Strona 1 z 1

SC57b - ciężko odpala gorący

Post: 16 lipca 2018, 16:50
autor: LeszekCBR
Witam,
Znajomy ma problem ze swoim 1000rr sc57b. Zimny pali jak powinien, natomiast nagrzany silnik ciężko jest odpalić.
Im bardziej nagrzany zwłaszcza w upalne dni, tym ciężej jest odpalić. Objaw jest taki, że silnik kręci długo próbując zaskoczyć ale ja gdyby nie miał siły. Gdy już odpali wyraźnie czuć z wydechu że był zalany. Odkręcenie manetki podczas odpalania troszeczkę ułatwia odpalenie. Problem coraz bardziej się pogłębia do tego stopnia że słychać czasami nierówne obroty.
Poza tym moto jeździ jak powinno, ma moc i spalanie w normie.

Świece, filtr powietrza wymienione, luz zaworowy sprawdzony, rozrusznik sprawdzony i akumulator nowy.

Jakieś pomysły co jeszcze może być nie tak?

Re: SC57b - ciężko odpala gorący

Post: 16 lipca 2018, 20:15
autor: Patryk_
czujnik położenia wału, albo wałka rozrządu

Re: SC57b - ciężko odpala gorący

Post: 13 września 2018, 00:52
autor: LeszekCBR
Wracam z tematem ciężkiego odpalania jak jest silnik rozgrzany.
Wymiana czujnika położenia wału nic nie pomogła. Silnik w dalszym ciągu trzeba długo kręcić żeby odpalił. W tym czasie silnik kilkukrotnie próbuje zaskoczyć a jak odpali to czuć niespalone paliwo. W czasie jazdy na niskich obrotach po dodaniu gazu czuć jakby lekkie przerywanie pracy silnika.
Jakieś jeszcze pomysły co sprawdzić?

Re: SC57b - ciężko odpala gorący

Post: 13 września 2018, 09:22
autor: maciekx
ładowanie sprawdz w całym zakresie obrotów jakie jest

Re: SC57b - ciężko odpala gorący

Post: 13 września 2018, 11:27
autor: OZI
jak przerywa przy początkowych obrotach na rozgrzanym silniku to sprawdziłbym cewkofajki. Podobny problem miałem w 929, jak dostała temp to obroty falowały, przy ruszaniu z miejsca poszarpywała - problemem okazała się faja, która pod wpływem temp nie pracowała jak powinna; po wymianie nie ten motocykl. Jak masz kogoś z sc57b to podmień na spróbowanie. Powodzenia.

Re: SC57b - ciężko odpala gorący

Post: 21 września 2018, 17:59
autor: LeszekCBR
Cewkofajki podmienione i jest tak samo. W sumie od kilku dni nawet gorzej. Coraz ciężej odpala rozgrzany i dodając gazu wyraźnie słychać przerywanie silnika.

Ładowanie chyba nie powinno mieć tu znaczenia na odpalanie biorąc pod uwagę nowy akumulator i rozrusznik. Rozrusznik szybko kręci ale silnik nie odpala. Chyba że się mylę. A gdyby odłączyć wtyczki od regulatora? Powinien chyba lepiej odpalić.
Najwyraźniej silnik się zalewa. Z otwartym airboxem odpala trochę lepiej i mniej przerywa ale to pewnie wpływ większej ilości powietrza w mieszance.

Co jeszcze sprawdzić? Ręce już opadają przy tym przypadku.

Sprawdzone/wymienione dotychczas:
-regulacja zaworów - sprawdzenie
-rozrusznik nowy
-świece nowe
-cewkofajki podmienione
-czujnik położenia wału podmieniony
-akumulator nowy
-ciśnienie sprężania sprawdzone
-ciśnienie pompy paliwa sprawdzone

Re: SC57b - ciężko odpala gorący

Post: 21 września 2018, 23:17
autor: maciekx
to juz nie wiele Ci zostaje jeszcze podmianka na inne aku bo to czesto rozne szopki dzieją sie nawet z nowymi akumulatorami i zostaje ci zrobienie synchro przepustnic oraz sprawdzenie wtryskiwaczy nie wiem skad jestes ale np przemek badowski ze speedbike wiem ze potrafi sprawdzic wtryski w wawie. moze tez byc coś z TPS. W tym przypadku gdzie juz duzo rzeczy sprawdziles sam to jednak pojechalbym do wawy lub do kogos innego w duzym miescie na hamownie i diagnostyke bo hamownia potrafi wiele rzeczy zweryfikować. popatrz dobry serwis najblizej ciebie np kosa motocykle itp

Re: SC57b - ciężko odpala gorący

Post: 15 października 2018, 19:25
autor: LeszekCBR
Akumulatory były różne, w tym jeden nowy. Wtryski podmienione z innego moto - sprawnego. Czujnik położenia wałków rozrządu podmieniony. Zawory sprawdzone i wyregulowane. W dalszym ciągu brak jakiejkolwiek poprawy.

Re: SC57b - ciężko odpala gorący

Post: 15 października 2018, 20:15
autor: ferdas
Mój znajomy mechanik powiedział że Jest to gówno i najlepszym rozwiązaniem jest kupienie najlepszego akumulatora on ma yuasa