FIREBLADE.PL

Forum miłośników Hondy FireBlade CBR1000RR-R | CBR1000RR | CBR954RR | CBR929RR | CBR900RR | SC82 | SC77 | SC59 | SC57 | SC50 | SC44 | SC33 | SC28

problem z EXUP-em

Tematy dotyczące usterek lub awarii Hondy Fireblade CBR1000RR SC57 2004-2007

Moderatorzy: maciekx, Tytus

 
Posty: 408
Rejestracja: 25 czerwca 2008, 22:57
Lokalizacja: Lublin
Pochwały: 3
Motocykl: sc57 04'
Rok produkcji: 0

Post » 11 marca 2009, 09:03

taka jak pisałem już, posprawdzam czy te kabelki to napewno te, czy przypadkiem ktoś ich nie lutował. jeśli się okaże że są ok to pewnie trzeba będzie zewrzeć zielony z brązowym. porównywałem ze schematem do wersji EU i wychodzi na to że wszystko jest tak samo, ziolony i brązowy idą w te same piny do modułu jak w wersji usa. tak więc na chłopski rozum to trzeba zewrzeć zielony z brązowym i już.
narazie jeszcze nie składam moto bo nie mam czasu więc poczekam jeszcze trochę i jak będziesz mógł to zobacz jak jest u ciebie.

Awatar użytkownika
 
Posty: 245
Rejestracja: 05 marca 2009, 00:33
Lokalizacja: śląsk
Pochwały: 3
Motocykl: ZX-10R
Rok produkcji: 2007

Post » 29 kwietnia 2009, 12:12

Witam!!
No i GIT ... czytałem już ten temat.... tylko tak jak pisałem (tyle że nie wiedziałem że o tobie ;-) ) ..... masz inny układ i co dalej ?? Zrobiłeś to ??
Ale .. składając to można łatwo zauważyć że po przekręceniu zapłonu servo ustawia się zawsze w tej samej pozycji. Jak przesuniemy zawór w kierunku otwartym to on zawsze po włączeniu zapłonu ustawi się na dole w tym samym miejscu !! I teraz ... wystarczy w dobrze wyregulowanym zmierzyć ILE JEST OD ŚRODKA WSKAŹNIKA czyli od tej kreseczki do obudowy (dolna krawędź tego otworu w którym przesuwa się ten wskaźnik - cholera zrobię zdjęcie to wrzucę o co mi chodzi ;-) ). Suwmiarka i po skopiowaniu pozycji że tak to nazwę " ZERO" z otocykla z dobrze wyregulowanym zaworem ... pozycja przy 8 tyś obr musi być taka sama i u nas :-) .... luz na linkach ma też znaczenie ale według opisów jest on dość mały ok . 1mm jak się naciska linki palcem więc nie robi to kolosalnej różnicy tylko minimalną ...
Dlatego jeśli zmierzymy położenie w punkcie zero i ustawimy u siebie tak że będzie takie jak w punkcie zero w dobrze wyregulowanym EGCV gdzie przy 8 tyś kreseczki się pokrywają to powinno być gut ... Ja zmierzę u siebie, zrobię fote i porównamy na forum.

TYLKO NA MIŁOŚĆ BOSKĄ nie sypać CENZURA zaś że CENZURA czy co tam !!!! To jest tylko takie gdybanie które może się potwierdzi a może i nie ... z tabelki w tym temacie wynika że zawór ustawia się w różne pozycje ALE !!!! KLUCZEM JEST I TAK POZYCJA wyjściowa .... W manualach kluczem jest pozycja "8 tyś" ale servo kręci się w oba kierunki tak samo w sensie po tych samych zębatkach więc o co kaman ??
Aha i jeszcze to że w SC57B jest to na prawdę inaczej zbudowane ... ze zdjęć widać ze zasada ta sama ale i obudowa i układ linek i kilka pierdół jest inaczej więc temat trzeba rozdzielić i porównywać modelami .. :-)

TAK WIĘC : ludziska mierzta i piszta co i jak .. Jeśli ktoś jest po regulacji albo wie ze moto chodzi dobrze to niech zapoda tą odległość albo inną jaka mu przyjdzie do głowy w sensie że zmierzone od punktu" takiego" do "takiego" jak moto stoi i ma włączony kluczyk i zapłon .

 
Posty: 408
Rejestracja: 25 czerwca 2008, 22:57
Lokalizacja: Lublin
Pochwały: 3
Motocykl: sc57 04'
Rok produkcji: 0

Post » 29 kwietnia 2009, 20:39

ok, ja zwarłem zielony z brązowym i zadziałało, tzn. zrobił się self diagnostic (czy jakoś tak), zawór ustawił się w odpowiedniej pozycji i pokazało mi jakieś tam błędy które później wykasowałem. tak więc jak ktoś ma SC57A z USA i ma w kostce DLC taki układ kabelków jak podałem wyżej to trzeba zewrzeć zielony z brązowym, włączyć zapłon i ten czerwony przycisk na prawej kierownicy. musi być rozłożona stopka boczna.
Procedura self diagnostic opisana jest w rodziale 6, strona 9, a trochę dalej są kody błędów i procedura ich kasowania.
Ale jest problem. nie każda instalacja jest taka sama. babyy82 ma sc57b też z usa i zupełnie inne kolory przewodów w kostce DLC i nie wiem które trzeba zewrzeć.
Co do pyzcji przepustnicy to są one opisane w rozdziale 2 na stronie 6.
Co do sposobu pomiaru opisanego przez A.S. to to jest jakieś wyjście dla kogoś komu nie chce się za bardzo grzebać przy moto ale jednak uważam że przydałoby się zrobić self diagnostic bo mogą być jakieś głupie błędy które będą negatywnie wpływać na pracę silnika i które trzeba wykasować. no i oczywiście trzeba również wyregulować EGCV.
Jak będę miał czas (może w weekend) to postaram się zmierzyć tak jak A.S. napisał.
Załączniki
bez tytułu.JPG

Awatar użytkownika
 
Posty: 128
Rejestracja: 27 stycznia 2009, 22:31
Lokalizacja: Lublin
Motocykl: 1000 RR
Rok produkcji: 7

Post » 01 maja 2009, 00:59

Ale jest problem. nie każda instalacja jest taka sama. babyy82 ma sc57b też z usa i zupełnie inne kolory przewodów w kostce DLC i nie wiem które trzeba zewrzeć.


Zawor juz sprawdzony :) Ale nie przez DLC tylko moto na stojak 1 i 6000obr. Efekt zawor ustawiony idealnie wiec zadnej ingerencji nie wymagal :)

 
Posty: 18
Rejestracja: 25 czerwca 2007, 19:54
Pochwały: 1
Motocykl:

Post » 04 maja 2009, 23:37

jutro zobacze jak to u mnie wyglada. wczesniej mialem 929 i chyba lepsze miala odejscie niz 1000rr

 
Posty: 319
Rejestracja: 06 listopada 2008, 14:02
Lokalizacja: katowice
Pochwały: 1
Motocykl: sc57
Rok produkcji: 0

Post » 09 maja 2009, 18:26

Witam. Odświeże temat bo mam także problem z exupem. 3 tyg temu kupiłem moto z wybebeszoną serią i wymontowaną linką z exupa. Reszta jest na miejscu. Jak jechałem dziś z kumplem ja na sc57a a on na sc57b (z pełnym acrapowikiem) to sprawdzilismy się z 6-go biegu od 70km/h. Byłem w szoku jak mi odszedł. Dopiero od ok 7-8tyś obrotów się nie oddalał.
Poradźcie mi czy jak dokupię linkę i zamontuje (i oczywiście dam do regulacji) to czy sytuacja w dolnych obrotach się poprawi czy przez przerobiony seryjny wydech to już nic nie da?
No i drugie pytanie, jak myślicie czemu poprzednik wywalił tą linkę bo nie rozumię wyskakiwały mu jakieś błędy albo coś? szczerze mówiąc nie znam się w temacie. Ten kołowrotek w puszce jest luźny(można nim trochę obracać) to znaczy że przepustnica swobodnie sobie tam lata?

Doradźcie proszę co zrobić w tej sytuacji żeby było lepiej. POZDRO

Awatar użytkownika
 
Posty: 245
Rejestracja: 05 marca 2009, 00:33
Lokalizacja: śląsk
Pochwały: 3
Motocykl: ZX-10R
Rok produkcji: 2007

Post » 10 maja 2009, 00:09

Witam!!
Odpiął bo mu się wydawało że rakieta będzie bo jak coś przysłania wydech to muli moto .. takie zaszłości z PRL-u ... w 100% żadne błędy nie wyskakują
Nie wiem jak to zrobił .. więc musisz odkręcić osłonkę czarną nad setem potem samego seta prawego, potem tylnego bo też będzie ci łatwiej, potem wyjąć aluminiową osłonę ... Potem zadupek, potem po obu stronach masz śrubki na klucz 12 i jedną z prawej na klucz 8 .... Od góry jeszcze wydech jest trzymany na 1 czarnej śrubce .. jak to poodkręcasz to odkręć opaskę łączącą wydech końcowy z EGCV z resztą i możesz oblukać czy :
1 - odpiął linki i pozostawił przesłon samej sobie .. a ona nie ustawia się wtedy na "przelot" tylko lekko do góry przesłaniając cały czas i zwężając wydech :-(
2 - był lekko mądrzejszy (chociaż narobił ci kłopotu bo to teraz ciężko kupić będzie) i odkręcił dwie śrubki którymi mocowana jest okrągła blacha będąca przesłoną do tego co nią obraca :-) ...
Tak czy inaczej musisz najpierw to rozebrać i zbadać co ci zostało a co trzeba dokupić :-) ..
Aha ... weź latarkę i zaświeć do wydechu do środka ... jak wybebeszył serie ? Przewiercił tyko dwie małe dziury w pierwszej grodzi czy jak ja wycinał blachę od góry wydechu i rwał całą pierwsza grodź ?

 
Posty: 319
Rejestracja: 06 listopada 2008, 14:02
Lokalizacja: katowice
Pochwały: 1
Motocykl: sc57
Rok produkcji: 0

Post » 10 maja 2009, 01:18

Tak jak mówię wszystko jest ale nie ma linki a że kołowrotek mogę kręcić ręką to i pewnie przepustnica chodzi luźno skoro są od siebie zależne, tutaj macie zdjęcia:

http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/201 ... 013a7.html
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/8ec ... 4399d.html

Wiem, z tym wydechem to wieś i prowizorka chodź niektórzy twierdzą że świetnie brzmi, z zewnątrz też ładnie wygląda dopóki nie zajrzy się do środka...Gdybym miał więcej kasy to kupiłbym bardziej dopieszczony moto no ale wkrótce coś z nim zrobię, najpierw jednak chciałbym zająć się exupem. Może ma ktoś taką linkę na zbyciu bo np założył jakiś sportowy wydech?

W wieśtuningu jest taka zasada że jak się zrobi przelot to jest kilka koni więcej więc myślę że dlatego gość wybebeszył wydech i nie założył linki myśląc że przepustnica będzie otwarta. Jeśli miałby to usunąć to pewnie i puszki exup'a by nie było.

Awatar użytkownika
 
Posty: 245
Rejestracja: 05 marca 2009, 00:33
Lokalizacja: śląsk
Pochwały: 3
Motocykl: ZX-10R
Rok produkcji: 2007

Post » 10 maja 2009, 23:09

Witam!!
O FUCK ... takiego "rozblokowania" wydechu to bym się nie spodziewał .. hardcore ;-) ..
Linki są dwie ... a i tak trzeba rozebrać żeby sprawdzić co i jak ..

Awatar użytkownika
 
Posty: 900
Rejestracja: 07 września 2007, 23:16
Lokalizacja: Rzeszów
Pochwały: 15
Motocykl: RN19 (Były SC:33,57a,59)
Rok produkcji: 2007

Post » 11 maja 2009, 13:07

Diobol wyślij to Twoje cudo do fabryki akrapovic'a nawet ich inżynierowie nie wpadli na pomysł produkcji takiego wylotu...Wow Dawaj namiary na gościa od którego kupiłeś moto zrobimy krucjate z fireblade.pl i pomścimy RRe hehe. A oprócz żartów ja bym poszukał serii puszki i linek, wymienił całe to działo na oryginała i wyregulował porządnie - lepiej się bujać z cichym fukaniem z wydechu niż z takim "atrapowiczem". Czasem za 300zł znajdziesz igłe serie i linki przy odrobinie szczęścia za grosze.

 
Posty: 319
Rejestracja: 06 listopada 2008, 14:02
Lokalizacja: katowice
Pochwały: 1
Motocykl: sc57
Rok produkcji: 0

Post » 14 października 2009, 14:42

Odświeżę temat bo w związku z powyższymi problemami z wydechem i brakiem dołu kupiłem linki i postanowiłem je zamontować. Wszystko wg serwisówki ładnie pięknie, nawet sprawdziłem złącze DLC i zrobiłem mostek. Wg mnie "synek" ma kable z wersji europejskiej a przynajmniej takie same jak w wersji europejskiej czyli wziera się brązowy i zielony z lewej strony od zamka.

Ale do sedna. Zamontowałem linki i utknąłem na etapie regulacji. W serwisówce opisują to w rozdziale 4 str 34-36.

http://img66.imageshack.us/i/exup.jpg/

W linku 1 przedstawiam jak to wygląda w serwisówce. Mianowicie w serwisówce mówią tak:
W pierwszym kroku zrobić mostek na DLC, włączyć zapłon i po ruszeniu exupa skontrolować czy kreski (na kółku i na obudowie) się zgrywają. Jeśli nie to należy wyregulować linki. U mnie kreski odbiegają od normy grubo ponad centymetr !!.

Tak to wygląda u mnie: http://img126.imageshack.us/i/exup2.jpg/

Pierwszy krok przy regulacji polegał na poluzowaniu obu śrubek z linki dolnej (tej ze sprężyną). Następnie zrobić zworkę. Myślę że w domniemaniu też włączyć zapłon i knefel na ON. Dalej poluzować dwie śruby (jedna w jedną druga w drugą) w drugiej lince. W miedzy czasie wyłączyłem zapłon żeby mi sie aku nie rozładował bo ta to troche trwało w takim zakamarku. Dalej trzeba jedną ze śrub regulować ustawienie kołowrotka do cechy na obudowie. I tutaj pojawia się problem. Skręciłem (a właściwie rozkręciłem) tą śrubę bardzo mocno (śrubka z numerem 3 na obrazku tak jak w serwisówce) i jest minimalna poprawa ale ciągle bardzo dużo brakuje!! (śrubka z numerem 3 na obrazku). Gdy włączyłem zapłon to aż servo zajęczało od napięcia tej linki (chcąc wrócić do poprzedniej, gorszej pozycji) i nie ruszało się. Dodam że sprężynka drugiej linki jest maksymalnie skręcona (2 na obrazku) mimo że są luzy na śróbkach. Gdzie robię błąd. Pomóżcie mi:(. Lubie sobie pomajsterkowac i chciałem to zrobić sam ale widać nawet w serwisówce nie ma tak łatwo opisane. POMOCY :(. Dlaczego serve ciągle chce obracać kołowrotek poniżej cechy a nie na nią (1 na obrazku) :(

http://img202.imageshack.us/img202/8048/dsc00290w.jpg

Serwo działa, kołowrotek działa, połączenie kołowrotka z serwem prawidłowe (wg serwisówki. Linka górna na kołowrotku odpowiada tej łatwo dostępnej tej widocznej w 3 zdjeciu. Dolna linka na kołowrotku odpowiada tej lince która jest schowana za serwem z drugiej strony. Wogóle nie rozumiem jaka jest zależność pomiędzy złączem DLC a regulacją linek?
Załączniki
exup.jpg
exup2.jpg
dsc00290w.jpg
Ostatnio zmieniony 01 stycznia 1970, 02:00 przez diobol, łącznie zmieniany 1 raz

 
Posty: 408
Rejestracja: 25 czerwca 2008, 22:57
Lokalizacja: Lublin
Pochwały: 3
Motocykl: sc57 04'
Rok produkcji: 0

Post » 14 października 2009, 18:55

wydaje mi się że masz cos mocno pokręcone z linkami albo może tryby przestawione w servo (choć nie wiem czy to ma wpływ). jutro zobaczę jak u mnie to wygląda ale o ile dobrze pamiętam to taka pozycja jak w drugim linku to u mnie mniej więcej była po przekręceniu stacyjki (bez zworki DLC). a jak u ciebie to wygląda jak servo wraca w pierwotną pozycję??

PoprzedniaNastępna

Wróć do Usterki/awarie (CBR1000RR SC57)

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości