It is currently 16 November 2025, 16:38

FORUM.FIREBLADE.PL

Forum miłośników Hondy FireBlade CBR1000RR-R | CBR1000RR | CBR954RR | CBR929RR | CBR900RR | SC82 | SC77 | SC59 | SC57 | SC50 | SC44 | SC33 | SC28

Problem z ładowaniem po wymianie aku, statora i regulatora

prąd gdzies znika

Tematy dotyczące usterek lub awarii Hondy Fireblade CBR1000RR SC57 2004-2007

Moderators: maciekx, Tytus

 
Posts: 7
Joined: 30 September 2017, 19:35
Motocykl: Cbr100prr
Year production: 2005

Problem z ładowaniem po wymianie aku, statora i regulatora

Post » 28 April 2018, 20:27

Po jeździe wieczornej na długich światłach motocykl nie odpalił. Wymieniłem akumulator. Pojeździł kilka dni i znowu padł. Tym razem sprawdziłem ładowanie i okazało się że jest uwalony stator. Wymieniłem, bo faktycznie po wyjęciu byl uwalony. Okazało się że regulator nie daje prądu ładowania. Wymieniłem. Sytuacja z dzisiaj wygląda tak:
- prąd wychodzi ze statora
- prąd wychodzi z regulatora
- akumulator ładuje (sprawdzone na innym motocyklu)
- po podłączeniu na luty innego akumulatora do układu (stator, regulator) wychodzi ładowanie 14,4v

Gdzieś ginie mi prąd. Poczyściłem styki tam gdzie był w miarę dostęp, odłączyłem żarówki od świateł krótkich i długich. Dalej nic. Posprawdzałem bezpieczniki, wszystko oki. Dodam tylko, że bardzo szybko nagrzewają się kable od regulatora, co sugeruje mi zwarcie gdzieś na instalacji.

Jakieś pomysły co to może być? Miał ktoś tak?

 
Posts: 660
Joined: 13 August 2013, 11:00
Location: Tarnów
Points: 20
Motocykl: CBR1100XX
Year production: 2001

Re: Problem z ładowaniem po wymianie aku, statora i regulato

Post » 29 April 2018, 21:35

Kostka przy przekaźniku rozrusznika, tam szukaj.

User avatar
 
Posts: 670
Joined: 01 October 2011, 08:51
Location: Śląsk Bytom
Points: 10
Motocykl: 1000rr sc57a
Year production: 4

Re: Problem z ładowaniem po wymianie aku, statora i regulato

Post » 29 April 2018, 22:31

Może masy Ci brakuje .
Akurat alternator jest połączony z regulatorem i później z akumulatorem na stałe zawsze . A reszta idzie po stacyjce.
Jakie masz napięcie ładowania na.wolnych i ma.wysokich obrotach .
Sprawdź masę , obudowa regulatora napięcia od dołu powinna być do ramy / masy .
Jeśli po postoju nje.odpala odepnij regulator zostaw na czas po którym już nie odpalam i spróbuj odpalić

 
Posts: 7
Joined: 30 September 2017, 19:35
Motocykl: Cbr100prr
Year production: 2005

Re: Problem z ładowaniem po wymianie aku, statora i regulato

Post » 30 April 2018, 09:18

Problem rozwiązany. Wadliwy okazał się zakupiony na allegro alternator (chińczyk). Robił przebicie do masy, stąd grzały się 2 kable. A tak swoją drogą to problem rozwiązałem dzięki Gywerowi. Chłop zna się na rzeczy, jestem pod sporym wrażeniem. U niego robią alternatory warsztaty mechaniczne np ze świętokrzyskiego. Polecam typa z pełną odpowiedzialnością, jakby co to numer dla leniwych 503038126. Jakbym zgłosił się do niego odrazu to zaoszczędziłbym kasę na nowy alternator, regulator.


Return to Usterki/awarie (CBR1000RR SC57)

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 3 guests