Strona 1 z 2
problem z rozruchem sc57A

:
27 marca 2018, 21:48
autor: cbr68
Witam. Jestem nowy na forum i ostatnio kupiłem sc57. Honda ma problem z odpalaniem na zimnym silniku , mianowicie rozrusznik kreci lecz rozłancza sie od silnika po dwóch przekreceniach, na ciepłym nie ma problemu .
Domyslam sie ze to moze byc wina sprzegiełka rozrusznika, czy ktos mógł by opisac czy duzy problem jest z wymianą tego sprzegiełka i czy to wogóle to sprzegło ???
Re: problem z rozruchem sc57A

:
28 marca 2018, 05:34
autor: wiertło
Czy próbowałeś na innym aku odpalać? Może czas już na wymianę?? Miałem tak identyczne w cb1000r
Re: problem z rozruchem sc57A

:
28 marca 2018, 09:30
autor: cbr68
Akumulator mierzyłem miał 12,5v więc jakiś prąd tam trzyma , ale dzisiaj podepne może kablami do akumulatora od auta i zobaczę co się stanie
Re: problem z rozruchem sc57A

:
28 marca 2018, 11:52
autor: wiertło
Zobacz. Tylko to że trzyma tyle to nie znaczy że jest ok. Zobacz ile siada przy opalaniu.
Re: problem z rozruchem sc57A

:
28 marca 2018, 21:36
autor: OZI
akumulator który ma poniżej 12,6V to szmelc. Możesz nie mieć prądu rozruchowego. Miernik Ci pokaże bez obciążenia 12,5V ale przy rozruchu może spadać w cholerę. Jak bateria jest stara i jakaś lipna a pod inną odpali dobrze to nie zwlekaj z wymianą. Za chwilę obyś nie zakładał tematu z prośbą o poradę w sprawie ładowania, które ulegnie awarii od jazdy na padniętym aku.
Re: problem z rozruchem sc57A

:
28 marca 2018, 21:48
autor: Patryk_
masakra, podepnij kilka paliszków to też będziesz miał 12.5v ale motoru nie odpalisz...
Re: problem z rozruchem sc57A

:
28 marca 2018, 21:51
autor: cbr68
Akumulator raczej sprawny , w czasie pracy rozrusznika napięcie to 10,5 v . Dla pewności podpiąłem kablami akumulator samochodowy wtedy w czasie pracy rozrusznika napięcie było 11,5 v a rozrusznik i tak przekręcił dwa razy i odlancza się od napędzania silnika.
Wysłane z mojego BV6000 przy użyciu Tapatalka
Re: problem z rozruchem sc57A

:
29 marca 2018, 16:51
autor: cbr68
cbr68 pisze:Akumulator raczej sprawny , w czasie pracy rozrusznika napięcie to 10,5 v . Dla pewności podpiąłem kablami akumulator samochodowy wtedy w czasie pracy rozrusznika napięcie było 11,5 v a rozrusznik i tak przekręcił dwa razy i odlancza się od napędzania silnika.
Wysłane z mojego BV6000 przy użyciu Tapatalka
Już nie ma pomysłów na tą dolegliwość ? Wypowiedzieli się znawcy akumulatorów a może rodzaj oleju ma wpływ na odbijanie tego sprzegielka ??
Wysłane z mojego BV6000 przy użyciu Tapatalka
Re: problem z rozruchem sc57A

:
29 marca 2018, 17:12
autor: Patryk_
jak masz problem z tutejszymi znawcami to może radź sobie sam? Może rozbierz rozrusznik i sprawdź co się tam dzieje? Kiedyś w mojej f3 wystarczyło rozebrać rozrusznik i zwyczajnie przeczyścić tyle tylko że ona wtedy po prostu ciężko kręciła
Re: problem z rozruchem sc57A

:
29 marca 2018, 18:40
autor: wiertło
A czy Ty może sprawdziłeś jeszcze na krótko czy tak samo dzieje? Bo pewnie też tego nie zrobiłeś. Jeżeli na krótko będzie ok to przekaźnik rozrusznika. Jeżeli lepiej wiesz to po co się pytasz? Powodów może być milion nikt na oczy nie widzi co tam masz i co się dzieje.
Re: problem z rozruchem sc57A

:
29 marca 2018, 18:45
autor: SongoCS
Jak kable do rozrusznika? Masa dobra? Jeśli tak to rozbierz rozrusznik, wyczyść cały, komutator poczyść na błysk, sprawdź czy nie ma luzu na tulejkach/łożyskach. Jeżeli po prawidłowym czyszczeniu nie będzie poprawy, to zostanie wymiana sprzęgła rozrusznika. Wszystko to pod warunkiem, że akumulator jest jak należy, a kable mają odpowiedni kontakt.
Wysłane z mojego S60 przy użyciu Tapatalka
Re: problem z rozruchem sc57A

:
29 marca 2018, 18:57
autor: cbr68
wiertło pisze:A czy Ty może sprawdziłeś jeszcze na krótko czy tak samo dzieje? Bo pewnie też tego nie zrobiłeś. Jeżeli na krótko będzie ok to przekaźnik rozrusznika. Jeżeli lepiej wiesz to po co się pytasz? Powodów może być milion nikt na oczy nie widzi co tam masz i co się dzieje.
Nie wiem lepiej bo na motocyklach się średnio znam i może źle tłumacze więc powiem inaczej , dzieje mi się tak jak w aucie gdy nie zaskakuje bendix tylko że w 1000rr nie ma bendixa tylko jest jakiś mechanizm więc się chciałem dowiedzieć czy jest jakiś element który się nadmiernie wyeksplatowuje.
Wysłane z mojego BV6000 przy użyciu Tapatalka